Ducati RR

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Underbar tråd hur kan jag ha missat den.....

Där finns en anledning att Ducati inte valde att typa in Desmosedici i Superbike och det var att de ansåg det vara osportsligt då den var för bra......
 

flykay76

[flaj-kej] #76 ERF - REC
Gick med
4 Jun 2004
Ort
Malmö
Hoj
Kawasaki KX450F 2010
Underbar tråd hur kan jag ha missat den.....

Där finns en anledning att Ducati inte valde att typa in Desmosedici i Superbike och det var att de ansåg det vara osportsligt då den var för bra......

Ååja... det är nog inte den anledningen.
 
Last edited:

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Ååja... det är nog inte den anledningen.

Tja den ryms ju inom reglementet i övrigt och det var den officiella ursäkten från Ducati. Fast givetvis skall den tas med en nypa salt då där säkert även finns ett ekonomisk alternativ bakom iom att de ville sälja 999or...
 

JackDaniels

Medlem?
Gick med
4 Jul 2006
Ort
Västerås
Hoj
XVSbobber, zx636r, 990SD, GSXR1000, 1098, TT600, R1, T595, DB125, 650GTn, 660smc, 125sx, crf450R HM, cr125, EC300, R6.
Vadå ducati-nörd? allt är fakta ditt navelludd :tungan jag tror fortfarande på 10:an.


Hoho inge illa menat, men släpp sargen å kom in i matchen :tungan .. Jag är inte ducatinörd, gillar japs och radfyror, men att tro zx10 skulle piska duccen på varesig gata, bana eller stripp känns aningen optimistiskt..

Nog för att man alltid sympatiserar lite extra för "sitt" märke, men måste ju finnas gränser :tummenupp :D

Att man sen skulle kunna köpa en zx10:a -08 för 130k, och lägga 450k på trim/chassi/bromsar och allt annat lullull och få en grymt potent hoj som spöar desmoRR är väl en sak, men det är fortfarande bara en kawwa, inte en mycket begränsad upplaga av ducatis värsta gathoj någonsin..

Mina 5 pesetas..
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
materialkostnaden för att bygga den där hojen e knappast värt över halv mille det e för att just märket ducati har tillverkat som de kostar o en prototyp gp...
Även om 550kkr är mycket pengar så är kostnaden för många lösa komponenter stor och i jämförelse med en xyz1000rr så är här troligen mindre vinstmarginal. Bara öhlinsgrejerna, hjul och bromsar kostar 170kkr
 

Webspy

.....
Gick med
4 Feb 2004
Ort
Täby
Hoj
Polisbil
Hmmm vad jag har hört så har den 16,5" fälg bak och Bridgestone har gjort däck efter detta...

///Micke
Ducati ville ha ett däck med dimensioner som så mycket som möjligt liknade MotoGP-racingdäckets, och dessutom ett nytt och unikt slitbanemönster, mjukare gummiblandning, ZR-hastighetsklassning och de egenskaper på vått underlag som behövs för hypersport-däck.

Eftersom 16,5-tumsprofilen på MotoGP-däck inte är godkänd för väganvändning av ETRTO valde Bridgestones tekniker 17-tums framdäck (120/70ZR 17M/C) och 16-tums bakdäck (200/55ZR 16M/C) med det lägre profilförhållandet 55, efter att ha gjort studier av avståndet till underredet för att fastställa de lämpligaste dimensionerna.


http://www.sporthoj.com/article.php?aid=554
 

bikestreet

Spänn fast dig!
Gick med
4 Sep 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Scrambler Ducati + Aprilia Dorsoduro 1200
[YOUTUBE-ID]NoHajCCvlp4[/YOUTUBE-ID]

[YOUTUBE-ID]ofBV_E7NC6s[/YOUTUBE-ID]
 
Last edited:

MRJaggu

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Electric City
Hoj
HRC baby.

IronMike

Guest
Även om 550kkr är mycket pengar så är kostnaden för många lösa komponenter stor och i jämförelse med en xyz1000rr så är här troligen mindre vinstmarginal. Bara öhlinsgrejerna, hjul och bromsar kostar 170kkr

Du har en poäng där...

Ngn jag pratade med från ducati, sade att man inte direkt gick ngt plus på att sälja dessa hojjar. Jag tror inte majoriteten förstår hur mkt valuta man får för pengarna, trots att den är dyr :)
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top