Ducati Streetfighter tråden

Carnage

Ny medlem
Gick med
1 Jan 2009
Hoj
Ingen
Jag beställde också en svart S....

I april ? Då blir det nog maj snarare he he...Fast 155 pållar ? Näää...Jag ska iaf ha helsystem och så får Tom fixa mappningen...Corse datorn är sådär mappad.

Krossa inte mina förhoppningar nu Mr WRX. Patrik sa i slutet av April el i början av Maj, jag orkar inte längta längre än till April :)

Vad gav du för helsystemet?? Fick ingen prisuppgift på det eftersom jag valde slipon. Beställde du några mer prylar?

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Typ 25k jag minns inte exakt men det är kring det. Det kom en hel del kul pryttlar till de där jag har prislistan någonstans. Jag köpte ett antal hojar från Patrik och han brukar ha rätt om lev datum, men när det är så pass ny modell vete fan hur det blir. Ska nog ta och beställa side panels också, de i plast är sådär tycker jag. Det brukar sluta med att allt som går att byta från svart plast byts ut hos mig så ...Grejen är att senast var jag inte så nöjd med finishen på kolfiber grejorna från DP så jag vill se de först. Jag köpte en kuts och framkåpa till min 1098, väntade på de i typ 9 månader och fick halvgråa, halvamatta skapelser för sammalagt 8 papp som jag inte ens skruvade på än så nu är jag lite avvaktande. Koppl kåpa och platta är givet..men jag har inte bestämt mig om det blir Rizoma eller DP.

DP

aka Dragster Pilota
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
har 2 hjul
wiseguy in da house:
Kan ju meddela att tidningen Two Wheels Only har lyckats krasha den första Ducati Streetfightern.

Vilken hoj har dom INTE skrotat???? För ett par år sedan fick jag en gratisprenumeration på den (en polare jobbar åt dom) och det kändes som dom gjorde en grej av att skrota hojar, i ett test av R6 skrotade dom 2 st och det var mer blider på resterna än hojen hel, näeee TWO journalisterna borde
nog gå en SMC kurs....

Ang, Streetfighter (och även den kanske på G Vyper) så tycker jag att Ducati tappat stinget, klättrade på den i dagarna 4 på MC Mässan och den kändes inte Ducati och inte heller helt Italiensk, varför vet jag inte men känslan fanns inte där, kanske bli annorlunda då man fått köra en sväng på den men näee, dax för Ducati att ta lite mer vågade beslut....

DP says: Vi tycker ju alla olika, hur skulle det se ut om alla åkte Streetfighter????

Fenster

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2007
Hoj
Traja S3 -06
Sitter här och väntar :) Har beställt en svart Streetfighter S med termignoni slipon + ny databox. Leverans av Biscaya i slutet av April. Ville bara ha ljudet så det blev slipon för mig, 155 hästar borde räcka :tummenupp

För mig blev försäkringen hos bilsport & mc 7200:- hel/hel som medlem i ducceklubben

7200:- hel/hel???!! Men du, är det verkligen coolt att köpa en streetfighter när man är typ 65år?? :FU

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Kring 7500-8000 är vad jag räknade med...Mitt Monster S4RS kostar strax under 8000 hel / hel att försäkra där...fast då byter jag ägare fram och tbx för att bryta försäkringen på hösten ...å andra sidan få rjag rätt bra rabatt på HYM´en när jag försäkrar den där också så det är en bra deal. 50% på den billigare försäkringen. Måste dock ha extra för system och lite tillbehör, sådan extra försäkring kom ut i år.

wiseguy in da house:
Kan ju meddela att tidningen Two Wheels Only har lyckats krasha den första Ducati Streetfightern.

Vilken hoj har dom INTE skrotat???? För ett par år sedan fick jag en gratisprenumeration på den (en polare jobbar åt dom) och det kändes som dom gjorde en grej av att skrota hojar, i ett test av R6 skrotade dom 2 st och det var mer blider på resterna än hojen hel, näeee TWO journalisterna borde
nog gå en SMC kurs....

Ang, Streetfighter (och även den kanske på G Vyper) så tycker jag att Ducati tappat stinget, klättrade på den i dagarna 4 på MC Mässan och den kändes inte Ducati och inte heller helt Italiensk, varför vet jag inte men känslan fanns inte där, kanske bli annorlunda då man fått köra en sväng på den men näee, dax för Ducati att ta lite mer vågade beslut....

DP says: Vi tycker ju alla olika, hur skulle det se ut om alla åkte Streetfighter????

Problemet är väl att i mångas ögon är definitionen av vågad design en asful hoj som inte säljer och som inte överlever som produkt. Det är inte mycket man kan göra med hojarna längre känns det som om det inte ska spåra ur helt. Gränsen mellan vågad och konstig / ful är hårfin. Jag tycker att Streetfightern ställd bredvid 1098 / 1198 och HYM stämmer p ånågot sätt med de andra två. Det finns en kontinuitet och gemensam estetisk nämnare som t ex saknas i MTS. Det finns gemensamma drag och design principer och det gillar jag. Jag känner igen mig precis som jag förut kände igen mig i Monster RS, SR 900...998 men inte helt i ST. De hänger liksom ihop och man gör inget underligt bara för att det ska bli konstigt och annorlunda.

