En annan sak som gör att den kändes så användarvänlig är den mot-roterande vevaxeln, man känner verkligen av detta när man kör den aktivt, den är inte alls så wheeliebenägen som man skulle kunna tro med 200 hk på bakhjulet redan i originalutförandet. (Se MCN test av denna så ser ni själva siffrorna)
Lugn och fin nu, MCN använder en bänk som kastar ur sig siffror som är avsevärt högre än från de flesta andra håll. Vid körning på samma bänk av 44teeth så gav Ducati V4 ~188-189rwhp medan en RSV4RF ~180...
https://www.youtube.com/watch?v=9QMTINxRXLU
Men detta var inte körning på samma dag, så det kan diffa 2-3hp åt endera håll för varje cykel. Angående det generella problemet med att ta bänksiffror för givet kan jag bara rekommendera den här videon:
https://www.youtube.com/watch?v=NkNfmW44zuA
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |