Kollar nu på Hypermotard 950, supersport 939s eller Monster 1200s? Vilken hoj kommer man tröttna minst på? Vill ha en hoj med bra bottendrag, acceleration som är grym, styrning och bromsar med bra respons. Skjutsa och packning är oviktigt. Men man måste kunna åka hyfsat bekvämt och utan för mycket tryck på handlederna.
Vart servar man en ducati i nordvästra skåne?
Kan nog göra det mesta själv, men då måste jag säkra tillgång på delar?!
Men en verkstad?
Eller det är "själv är bäste dräng" som gäller?
Jag har inte tummen mitt i handen visserligen... men ändå!
Har 939 / 950 motorerna några kända svagheter eller korta intervall på svåra jobb? (kamrem?)
Vass handlare!
Synd de fick en dålig produkt mellan er
om du misstänker att kolvringar rostat fast så kan du skruva ut tändstiften och sedan spraya ner wd40 eller liknande i ganska rikliga mängder och låta det stå och verka. upprepa lite då och då och även försök vrida lite då och då på vevaxel och se om släpper.
Jag skrev ett inlägg på mobilen som visst kommit bort.
På högersidan av motorn framför/nedanför kopplingen har du en oljescreen, grovfilter som tar halva kolvar och annat som skramlar runt i motorn.
Kolla det för säkerhets skull.
Du kan säkert sälja den i delar och få tillbaka dina pengar, eller kolla på FB, där finns Ducati köp och sälj där det ibland efterfrågas vrak.
Batteriet är slut, byt.Vet inte om jag hamnat rätt här men testar.
Har en Monster 1200 2017. Bytte olja, rullade ut ur garaget och skulle starta. Skärmen drar igång, soppapumpen går, försöker starta. Skärmen blir svart förutom abs-lamporna. Hade igång den för några veckor sen. Tänker batteriet. Kopplar på en laddare. Laddar i typ 30 sekunder sen säger den att det är klart. Provar starta. Samma sak. Fattar ingenting. Någon som har någon aning vad problemet är? Känns lätt förtvivlat. Beställt en laddare med adapter till kontakten under limpan men min vanliga laddare säger ju att det är ok.
Hade mätt batterispänningen när du försöker starta. För att få koll på vad som händer.Vet inte om jag hamnat rätt här men testar.
Har en Monster 1200 2017. Bytte olja, rullade ut ur garaget och skulle starta. Skärmen drar igång, soppapumpen går, försöker starta. Skärmen blir svart förutom abs-lamporna. Hade igång den för några veckor sen. Tänker batteriet. Kopplar på en laddare. Laddar i typ 30 sekunder sen säger den att det är klart. Provar starta. Samma sak. Fattar ingenting. Någon som har någon aning vad problemet är? Känns lätt förtvivlat. Beställt en laddare med adapter till kontakten under limpan men min vanliga laddare säger ju att det är ok.
Originalbatteriet sitter i. Årsmodell 2017 uttagen 18. Den laddare jag kört med är en B&D typ ”vanlig” billaddare. Beställde igår en Noco med adapter till kontakten under limpan.Hade mätt batterispänningen när du försöker starta. För att få koll på vad som händer.
Multimeter:
https://www.biltema.se/verktyg/matverktyg/matinstrument/multimetrar/digital-multimeter-2000018521
Genom dubbla säkringar är den ovanligt svår kvadda. (Jag vet, har själv lyckats kvadda en FLUKE på jobbet, men inte den här från Biltema. )
Testkabel med krokokodilklämmor underlättar. Man får händerna fria till startknapp och kopplingshandtag.
https://www.biltema.se/verktyg/matv...testkabel-med-krokodilklammor-2-st-2000044311
Vilken laddare har du fabrikat och modell ?
Vilket batteri har du fabrikat och modell ?
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |