Wiseguy
Medlem nr.8 sen starten
- Gick med
- 6 Mar 2003
- Hoj
- Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
För mycket eller det är vad äventyrshojarna ligger på nu...?
Beroende på vad man väger in i begreppet äventyrshoj/adventure, så håller jag med dig. Tyskarnas "reiseenduro" eller italienarnas "maxienduro" är bättre benämningar på de stora hojarna inom detta segment.På äventyrstronen är väl alla dom uppradade för tunga och kubikstinna , över tenere 700 ktm 790/890 adventure är milslukare av rang ja men adventure njae inte i mina ögon iallafall
Det handlar väl hela tiden om att sticka ut och vara lite bättre/ha lite mer finesser än alla andra? Och det gäller ju både effekt och elektronik. Vad händer den dagen radarn, eller någon annan elektronik för den delen, packar ihop, blir det limp home-mode dom sista 200 milen då?Jag förstår mig inte riktigt på effekthetsen i storoffroadträsket. Även med 100 häst så crusar man komfortabelt på autobahn med fru och packning. Nu har normen blivit 160+ häst dvs mer än vad extrema sporthojar hade för 15 år sedan. Och det med avsikten att köra grusväg inte roadracing....
And dont get me started med elektroniken. Använder man radarstyrd farthållare på en reisenduro så borde man köra Volvo på semestern istället för hoj....
Nu förstår jag inte vad du menar? Jag har farthållare (inte radarstyrd) på min 790 Adv Rally och det är det bästa som finns! Rejsa grus med gasrullen, transport på asfalt med farthållare, rejsa grus med gasrullen, transport på asfalt med farthållare, repeat! ?And dont get me started med elektroniken. Använder man radarstyrd farthållare på en reisenduro så borde man köra Volvo på semestern istället för hoj....
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|