Ducati motard

Mickez77

Ny medlem
Gick med
23 Sep 2005
Hoj
R eller Motard ?
kiko skrev:
Ehhh ... no offence

lugnt, blev ju bara lite sne när man var nyfiken och inte kom in på sidan där det lär finnas en del om Ducce, så en som inte kan något om märket kan lära sig nåt, skriva var kanske inte så nödvändigt men vore trevligt ifall man skulle vilja ställa en fråga till de som troligtvis kan mycket om ducce, kanske var lite snabb att bli sne, kanske finns utländska ducce forum...

kiko

Peace ...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducce å Verte
Mickez77 skrev:
lugnt, blev ju bara lite sne när man var nyfiken och inte kom in på sidan där det lär finnas en del om Ducce, så en som inte kan något om märket kan lära sig nåt, skriva var kanske inte så nödvändigt men vore trevligt ifall man skulle vilja ställa en fråga till de som troligtvis kan mycket om ducce, kanske var lite snabb att bli sne, kanske finns utländska ducce forum...

Du bör nog vara medveten om att svar från en märkesklubb sällan är helt opartiska då de flesta medlemmarna i regel hysar en viss kärlek till märket ifråga ... oavsett om det e italienskt, japansk eller tyskt osv ;)
Fast det e ju lite samma sak här iåförsig även om förhållandet är det omvända ... det dyker alltid upp en massa "fakta" om olika hojar från folk som minsann har en kompis som sagt att den e kass, ful, bäst etc ;)

Annars finns det en hel del folk på SH som har egen erfarenhet av tex. Ducce och vet en väldig massa ifall du är nyfiken på mer.
I fallet Ducce så finns det även ett stort antal sidor på webben som handlar om just detta ... bara å googla lite.

Last edited:

Mickez77

Ny medlem
Gick med
23 Sep 2005
Hoj
R eller Motard ?
kiko skrev:
Du bör nog vara medveten om att svar från en märkesklubb sällan är helt opartiska då de flesta medlemmarna i regel hysar en viss kärlek till märket ifråga ... oavsett om det e italienskt, japansk eller tyskt osv ;)
Fast det e ju lite samma sak här iåförsig även om förhållandet är det omvända ... det dyker alltid upp en massa "fakta" om olika hojar från folk som minsann har en kompis som sagt att den e kass, ful, bäst etc ;)

Annars finns det en hel del folk på SH som har egen erfarenhet av tex. Ducce och vet en väldig massa ifall du är nyfiken på mer.
I fallet Ducce så finns det även ett stort antal sidor på webben som handlar om just detta ... bara å googla lite.

thanks, det var objektivt

ska säga till ducce att du ska ha försäljningsprovision :tummenupp

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
Inte testastretta-motorn,
desmodue räcker gott och är lättare och snyggare på en naken hoj.
Bättre ljud också.

För min del så skulle jag lika gärna ta en med 620-motorn,
ännu lättare och smidare.

Sad Glad

Kolestrolet som täpper till dina artärer
Gick med
1 Feb 2005
Hoj
Ducati Multistrada 1000DS, Bimota DB2
amullo skrev:
Duccen lovar 100hp på 175kg
Så den skall nog främst jämföras med BMW´s HP2 (115 hp på 175 kg) och KTM´s Supermoto 950 ( 96hp på 195kg) skulle jag gissa.

Ducati frågar även på hemsidan om man skulle vara intresserad av Multimotarden, fast med Testastretta motor på 140 Hk. Då kryper nog vikten upp till runt 195-200 kg. Alltså Superduke konkurrent

Monster kommer som S4RS med 140 hk, samma motor som 999.
Den kommer även som S2 1000cc med DS motorn. Gamla dubbelsvings 1000DS monstret skrotas.

ST modellerna blir enbart ST3 och ST3 ABS. Förmodligen kommer ST4RS nästa år med Testastretta motor på 140 hk istället för förra årets ST4S med 996cc Desmoquattron.

SS´n är oförändrad, förutom att SS800 säljs i USA.

Har du hört något om multistradan?

Hypermotarden var ruskigt snygg! Även BMW:n som presenterades i tråden var jäkligt fin. Det skall bli kul att se alla bilder från Milano-mässan!!

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Mickez77 skrev:
Uggh, fick just höra att Ducce handlare är snåla med att provköra...

Jag delar inte den erfarenheten att Ducati skulle vara snålare än andra att låna ut motorcyklar för provkörning. Ett antal återförsäljare av japanska märken gav mig rådet att prova någon kompis motorcykel eftersom de tydligen inte hade några sporthojar för provkörning. Bra råd till den som inte har någon i sin bekantskapskrets som kör motorcykel. Kanske räcker det med att de heter R1 eller GSXR1000 och har rykte om sig att vara värst för att gemene man ska köpa dem. För min är det inte tillräckligt. Jag vill gärna bilda mig en egen uppfattning och gör inga affärer under sådana förutsättningar. Största förlorarna är de återförsäljarna som bemöter sina kunder på det sättet. Kommer aldrig att göra affärer med någon av dem. Nu när jag har en motorcykel är det inga problem med provkörningar har jag märkt, men nu är det så dags. De borde tänkt på det tidigare och vårdat sina potensiella kunder bättre. I det här fallet mig.

