Ducati ram bygget

Fightercor

Ny medlem
Gick med
2 Mar 2017
Ort
Stockholm
Hoj
Ducati 1000DS 2003
Hello Blueridge! Tyvärr inte modersmål men det är lite mer komplicerad, som vanlig. :)
Namn på bilderna? Är aktivt på flera ställer med mitt hantverk.

Det är enkelt om man vet vad som ska göras. Men det är en hel del involverad eftersom varje problem tar mycket tid och fundering - "hur ska jag göra det?" 90% at tid är fundering, forskning och test. Så man utveklar lösning nr1 som fungerar inte så bra, nr2 lite bättre och kanske man lykkas med nr3. Men om man skule göra det samma nästa gång så det är 5 min jobb. Om jag skulle bygga en kopi till så det är bara att göra det. Inget at utveckla.
 
Last edited:

Fightercor

Ny medlem
Gick med
2 Mar 2017
Ort
Stockholm
Hoj
Ducati 1000DS 2003
Strålkastare hållare V-rod
Böjda 15mm rostfritt. Jag har använt fästen som redan finns på gaffel. För att minimera röran jag har svarvade rostfritt mutter in i röret och sedan punktsvetsad. IMG_2899.JPGIMG_2898.JPGIMG_2894.JPGIMG_2893.JPGIMG_2891.JPG
 
Last edited:

Fightercor

Ny medlem
Gick med
2 Mar 2017
Ort
Stockholm
Hoj
Ducati 1000DS 2003
Lackering.
Först tänkte jag betala någon för att göra detta för mig.
Ringde runt, var inte nöjd med det svar jag fick så - jag gör det själv.
Det visade sig att det inte är så svårt att göra och dessutom måste jag säga att det är mycket tillfredsställande.
Kanske ännu mer tillfredsställande än att bygga en ram.
Tittade på Hagmans videoklipp och körde på.
Naturligtvis gjorde jag misstag som en del av inlärningsprocessen.
Men det som är fanatastisk med lackering - om man gör misstag - bara slipa ner och göra det hela om igen.
Jag var faktiskt förvånad över hur bra det gick.
Jag har använt alla möjliga (grader) slippapper och en och två-komponent färg i burk.
Klarlack är 2-komponent som motstår bensin och olja.
Rödfärg beordrades blandad från Auto-Herba för att få rätt Ducati röd kod.
Jag har använt sprayburkar som kostar mycket mer att köpa än vanlig burk.
Om det finns mer att lacka en bara en tank t.ex., investera i kompressorn och sprutpistolen.
Kostar mindre eller samma sak som ett lackerings jobb och det är mycket bättre.
Temperaturen är kritisk, så sommartid och ett skuggit tält är att rekommendera.
Eftersom jag har begränsat utrymme och inte kan gå runt delarna som lackeras, har jag gjort ett litet vridbord som ger mer kontroll.IMG_3690.JPGIMG_3691.JPGIMG_3692.JPGIMG_3694.JPGIMG_3698.JPGIMG_3700.JPGIMG_3702.JPGIMG_3724.JPG
 
Nyheter
Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Top