Last edited:

Carnage

Ny medlem
Gick med
1 Jan 2009
Hoj
Ingen
7200:- hel/hel???!! Men du, är det verkligen coolt att köpa en streetfighter när man är typ 65år?? :FU

:skrattaåt

Är 33, tycker inte det är så himla gammalt. Bor i lugn kommun i södermanland med eget garage, sånt påverkar premien. Är det coolt att ha skyhöga försäkrings premier så har jag missat nåt, sitt du där och betala :FU

Prylis

Sporthoj suger!
Gick med
8 Feb 2006
Hoj
Ducati Diavel Carbon, Ducati Sport
Har inte bestämt mig än...snygg eller ful, fulsnygg kanske!!
Börjar snegla lite ivarjefall :rodnar

Bifogat

• big_ducati_streetfighter_s_05.jpg
    big_ducati_streetfighter_s_05.jpg
    158.9 KB · Visningar: 457
  • _gix2352_1280x1024.jpg
    _gix2352_1280x1024.jpg
    143.1 KB · Visningar: 100

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Hoj
Min har fortfarande inte kommit :(

men jag har åtm köpte ett passande ställ i svart idag !

MC60

SDK Socio#2449
Gick med
18 Nov 2008
Hoj
Diavel red carbon
Nej den lampan lyser för att varna för högt varvtal, att DTC arbetar mm.. Sitter och spånar igenom instruktionsboken just nu men har inte orkat läsa allt. Boken är ett par cm tjock :näsblod

Då ver det dig jag träffade i Lördags då Patrik levererade hojen till dig

Carnage

Ny medlem
Gick med
1 Jan 2009
Hoj
Ingen
Då ver det dig jag träffade i Lördags då Patrik levererade hojen till dig

Ja det var jag det, hej igen :) Var det du som hade skinnställ el var du en av killarna med allväders ställ??

Jag kom hem helskinnad iallafall men stelfrusen. Ångrade mig redan efter ett par mil att jag jag inte fraktade hem hojen i skåpbil. Blåste smådjävlar vid Vättern så jag var tvungen att ta ett depå stopp redan efter 13 mil för att tina upp.

Hoppas du kom hem okej och utan köldskador :)

MC60

SDK Socio#2449
Gick med
18 Nov 2008
Hoj
Diavel red carbon
Ja det var jag det, hej igen :) Var det du som hade skinnställ el var du en av killarna med allväders ställ??

Jag kom hem helskinnad iallafall men stelfrusen. Ångrade mig redan efter ett par mil att jag jag inte fraktade hem hojen i skåpbil. Blåste smådjävlar vid Vättern så jag var tvungen att ta ett depå stopp redan efter 13 mil för att tina upp.

Hoppas du kom hem okej och utan köldskador :)

Hej själv
Jag hade det färgglada Spyke stället och frös riktigt på väg upp från gbg bara så jag led med dig när jag fattade att du kört hem hojen.

Carnage

Ny medlem
Gick med
1 Jan 2009
Hoj
Ingen
Hej själv
Jag hade det färgglada Spyke stället och frös riktigt på väg upp från gbg bara så jag led med dig när jag fattade att du kört hem hojen.

:) Tyckte jag skulle vara smart och köra in hojen samtidigt som jag fick hem den. ca 60 mil är avklarade sen i Lördags så snart är det dags för 100 mila servicen iallafall :)

MC60

SDK Socio#2449
Gick med
18 Nov 2008
Hoj
Diavel red carbon
:) Tyckte jag skulle vara smart och köra in hojen samtidigt som jag fick hem den. ca 60 mil är avklarade sen i Lördags så snart är det dags för 100 mila servicen iallafall :)

Ingen dum ide alls igentligen lång sträcka med variation borde ge en bra inkörning.
Själv blev det den vita Monstern med röd ram som var alldeles innanför dörren jag kom hem med.

Carnage

Ny medlem
Gick med
1 Jan 2009
Hoj
Ingen
Ingen dum ide alls igentligen lång sträcka med variation borde ge en bra inkörning.
Själv blev det den vita Monstern med röd ram som var alldeles innanför dörren jag kom hem med.

Grattis. Sneglade på den, mycket vacker maskin med en massa körglädje. Vad var det för modell, 696 el 1100??

Lägger till dig i vänlistan..

MC60

SDK Socio#2449
Gick med
18 Nov 2008
Hoj
Diavel red carbon
Grattis. Sneglade på den, mycket vacker maskin med en massa körglädje. Vad var det för modell, 696 el 1100??

Lägger till dig i vänlistan..

Det är "bara" en 696:a men den är tänkt som lekhoj och övningshoj till Honan i hemmet :hihi
Har en 1098S själv som du kan se lite bilder på i garaget

Helt gör samma sak här:yoparty

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...