Tycker nya panigalen ser ut som skit. Samma när Panigalen först visades. Och senaste R1:an. Jo, det är coolt att kunna göra kompakta hojar. Men va fasen! Bakdelen på sidovyn ser ju för jävlig ut. Ser ut att komma från en annan hoj, tyskröv? Ingen linje stämmer med hojen i övrigt och den är alldeles för kort. Det ihop med kort toppkåpa och sidokåpa som täcker framhjulet gör att hojen ser ut som en klump, det finns ingen luft någonstans och den ser ihoptryckt ut. Nej, det krävs lite photoshop där... Den är jättecool och var revolutionerande när den kom också. Väldigt fint mjukt formspråk kombinerat med revolutionerande teknisk konstruktion. Men jag tycker det är synd när detaljer felar och proportionerna försvinner. Smaken är ju som baken dock. Jag gjorde själv en skiss tänkt som en Ducati. Den har iaf en bakdel och proportioner, man ser liksom skillnad på fram, mitten och bak, och frontkåpa, tank och bakdel är gjorda med tanke på förhållandet till varandra. Mer horisontella linjer gör också att utseendet blir lättare, snabbare och senigare. Aja, får photoshoppa nya Panigalen lite.
Hellre korta å kompakta hojar än långa svängbussar som på din bifogade ritning där det får plats 3 stycken hjul mellan hjulaxlarna. Kan man ens byta spår med den dära
Många hojar nu som ser långa ut, bmws1000rr bla men även då panigalen som sabbar lite av kompakheten med att hjulet hamnar så långt bak å så fritt. typ som du beskrev det, att den hade en tyskröv. Tycker Ducati på något sett har stirrat sig blint på glidare eller nått med den korta kutsen å bakhjulet som slutar längre bak än brukligt, inte för att ducati har varit korta då de har vanligtvis haft lång hjulbas men de har iaf haft lite kåpor å annat göttigt som avgasrör som gjorde att hojen såg ganska kompakt ut ändå fast då även linjeskön, vilket panigalen inte e. Panigalen borde få en kortare sving, mycket kortare
Last edited: