stroemberg
Ny medlem
Nu i vår är det för mig som så många andra dags att serva hojen och jag har några frågor.
Som alla vet är Ducati relativt dyra på sina service och inget undantag när jag frågade om min på auktoriserad verkstad.
Priset jag fick för stora servicen (4000 mil) var ca 6600:-
Frågade lite vad som ingick och tydligen byts rubbet ut.
Luft, olje och bränslefilter, samtliga oljor inkl gaffelolja, kamremmar och schimsning av ventiler mm.
Ringde genast till näst närmaste verkstaden och de ville ha runt 7000:-, 4000:- för jobbet + delar som skulle landa på ca 3000:-.
Jag har ingen servicebok och hojen är 11 år gammal så är det lönt för mig att betala den summan eller räcker det med att jag byter filtren själv hemma inkl oljor och överlåter kamremmar och ventiler åt de som kan? Sen sparar kvitton med mätarställning som bevis för att remmar och ventiler är bytta.
Om någon sitter på något dokument i .pdf eller någon bra hemsida där det står vad dom ska göras på service tar jag gärna emot det
Hojen det gäller är en Ducati Monster 900 -99
Som alla vet är Ducati relativt dyra på sina service och inget undantag när jag frågade om min på auktoriserad verkstad.
Priset jag fick för stora servicen (4000 mil) var ca 6600:-
Frågade lite vad som ingick och tydligen byts rubbet ut.
Luft, olje och bränslefilter, samtliga oljor inkl gaffelolja, kamremmar och schimsning av ventiler mm.
Ringde genast till näst närmaste verkstaden och de ville ha runt 7000:-, 4000:- för jobbet + delar som skulle landa på ca 3000:-.
Jag har ingen servicebok och hojen är 11 år gammal så är det lönt för mig att betala den summan eller räcker det med att jag byter filtren själv hemma inkl oljor och överlåter kamremmar och ventiler åt de som kan? Sen sparar kvitton med mätarställning som bevis för att remmar och ventiler är bytta.
Om någon sitter på något dokument i .pdf eller någon bra hemsida där det står vad dom ska göras på service tar jag gärna emot det
Hojen det gäller är en Ducati Monster 900 -99