Ducati rules!

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
Jag håller med om att Rossi´s uppkörning var det värsta jag sett! Helt sanslöst. Killen är ju inte mänsklig!

Att Ducati äntligen fick vinna var ju dessutom SKITKUL! :bow

Capirex körde ju hojen lite..... ehhhh..... Smalare nu.. Det var inte mycket ställ på hojen förutom på slutet. Verkar som att ducce fått till inställningarna på antingen bakfjädringen eller antispinnet eller båda. Toppfarten är ju fortfarande högre än alla de andras, så jag gissar på att dämparna fått sig en omgång.
FORZA Öhlins! :bow

Ändå var du ju kul att när Rossi gjorde misstag så körde ju capirex om och Rossi såg sig över axeln. Jag tror att det skakade honom lite att Loris var så nära. Det var ju först efter det som han var ut i sanden o lekte..

Även lite otur för Max som gick av mot slutet. Sete fick ju en bra placering iallafall. Det var han värd, med hemma bana o allt. Ett bra race rakt igenom. :rock

Last edited:

Masonit

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2003
Hoj
Ja.
Biaggi måste ju haft kulorna uppe i halsen efter sin krasch, aj!

Adrenalinet pumpade för fullt när man såg Rossi:s upphämtning, helt galet!

Förresten vad håller Stiggy på med!?! Hade inte brytt mig om han inte snackat så jevla mycket. Men när han sätter så höga förväntningar och är inte i närheten av dem så blir man bara trött...

\Masonit

Lord Melchet

Same Same but Different
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ett antal med och utan motor
Hightuned skrev:
Värsta/löjligaste exemplet på sånt var väl ändå Alzamora med en "klubba i munnen varenda gången han stod på pallen" för ett par år sedan.

Var han sponsrad av någon bögtidning då eller?. :confused: [/B][/QUOTE]
Det kan se löjligt ut, men med tanke på de stora summor som sponsorerna stoppar in i Racing så får vi nog se mellan fingrarna vad det gäller slickepinnar och dubbla kepsar mm.
Utan snortäta sponsorer vore vi hänvisade till egenfinansiserad racing på en låg nivå.
En parallel kan dras till sidvagnsracing, där det inte finns några fabriksteam, ett ganska lågt massmedialt intresse och inga större sponsorer och rätt lite pengar.
Så ta på er tre,fyra kepsar, stoppa käften full med klubbor och njut av dyr racing så länge det finns någon som vill betala våra leksaker.

Duke

SDK Socio #2611
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Slö DuCaTi Monster 620 med kortad röv.
Tycker det är helt otroligt att Ducati kan vinna ett race efter bara 6 tävligar. Titta bara på Kawa och Yamaha, de har antagligen bra mycket större budget och de presterar inte mycket.

För er som missade racet finns det att ladda ned på:
http://www.squidville.com/bikevid2003.html

samuel w

Team Wiking Racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 v4.0
Masonit skrev:
Biaggi måste ju haft kulorna uppe i halsen efter sin krasch, aj!

Adrenalinet pumpade för fullt när man såg Rossi:s upphämtning, helt galet!

Förresten vad håller Stiggy på med!?! Hade inte brytt mig om han inte snackat så jevla mycket. Men när han sätter så höga förväntningar och är inte i närheten av dem så blir man bara trött...

\Masonit

Ja, inte imponerande av Stiggy att var över 40 sek långsammare än West på likadant material, bättre chans att bevisa att han är att räkna med kommer han aldrig få... nä Stiggy kommer nog inte bli känd för något annat än krascher...

UnderDOG

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2003
Hoj
Ingen, none, Kein.
Hur gick det för de tre som kraschade på första varvet?
Två av dem gick ju själva av banan, men den tredje?

//Anders.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Det är alltid likadant, om tex Checa gör en uppkörning som för Rossis igår att verka löjlig och kör av banan så kan han inte köra och måste hålla sig på banan osv. När Rossi gör ett misstag och kör av så är det tydligen inte samma sak i mångas ögon.

Rossi körde sjukt bra igår, men Capi var ju inte direkt hotad på slutet och kunde ju lätt bevaka sin förstaplats.

Hade det varit Capirex som hade gjort samma sak så hade det hetat "Han är snabb men måste hålla sig på banan"osv.

Grattis till Ducce och Loris, ni var snabbast på banan igår!

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Chris Ash skrev:
Det är alltid likadant, om tex Checa gör en uppkörning som för Rossis igår att verka löjlig och kör av banan så kan han inte köra och måste hålla sig på banan osv. När Rossi gör ett misstag och kör av så är det tydligen inte samma sak i mångas ögon.

Rossi körde sjukt bra igår, men Capi var ju inte direkt hotad på slutet och kunde ju lätt bevaka sin förstaplats.

Hade det varit Capirex som hade gjort samma sak så hade det hetat "Han är snabb men måste hålla sig på banan"osv.

Grattis till Ducce och Loris, ni var snabbast på banan igår!

Har du fått hjärnblödning?! :confused:

Ducati/Capirossi var långt ifrån snabbast. Racets tre snabbaste varvtider noterades av Rossi. Två av dem under sin exempellösa uppkörning.

Inte heller i toppfart var Ducati/Capirossi snabbare än Rossi. Rossi: 323. Capirossi: 319.

