Go'kväll.
Mycket sugen på att köpa en helt ny Hypermotard 950, standardmodellen. Det mest likvärdiga jag ägt är en KTM 950 SMR 2007 som jag tyckte var väldigt underhållande, faktiskt mera än min nuvarande Gixxer K2-fighter, vilken iofs. är kul på sitt sätt och som går som ett skott, men vill testa på att köra v-twin igen då jag verkligen gillade motorkaraktären.
Skulle vara behjälpligt om man kunde få lite svar och åsikter, tack:
- Är SP-modellen overkill för en som ändå inte har några ambitioner att vinna Supermoto-VM, utan bara kommer att köra gata?
- Termignoni är ju synonymt med Ducati, men vilka alternativ är att rekommendera om man mest är ute efter det mulliga ljudet mer än effekt, samt billigare är Termis?
- Vad tycker ni som är/varit ägare av tidigare Hypermotard-modeller är positivt/negativt?
- Sett att det är 1500km serviceintervall, samt tillgång till reservdelar inom 48 timmar. Undrar hur bra det sistnämnda stämmer?
- Är Claessons Motor i Bromölla som eventuellt köp kommer att ske på. (Köpte min första tunga mc där b.t.w., RF600R årsmodell 1994 år 1994) Bosse där kan väl Ducati duktigt bra vill jag dra mig till minnes?
- Väger 98kg. och mäter 189cm. Jämfört med KTM 950'n tyckte jag att jag satt bra på den. Hur är Duccen jämfört med denna? Mindre antar jag? Är inte heller så finkänslig då det gäller komfort, utan prioriterar prestanda, hanterbarhet och körglädje.
/Mvh A.