Har alltid varit svag för 916 designen sedan jag såg den först gången. Åkte förbi en Ducati återförsäljare med råden från de japanska återförsäljarna i åtanke och hörde mig för om det inte var möjligt att provköra en 916 och en 999. Inga problem. Blev mycket trevligt bemött. Slutade med att jag köpte den Ducati jag har i min ägo idag. Med annat bemötande hade jag kanske kört något annat icke italiensk idag. Ducati hade ju trots allt inget vidare kvalitetsrykte. Än så länge har jag inte råkat ut för något som skulle stödja det ryktet.

Last edited:

Torgo

The Master does not approve
Gick med
28 Oct 2005
Hoj
En svart Qvarna 701
xyx skrev:
Lite mer från Milanomässan:

Derbi Mulhacen 659:
DerbiMilan2005%20001_edited.jpg

Jävlar vilken raketpipa! Har dom efterbrännkammare också på den? :D

On topic: Duccen är :yoparty

srx600

Ny medlem
Gick med
30 Oct 2005
Hoj
Ducati Multistrada 1200s, Ducati Paul Smart LE
japp.. Duccen är solklar.. Den enda Duccen jag har lite svårt för är Multistradan framifrån.. jag menar att de hade guldläge att göra en nice front så schabblar de bort det...

Har haft flera Duccar och kvaliteten är det absolut inget fel på. Sköt service o kör skiten ur dem! :banana

Ryser vid tanken på gasavslag från höga varv på ex 2:ans växel.. kolfiberblås.. mumma.. slå det ni med bambustaket. :Bugar

Last edited:

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
Sad Glad skrev:
Har du hört något om multistradan?

Mulstistradan fortsätter med samma modeller som förra året.
Multi 1000 S DS
Multi 1000 DS
Multi 620
Multi 620 dark

Vad gäller ducceklubbens forum så är det enbart för medlemmar, men har man frågor så brukar det gå bra att ställa dom här på sporthoj. Det finns gott om Ducatister som kan svara på frågor.

Angående ev. pris på HyperMotarden så skulle jag gissa på att 1000cc modellen hamnar på mellan 115.000 - 125.000:- beroende på utrustning.

Om den tillverkas så är det mycket möjligt att det blir en sådan som nästa hoj.

Ducster900

Ducster900
Gick med
20 Jun 2005
Hoj
Ducati Monster 900Sie -00 (numera såld...)
srx600 skrev:
Har haft flera Duccar och kvaliteten är det absolut inget fel på. Sköt service o kör skiten ur dem! :banana

Ryser vid tanken på gasavslag från höga varv på ex 2:ans växel.. kolfiberblås.. mumma.. slå det ni med bambustaket. :Bugar

Amen X 2, brother...;-)

novecento

Ny medlem
Gick med
29 Dec 2003
Hoj
Paul Smart LE
ducati poll

Mickez77 skrev:
Man blir ju sjuk :3freak

frågar de konsumenten vad den vill ha ?

länk!

får nog titta på de där ducce modellerna, ni rabblar ju en hel modeller och nyheter, vem e proffs ifall man vill veta mer, MC-butik i Tokholm?

på ducatis hemsida (www.ducati.com) finns möjligheten att delta i en poll rörande motarden. den som gillar modellen bör delta.
samma sak gjorde man efter presentationen av sportclassicmodellerna. responsen var så pass positiv att man beslutade om produktionen. efter 2 år så finns nu smarten osv på gatan.
så räkna med samma reaktion om denna motard får tummen upp.
vill nog påstå att ducati är mycket lyhörd för sina kunders önskemål, ännu mera så när det gäller nya kunder i segment man idag inte täcker.
registrera er och rösta...

Mickez77

Ny medlem
Gick med
23 Sep 2005
Hoj
R eller Motard ?
Harmon Rabb skrev:
Jag delar inte den erfarenheten att Ducati skulle vara snålare än andra att låna ut motorcyklar för provkörning.

Då ska jag kolla in Ducati, Suzuki hade provkörning av GSXR1000 i våras, blev så positivt överraskad att jag höll på att ta med den hem. :)

novecento skrev:
på ducatis hemsida (www.ducati.com) finns möjligheten att delta i en poll rörande motarden

reggar

amullo skrev:
Angående ev. pris på HyperMotarden så skulle jag gissa på att 1000cc modellen hamnar på mellan 115.000 - 125.000:- beroende på utrustning.
Tack för gissningen :tummenupp

Prästen

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2005
Hoj
ingen än :(
Torgo skrev:
Jävlar vilken raketpipa! Har dom efterbrännkammare också på den? :D

On topic: Duccen är :yoparty

Den är väl utan insats också så att ingen ska kunna slipstreama dig utan att dö av ljudet :tungan

Coola Ola

Guest
Hehe, ballt, när man får frågan (i undersökningen på Ducatis hemsida) vilket pris man förväntar sig på en Ducati Hypermotard så kan man välja mellan bl.a USD, Euro, Yen och , hör o häpna, SEK!!

Mickez77

Ny medlem
Gick med
23 Sep 2005
Hoj
R eller Motard ?
Coola Ola skrev:
Hehe, ballt, när man får frågan (i undersökningen på Ducatis hemsida) vilket pris man förväntar sig på en Ducati Hypermotard så kan man välja mellan bl.a USD, Euro, Yen och , hör o häpna, SEK!!

missade jag :huvet

Står ju Swedish Kroner, är ju van med SEK!

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring