Ducati service center i Skåne?

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Finns det någon auktoriserad verkstad för Ducati i Skåne (gärna Malmö-regionen) eller är det Claessons i Bromölla som gäller? Har köpt hoj i Sthlm men kommer göra 100-milservice här nere.

_om

Ny medlem
Gick med
5 Aug 2020
Hoj
suzuki gsx-s 1000 f
Tror tyvärr bara det är Claessons i Bromölla som gäller. Köpte min Ducati där för 2 månader sen och dom är super trevliga och fantastisk service. Bor oxå i Malmö regionen men kör du Ducati så tar det inte mycket mer än 35 minuter att köra dit :D

Finns i Köpenhamn oxå, vilket är närmre i km, men då ska du ju över bron osv...

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Hoj
Tror tyvärr bara det är Claessons i Bromölla som gäller. Köpte min Ducati där för 2 månader sen och dom är super trevliga och fantastisk service. Bor oxå i Malmö regionen men kör du Ducati så tar det inte mycket mer än 35 minuter att köra dit :D

Finns i Köpenhamn oxå, vilket är närmre i km, men då ska du ju över bron osv...
Ja, hade helst också handlat där men fick denna impulsen lite sent så då var Sthlm närmast om man ville ha en ny Claessons kunde leverera ny hoj av den modell först i höst.

men då blir det att boka sevice i Bromölla då. 35 min är dock bra jäkla snabbt va? ? ?

_om

Ny medlem
Gick med
5 Aug 2020
Hoj
suzuki gsx-s 1000 f
Jag körde från Lund så va ju lite närmre. Och typ bara 4 bilar hela vägen fram till Kristianstad. Men även med trafik och om man följer de "rekommenderad hastighetsskyltarna" som finns uppsatta så e det under en timme :)

Schnell

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Jan 2015
Hoj
FJR1300AE-14. FZ1N-07. Sålda: R1250GS-20, YZF1000R, ER-6N och NSR 125.
Tror att Påarps MC-service också servar Ducati. Sett Panigale där vid flera tillfällen på arbetsbänken. Johan är riktigt duktig och håller bra priser. Svårt med tider då han är fan alltid fullbokad haha. Var ute i god tid!

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Hoj
Vad köpte du för hoj förresten eftersom dom inte hade den i Bromölla?

En SuperSport 950S. Knep nog en av de allra sista röda i södra Sverige åtminstone.
Har haft en 939S tidigare så jag vet ungefär vad jag får, men har bara goda minnen av den (ja, förutom backspeglarna som är värdelösa, och tydligen är det även på den nya modellen).

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Hoj
Tror att Påarps MC-service också servar Ducati. Sett Panigale där vid flera tillfällen på arbetsbänken. Johan är riktigt duktig och håller bra priser. Svårt med tider då han är fan alltid fullbokad haha. Var ute i god tid!

Jo, det finns några som servar ducati här nere men ingen som är auktoriserad tyvärr.

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Hoj
Jag körde från Lund så va ju lite närmre. Och typ bara 4 bilar hela vägen fram till Kristianstad. Men även med trafik och om man följer de "rekommenderad hastighetsskyltarna" som finns uppsatta så e det under en timme :)
Nästan 1,5 tim från mig (centralt i Malmö) enl Google faktiskt. Men får åka tidigt. Fick dock tid hos Claessons först i mitten av juli så från köra sparsamt tills dess…

Schnell

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Jan 2015
Hoj
Skulle ju funnits en Ducce/Aprilia/Moto Guzzi handlare i Malmö. Probike är inget att hänga i granen eftersom de typ enbart fokuserar på HD... Nog svårt att starta upp något nytt idag. Ingångskapitalet måste vara enormt?

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Claessons i Bromölla.

Man kan enkelt ta tåget dit och hem efter lämning eller avhämtning. Bara någon minuts promenad.

Firman är välskött och man får alltid ett bra bemötande av personalen.

Mingves

Old Fart
Gick med
2 Mar 2005
Hoj
Husqvarna 701E x2, KTM 890 Adv R, Husqvarna 701SM Tenere 700 -20 KTM EXC300 -12, -04 KTM 660 SMC, -03 Triumph speed four, -00 Husaberg FE400e
Man kan lämna den på Ducati i Köpenhamn, jag kollade med dem och de var ganska prisvärda

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Hoj
Claessons i Bromölla.

Man kan enkelt ta tåget dit och hem efter lämning eller avhämtning. Bara någon minuts promenad.

Firman är välskött och man får alltid ett bra bemötande av personalen.
Ja, det är också där jag bokat in service hos dem i juli, har goda erfarenheter av dem sen tidigare. 100-milaservicen gör de medan man väntar så känns helt ok.

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Hoj
Skulle ju funnits en Ducce/Aprilia/Moto Guzzi handlare i Malmö. Probike är inget att hänga i granen eftersom de typ enbart fokuserar på HD... Nog svårt att starta upp något nytt idag. Ingångskapitalet måste vara enormt?
Ja, måste finnas någon anledning till att ingen försökt. Kanske är
Claessons bara för bra?

Schnell

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Jan 2015
Hoj
Ja, måste finnas någon anledning till att ingen försökt. Kanske är
Claessons bara för bra?
Tänker att de gjort någon kalkyl och kommit fram till att det inte lönar sig konkurrensmässigt. En i Köpenhamn bara över sundet och en i Bromölla. Visst Claessons är ju inte exklusiv Ducatifirma dock men säljer bra med hojar. En mindre firma i samma storlek som IBC i Arboga tror jag hade lyckats jäkligt bra.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati