Warburton
73% veterinär
Vad tror ni om detta objekt?
http://www2.blocket.se/view/3158181.htm?l=0&c=1&city=0
http://www2.blocket.se/view/3158181.htm?l=0&c=1&city=0
Närå, han har lagt ut den igen bara eftersom han hade råkat välja fel län.kaZmur skrev:Och vipps så försvann den! Poff!
Tröttnat på blåsten ?Warburton skrev:Vidare är det en Tysklandsimport. Kan man lita på de låga milen då?
Mmm, har blivit lite kåpsugen - kan dock inte bestämma mig om jag ska skaffa en gammal sporttourer - typ ST2, en SS900 eller en gammal hyper - typ 748bp.HansJ skrev:Tröttnat på blåsten ?
Kan nog lita på de låga milen lika mycket som för en svensk hoj. Med tanke på att det är en sporttouring låter det iofs lite, men enl. min erfarenhet kör tyskar i gemen färre mil. De transporterar sig med sina bilar, och nöjesåker med hojen, OM det är bra väder och de får lov för tjejen. Kolla allmänna tillståndet, hur låter motorn, hur ser plastdetaljer ut, fot och handtags-gummin? Ingrodd smuts på svåråtkomliga ställen etc. Ser det OK ut så kan det mycket väl stämma. Servicebok, besiktningspapper etc, även tyskarna besiktar sina hojar och där står milen.
Lycka till, verkar annars vara en trevlig hoj för både korta och långa turer, och du verkar ju köra en hel del
Tja, alltså, problemet är ju det att jag kör alla sorters åkning (utom möjligtvis banåkning, HITTILLS). Jag kör mycket nöjesåkning/inspirerad, men även en hel del långfärder/motorväg.amullo skrev:Kolla så killen vet vad han snackar om.
Borrad ST2 motor? Har jag aldrig sett det. Den är ju redan borrad från fabrik till 944cc.
Valet mellan en ST2 och en äldre 748 måste ju användningsområdet avgöra.
Bara allmänväg? en del motorväg? = ST2
Bankörning? Inspirerad körning på allmänväg? Inga långfärder? = 748
Jag skulle valt en 748:a.. Men jag är väll iochförsig inte helt objektiv. Jag har kört min ca 2000mil på tre år och är fortfarande kanonnöjd, även om jag börjar fundera på att gå upp lite i kubik.. Säg en 1998 916SPS.. eller kanske en 2001 996S.
Jag har kört 748:an till o från Götet och då är man riktigt trött i ryggen efteråt, så tänk på det innan du kör långt.. Då funkar inte hypern optimalt.. Vi åkte tillsammans med en ST4 (916 motor). Han hade inte ont alls och lät betydligt mer utvilad än vad vi var..
Skall du åka o kolla så slå en signal, jag kan hänga på.
PM´ar nummret..
Inte för att jag är Ducce specialist, men den killen har inte koll. Slagvolym är borrning x slaglängd och har inte det förbenaste med topplock att göra...Warburton skrev:Jag påpekade också det där om originalborrningen när jag pratade med honom, då sa han att han trodde att de fixat med topplocken bara, för att ge den en överstorlek, typ 966 el. nåt liknande.
Warburton skrev:...
....frågan är om en SS900 skulle funka bättre då kanske...
korvgubbe skrev:....Jag vet en riktigt fin 900SSie som skall säljas. Halvkåpa medföljer och vid snabb och smidig affär kan säkert priset diskuteras!
Ja, den var absolut snygg. Det är en snygg modell, så enkelt är det.amullo skrev:Den var snygg..
Warburton: värt att kolla på.. SS´n funkar ju utmärkt på långfärder..
OK, jo, det kanske är så, men det blir svårt att låna och prova om den är bekväm på långtur, eftersom provkörningar sällan blir långtureramullo skrev:Eee humm.. Beror på vem du pratar med.
SS förare menar ofta att deras maskiner är mer behagliga på långfärd än Hyprarna.
Jag menar att de har rätt.
Kolla om du inte kan få låna en och prova. De har ju en ny ST3 också, så kan du jämföra ST med SS
Hmm, OK. Jag förstår. Nja, jag har nog kommit fram till att det får bli en 98 för mig och då antingen en 900SSie eller en ST2. Vill ha en hoj med insprut. Beros lite på vad jag hittar för objekt.diesafe skrev:SS900 fick insprutning -98 plus nytt utseende bl.a.
Jag skulle säga att skillnaden i körställning mellan 748/916 och 900SS inte är stor men den är märkbar. Fick ont i ryggen efter långa turer på hyprarna men får det inte på SS. Däremot är det större påfrestningar på armarna.
Beror ju så klart på hur man är byggd också.
Testa en 748. Funkar det inte så är den lättare att sälja än en SS900.
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!
I veckan blev det klart att... |
|
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter
Transportstyrelsen har medd... |
|
Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana
Efter nedläggningen av Järv... |
|
Ny R1 Race och R1 GYTR
Pressrelease från Yamaha ... |
|
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team
Motorsportlegenden och fler... |
|
Miguel Oliveira klar för Yamaha
Miguel Oliveira och Lin Jar... |
|
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem
En ny patentansökan har avs... |
|
BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?
Sedan en tid har olika rykt... |
|
HRC och Repsol avslutar samarbete
Efter 30 års samarbete på d... |
|
MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor
MV Agusta har officiellt be... |