Capirossi satte sin snabbaste varvtid på det 3:e varvet; på oslitna däck. Sina bästa tider genom tre av fyra sektioner satte han på samma varv. Capirossi körde sex 1.45-varv under racet.

Rossi satte sin snabbaste varvtid på det 21:a varvet; sannolikt på ganska hala däck. Snabbast genom de olika sektionerna var han på varv 18-23. Rossi körde fjorton 1.45-varv under racet.

Jag är ingen okritisk Rossifanatiker. Men rätt ska vara rätt och heder åt den som förtjänar det. :fakta

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
snobben skrev:
but will he follow his heart or his head...? :rock

Min gissning är att han kommer uttnyttja sin unika position göra som han själv vill - nämligen köra för Ducati. Att Marlboro är huvudsponsor för Ducati behöver inte vara något hinder. Rossi skulle inte ha några problem att finna egna sponsorer och finansiera ett andra Ducati-team. Men med vem som teamkompis?

Men det vore ju ännu mer spännande om han vågade gå tillbaks till Aprilia!

emullo

Gick med
3 Apr 2003
Hoj
Ducati Hypermotard 1100, Honda CBR 1000RR
Har du fått hjärnblödning?!

Ducati/Capirossi var långt ifrån snabbast. Racets tre snabbaste varvtider noterades av Rossi. Två av dem under sin exempellösa uppkörning.

Inte heller i toppfart var Ducati/Capirossi snabbare än Rossi. Rossi: 323. Capirossi: 319.

Capirossi satte sin snabbaste varvtid på det 3:e varvet; på oslitna däck. Sina bästa tider genom tre av fyra sektioner satte han på samma varv. Capirossi körde sex 1.45-varv under racet.

Rossi satte sin snabbaste varvtid på det 21:a varvet; sannolikt på ganska hala däck. Snabbast genom de olika sektionerna var han på varv 18-23. Rossi körde fjorton 1.45-varv under racet.

Jag är ingen okritisk Rossifanatiker. Men rätt ska vara rätt och heder åt den som förtjänar det.

JO jo, ja ja... men iof så drog capirex ifrån sista varven... men det kan väl bero på rossi slog av då eller ?? Kom på att han inte hinner ikapp kanske....
Toppfarten tror ju jag du har fel i .. precis när capirex drog om Rossi så var det 328 på duccen... men men...

sitsamma... vinst är vinst... :D

samuel w

Team Wiking Racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 v4.0
emullo skrev:
JO jo, ja ja... men iof så drog capirex ifrån sista varven... men det kan väl bero på rossi slog av då eller ?? Kom på att han inte hinner ikapp kanske....

eller att han kanske hade plockat ur det mesta av det gottiga i däcken under uppkörningen?

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
emullo skrev:
Toppfarten tror ju jag du har fel i .. precis när capirex drog om Rossi så var det 328 på duccen... men men...

Fel!

Rossi var snabbare än Capirossi vartenda varv efter avåkningen. Undantaget sista varvet då Rossi slog av och noterade sitt långsammaste varv. Capirossis toppfarter kan du se nedan. Rossis sista fyra varv inkl. hans högsta toppfartsnotering syns högst upp på sidan. :fakta

Bifogat

• 223973.jpg
    223973.jpg
    101.8 KB · Visningar: 144

Mono

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Hoj
Ducati Multistrada 1000DS
Nyteknik skrev:
Har du fått hjärnblödning?! :confused:

Jag är ingen okritisk Rossifanatiker. Men rätt ska vara rätt och heder åt den som förtjänar det. :fakta

Om alla startar samtidigt och Loris Capirossi är först in i mål så är han väl snabbast eller hur!

"fege"

Ducatista
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducati 900SSie -98
Mono skrev:
Om alla startar samtidigt och Loris Capirossi är först in i mål så är han väl snabbast eller hur!

Exakt.

Det känns som detta kan hålla på hur länge som helst... :rolleyes: Rossi gjorde en otrolig uppkörning :tummenupp och Capirossi var först över mållinjen :fakta :tummenupp

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Skojar ni? Eller läser slarvigt?

Mitt inlägg var ett svar på påståendet att Capirossi drog ifrån Rossi efter avåkningen. Så var alltså inte fallet. Rossi tog hela tiden in på Capirossi (undantaget sista varvet).

Capirossi var först i mål eftersom hans genomsnittliga varvtid var bättre än Rossis. Så visst kan man hävda att Capirossi var snabbare om man tycker det känns kul. Men den som tittade på racet såg tydligt vem som var snabbast. :fakta

Bj.O.rn

Idolstatus!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducati 916SPS '98. Inte orginal...
Det räcker inte att lägga fem snabba varv (eller 15 för den delen) det är trots allt hela loppet som gäller (från start till mål).. Det var nog fest i Bologna igår...

Anledningen till lägre fart på Lördagen var förresten temperaturen vad jag hört (min mekarkollega fick direktrapport under helgen från Ducatis Öhlinstekniker, vi var själva på Falkenberg..)

La ni märke till att primadonnan/lipsillen Kenny Roberts junior inte var på plats.. var tydligen helgens samtalsämne i depån på Catalunia..

/B

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...