Keihin skrev:Inte för att vara negativ, men en Trajumf 955 ligger inte jättenära en Monster 600-typ i effekt. Du ska givetvis ha en hyprersport, dvs en 916, 996, 998 eller 999. De har en effekt som ligger i närheten av din Trajumf. Sen har jag hört att Monster inte är en riktig Ducce (varför vet jag inte )
/K
MENSA skrev:Jag har gjort ett hemgjort verktyg till en spottstyver av orginalet, det finns inte alla grader i tal men det är bara att räkna på...Det ska inte va så svårt att kopiera...finns det intresse eller?
Keihin skrev:Inte för att vara negativ, men en Trajumf 955 ligger inte jättenära en Monster 600-typ i effekt. Du ska givetvis ha en hyprersport, dvs en 916, 996, 998 eller 999. De har en effekt som ligger i närheten av din Trajumf. Sen har jag hört att Monster inte är en riktig Ducce (varför vet jag inte )
/K
Har hellt vart inne på typ 996, men Monster värkar kul. Vilka har du haft å vilka av dom vill du reckomendera?amullo skrev:Monstret är grymt roligt på allmän väg. rett styre och upprätt körställning ger bra kontroll och fin överblick.
Är oljan gamal efter 500 mil redan? Vad ska serviceboken vara ifyld med?amullo skrev:Om du köper en beggad så se till att du byter olja var 500:e mil och kolla så serviceboken är fullständigt ifylld.
Vet han mäst om Monster? Svarar hann på alt om Monster?amullo skrev:TSRD här på forumet kan mycket om monster. Dra ett PM o fråga lite..
Deje skrev:Har hellt vart inne på typ 996, men Monster värkar kul. Vilka har du haft å vilka av dom vill du reckomendera?
Är oljan gamal efter 500 mil redan? Vad ska serviceboken vara ifyld med?
Vet han mäst om Monster? Svarar hann på alt om Monster?
Dr. Guzzi skrev:Deje, ta det som amullo skriver med en grabbnäve(om du har stora händer) salt! Han har varit ute och cyklat förr. Kika gärna i inläggshistoriken.
Men han har rätt i att du nog ska titta på en större motor än 600:an. Det finns stor risk annars att du tröttnar om ett år eller två. Motorn i 600-monstret är mycket trevlig, men helt klart så skulle den må bra av lite mer effekt. Köp en 900 på en gång så har du en rolig monster i många år framåt.
Mvh
Dr. Guzzi
TomTom skrev:Jaha *öronfladder* jag har ett som inte vill funka riktigt o tänkte byta till ett billet...va har du för planer?
Dr. Guzzi skrev:Deje, ta det som amullo skriver med en grabbnäve(om du har stora händer) salt! Han har varit ute och cyklat förr. Kika gärna i inläggshistoriken.
amullo skrev:Var gärna saklig och ge ett exempel när jag varit ute och cyklat vad gäller mina funderingar runt problem/fel/rekommendationer vad gäller modell och hojval av Ducati Motorcyklar.
amullo skrev:Jag har positionen Kontaktman för region Stockholm i Svenska Ducati Klubben. Jag har inverkan på vilka som får dispens för körning på våra klubbkörningar tillsammans med andra som ingår i Bankommitén.
amullo skrev:Visst. Jag är ute o cyklar. Speciellt som det finns undantagsfall och att andra hojar släppts ut på bankäörningar.. Det jag snackar om är 5 min. i slutet på bandagen, knappast en hel bandag.
amullo skrev:Första Ducati mopeden var en Cucciolo (övers. "Liten valp"), men det har funnits en del olika med varierande motorstyrka
amullo skrev:På DB modellerna (DucatiBimota) så förekommer enbart desmodue 900 motorn, ibland trimmad, bla bla bla
amullo skrev:Sluta glid undan.
Rejs är utmanat.
Säg var och vilken sträckning. Så får det vara slut på sk*tsnacket.
NÅ?!?
amullo skrev:Eftersom jag är kontaktman för Svenska Ducati Klubben så har man ju ganska täta kontakter med medlemmar och även återförsäljare..
Dr. Guzzi skrev:Mvh
Dr. Guzzi som nu ska söka reda på ett Guzzi-forum istället.
Dr. Guzzi skrev:Fel här med!
De har definitivt använta andra ducatimotorer också...
kiko skrev:DB serien använder väl enbart Desmoduemotorer även det var 750 versionen i början (DB1) och 1000DS snart (DB5).
Tesi använder en annan Ducatimotor men den är ej del av DB serien som nämndes utan en egen sådan.
Eller har jag missat någon ytterligare Bimota med Duccespis?
emullo skrev:hmmm, det kan du nog ha rätt i,
db1 750ss motor.
db2 900ss motor
db4 900ss motor
db5 1000ds motor...
eller???
Affe skrev:Härligt min favorithojar komer altid upp på nått sett
/Affe
Bimotha 4 ever
Stora Motorcykelkatalogen 2025
Nu går vi in i slutfasen gä... |
|