Underbar tråd hur kan jag ha missat den.....
Där finns en anledning att Ducati inte valde att typa in Desmosedici i Superbike och det var att de ansåg det vara osportsligt då den var för bra......
Ååja... det är nog inte den anledningen.
Vadå ducati-nörd? allt är fakta ditt navelludd jag tror fortfarande på 10:an.
Även om 550kkr är mycket pengar så är kostnaden för många lösa komponenter stor och i jämförelse med en xyz1000rr så är här troligen mindre vinstmarginal. Bara öhlinsgrejerna, hjul och bromsar kostar 170kkrmaterialkostnaden för att bygga den där hojen e knappast värt över halv mille det e för att just märket ducati har tillverkat som de kostar o en prototyp gp...
Hmmm vad jag har hört så har den 16,5" fälg bak och Bridgestone har gjort däck efter detta...
///Micke
Ducati ville ha ett däck med dimensioner som så mycket som möjligt liknade MotoGP-racingdäckets, och dessutom ett nytt och unikt slitbanemönster, mjukare gummiblandning, ZR-hastighetsklassning och de egenskaper på vått underlag som behövs för hypersport-däck.
Eftersom 16,5-tumsprofilen på MotoGP-däck inte är godkänd för väganvändning av ETRTO valde Bridgestones tekniker 17-tums framdäck (120/70ZR 17M/C) och 16-tums bakdäck (200/55ZR 16M/C) med det lägre profilförhållandet 55, efter att ha gjort studier av avståndet till underredet för att fastställa de lämpligaste dimensionerna.
Hojen är ju baserad på den första generationens Desmo RR, dvs den som Ducati tävlade med i Moto GP för sex år sen. Den har nog inte jättemånga likheter med de lite nyåare versionerna.
Vadå ducati-nörd? allt är fakta ditt navelludd jag tror fortfarande på 10:an.
Underbar tråd hur kan jag ha missat den.....
Där finns en anledning att Ducati inte valde att typa in Desmosedici i Superbike och det var att de ansåg det vara osportsligt då den var för bra......
Även om 550kkr är mycket pengar så är kostnaden för många lösa komponenter stor och i jämförelse med en xyz1000rr så är här troligen mindre vinstmarginal. Bara öhlinsgrejerna, hjul och bromsar kostar 170kkr
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|