Ducati Streetfighter tråden

Nash

KUNG Fotpinne! ;)
Gick med
19 Jan 2008
Hoj
Vilken av alla 10 hojar? =)
Lika bra att starta en sån här tråd! :)

Jag funderar starkt på en Streetfighter inom en snar framtid och vad jag kikat så kostar den INTE mycket att försäkra på "Bilsport och MC"

Kan det verkligen skilja så mycket på pris mellan en nakenhoj med lika många hästar som storebrorsan med kåpor (1198) ?

Bil Sport o MC försäkrar inte ens 1198 men Streetfighter S med typ lika många hästar har dom en shyst deal på... WHY!?

Hur som helst så är Streetfightern bland de snyggaste nakenhojarna jag sett! kaxig! Synd bara att priset är åt *elvete för dyrt!!! :p

emullo

Gick med
3 Apr 2003
Hoj
Ducati Hypermotard 1100, Honda CBR 1000RR
Bilsport & Mc har efter lite övertalning/fjäsk från Ducati klassat ner hojen i deras system.

Vet inte varför Bilsport gått med på det men det ökar väl intresset att köpa en sån hoj iaf.

Nash

KUNG Fotpinne! ;)
Gick med
19 Jan 2008
Hoj
Bilsport & Mc har efter lite övertalning/fjäsk från Ducati klassat ner hojen i deras system.

Vet inte varför Bilsport gått med på det men det ökar väl intresset att köpa en sån hoj iaf.

Hahaa shyst gjort av Ducati isåfall men har för mig att deras storsäljare är 1098an, vem fan försäkrar den liksom? Är det nån som har en sån och vad ger ni per år?

[PlastRaket]

född kaxi(g) - som finska tvillingar
Gick med
12 Oct 2004
Hoj
Suzuki SV1000 fajter, Honda CRF450R
...jo fast om man läser det finstilta så måste man ha passagerar fotpinnarna fastsvetsade i utfällt läge och det är kanske därför som försäkringen är så billig:tummenupp

sorry men jag kunde inte låta bli att påminna om den där gamla fadäsen:D
köp en så'n, hade jag pengar till det skulle jag handla en direkt.

Calle.s

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2008
Hoj
trampcykel
Ducatis officiella video
[YOUTUBE-ID]4D5CCFIruug[/YOUTUBE-ID]

Tråkigt att man inte hör ngt motorljud.
Riktigt läcker hoj!

dstreetfighter14.jpg

Last edited:

Simp

King of the hill
Gick med
25 Apr 2004
Hoj
KTM 950 sm
...jo fast om man läser det finstilta så måste man ha passagerar fotpinnarna fastsvetsade i utfällt läge och det är kanske därför som försäkringen är så billig:tummenupp

Världsklass :rofl :rofl

emullo

Gick med
3 Apr 2003
Hoj
Ducati Hypermotard 1100, Honda CBR 1000RR
Hahaa shyst gjort av Ducati isåfall men har för mig att deras storsäljare är 1098an, vem fan försäkrar den liksom? Är det nån som har en sån och vad ger ni per år?

Jorå.. så är det. :brinnerup

Min kostade ca 9000 avställt/halvförsäkrad. 18000 påställd. (Folksam)

Nu har jag garageförsäkrat genom bolaget jag jobbar på, 1800/år.
Kör bara bana nu med den.

Nash

KUNG Fotpinne! ;)
Gick med
19 Jan 2008
Hoj

Hahahaa.... Jippie först i GBn och nu här! :p

Kanske dax och radera sitt konto och starta om från början med namnet Börje_43_och_WILD! :p

Jo den är ju riktigt shyst! 185 000 kan dock bli lite svårt att skrammla ihop det här året men nästa ska ni allt se :) Undra hur dom där håller sig i andrahandsvärdet?

Ducatis officiella video
[YOUTUBE-ID]4D5CCFIruug[/YOUTUBE-ID]

Tråkigt att man inte hör ngt motorljud.
Riktigt läcker hoj!

d_streetfighter_14.jpg

Ah faktist riktigt synd men den lär ju låta som 1098an iprincip identisk motor som storebror.

Det är väl officiell lansering i April 09 va?

Last edited:

Härnborg

nihao
Gick med
28 Nov 2006
Hoj
Klotad 09, förhoppningsvis åter 2012..
Hur många mil har du kört med din jävla daytona då? 15? Och du ska redan byta hoj?
Du gjorde ju en förlustaffär till att börja med, och sen ska du sälja den direkt.
Du är inte så smart va?

NO_FEAR

Skrapa skrapa lila lila
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
R1 fighter -05
Ähhh, åker man ups bil så chääänar man fäättt med ståålarsh.
Låt grabben drömma/handla! =) Då får ni chansen att köpa den där billigt sen ju. ;)

NO_FEAR

Skrapa skrapa lila lila
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
R1 fighter -05
Ähhh, åker man ups bil så chääänar man fäättt med ståålarsh.
Låt grabben drömma/handla! =) Då får ni chansen att köpa den där billigt sen ju. ;)

Nash

KUNG Fotpinne! ;)
Gick med
19 Jan 2008
Hoj
Hur många mil har du kört med din jävla daytona då? 15? Och du ska redan byta hoj?
Du gjorde ju en förlustaffär till att börja med, och sen ska du sälja den direkt.
Du är inte så smart va?

Jag sa inom en snar framtid dvs kanske nästa år vilket jag faktist skrev innan... Så går det när man tittar på tv för mycket och inte äter sina grönsaker!!!

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Så...när är det leverans Chrisse så jag är hemma när du kommer med vanen ;) ?

Last edited:

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1

Jag har en sån och jag försäkrar den för 2500 per månad av och på. Betalar hel för de dagar jag kör.

Det där med försäkringar som funkar på bilsport & mc är inget nytt. Det går knappast att försäkra en Ducati 999s men ett Monster med samma motor som i 999s går utmärkt och inte är så dyrt. Precis som streetfighter och 1098 då...

Last edited:

Carnage

Ny medlem
Gick med
1 Jan 2009
Hoj
Ingen
Sitter här och väntar :) Har beställt en svart Streetfighter S med termignoni slipon + ny databox. Leverans av Biscaya i slutet av April. Ville bara ha ljudet så det blev slipon för mig, 155 hästar borde räcka :tummenupp

För mig blev försäkringen hos bilsport & mc 7200:- hel/hel som medlem i ducceklubben

Last edited:

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Kan ju meddela att tidningen Two Wheels Only har lyckats krasha den första Ducati Streetfightern.

"The Öhlins forks are set a little soft for hard track riding - getting on the awesome Brembo brakes with any kind of aggression unsettles the bike as the forks dive too quickly. Two turns of compression and rebound damping improve things, but unfortunately I don't get the chance to try any more changes due to… erm, falling off it… "
:D

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Hoj
Sitter här och väntar :) Har beställt en svart Streetfighter S med termignoni slipon + ny databox. Leverans av Biscaya i slutet av April. Ville bara ha ljudet så det blev slipon för mig, 155 hästar borde räcka :tummenupp

För mig blev försäkringen hos bilsport & mc 7200:- hel/hel som medlem i ducceklubben

Jag beställde också en svart S....

I april ? Då blir det nog maj snarare he he...Fast 155 pållar ? Näää...Jag ska iaf ha helsystem och så får Tom fixa mappningen...Corse datorn är sådär mappad.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln