Jag går i köptankar. Tänkte åka o testköra en demohoj när vädret tillåter men dom har bara en 796 som demo. Hur stor är skillnaden? Lite av de brutala bottenvridet som de skrivits mycket om i den här tråden lär ju saknas men känns den smidigare? Någon som har kört båda som vill ventilera sina åsikter? Sneglar även lite på KTM.. /Johan
Jag har både en Hypermotard 1100 och en Superduke R hemma i garaget. Har även provkört 796:an men blev inte alls övertygad, som du säger saknas mycket av brutalvridet som finns i 1100 och dessutom känns den lite.... hmm... "billig" om du förstå vad jag menar.
Om du är bankörningsfantast finns risken att du kommer sakna en del hästar med HYM1100, den har bara strax över 80... Men om du har planer på att köra i stan och små kurviga vägar i skogen kommer du vara kung på en HYM1100.
Vill du ha lite mer pulver så ska du testa KTM, bra vrid med en härlig kick på toppen. Superduken är riktigt trevlig på bana och har ett utseende som får vilken svärmor som helst att börja gråta
Vad du än väljer är du helt inne på rätt spår, V-Twin rockar
Passa på att gå på 2 hjul mässan så får du chansen att torrbryta båda.
Jag står i KTM-montern om du vill ha hjälp att bli nerlurad i det oranga träsket
//issi