Ducatiklubben VS Sporthoj 2?

• Thread starter Ducati for life
  • Start date

Var det bra att den förra Ducatiklubben VS Sporthoj? tråden stängdes?

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

sandstream

Guest
icko skrev:
2556761 Funtade på en sak: Om K5:an e en V70, e 999Biposto kombiversionen av Ferrarin då???:va
K5:an är en Trabant i Ducati-folkets ögon.
Ungefär som när Alfa folket känner något konstigt samröre med Ferrari :va

icko

Ny medlem
Gick med
4 May 2003
Hoj
CBR1000RR & AT
sandstream skrev:
2556788 K5:an är en Trabant i Ducati-folkets ögon.

Min personliga åsikt: Alfa e en hottad Fiat, o Fiat äger/ägde väl 49-51% av Ferrari!!??:va

Bj.O.rn

Idolstatus!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducati 916SPS '98. Inte orginal...
sandstream skrev:
2556788 K5:an är en Trabant i Ducati-folkets ögon.

Finns historiska band mellan de flesta fabrikerna därnere, att Alfa å Ferrari har ett gemensamt förflutet innan kriget vet väl de flesta. Att båda fabrikerna sen en massa år ingår i Fiatfamiljen vet väl de flesta om också. Att Ducati tillverkade de något modifierade Ferrarimotorerna som satt i Lancia thema 8.32 på 80-talet vet kanske inte så många. Så här kan man hålla på hur länge som hellst, så jag slutar här...

Jo, jag har en Alfa som fyrhjulstransport igen, #4 faktist

/B

sandstream

Guest
Bj.O.rn skrev:
2557476 Finns historiska band mellan de flesta fabrikerna därnere, att Alfa å Ferrari har ett gemensamt förflutet innan kriget vet väl de flesta. Att båda fabrikerna sen en massa år ingår i Fiatfamiljen vet väl de flesta om också. Att Ducati tillverkade de något modifierade Ferrarimotorerna som satt i Lancia thema 8.32 på 80-talet vet kanske inte så många. Så här kan man hålla på hur länge som hellst, så jag slutar här...
Oavsett banden mellan tillverkarna ser jag lika få likheter mellan Alfa och Ferrari som mellan Volkswagen Passat och Lamborghini Murcielago (trots att den har delar från Audi som ägs av Volkswagen).
Men om någon blir lycklig av att känna ett "samröre" med en "finare" tillverkare så...

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Hej o hå va de går!

Helvete vad lågt ni har hamnat i dissikeringen nu pöjkar. :D Är vi på våning 4 av 7 i Dantes helvet? 5:e kanske?

Alfa är en Fiat deluxe med extra allt? Eller kanske är Alfa en Frararri med fyra dörrar och barnstol? Det jag undrar är om ni rökat morötter sen sist jag var här? :hihi Nae, man ska kanske återgå till topic men vad är topicen egentligen?

Fan vad snurrigt. Får la hälla upp mig en snigel malt och hoppas det klarnar. Eller kanske Grappa..? (eller hur..?)

Samme

Skrotsamlare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K2, Yamaha FZR 1000 -89, Suzuki GSX 1100 -82 och en Ktm Superduke Gt -17
sandstream skrev:
2557781 Oavsett banden mellan tillverkarna ser jag lika få likheter mellan Alfa och Ferrari som mellan Volkswagen Passat och Lamborghini Murcielago (trots att den har delar från Audi som ägs av Volkswagen).
Men om någon blir lycklig av att känna ett "samröre" med en "finare" tillverkare så...

Att alfa kallas fattigmansferrari och liknande har nog mer att göra med att bilen är byggd i lite samma filosofi (kanske med undantag av de senaste alforna, de är mer tyska i sin stil anser många), än att den skulle vara lika snabb och exklusiv. En klassisk alfa ska vara körglad, ha fin väghållning och vara skapligt snabb.

Sen har vi ju förstås den gemensamma historien som ger lite krydda till påståendet...

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Bwaahaha!

stronzo skrev:
2557924 Ändå verkar du ha missat det mest väsentliga.... http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=2555873&postcount=152

Vi förväntar oss ett svar värdigt en hagelsprakare i knäskålarna!

:tummenupp

:lol Missade den fina detaljen. :lol

Ahäm.. :) Jo, asso..

Nej, min Ducster va apfin. Trevlig hoj. Snygg. Gött ljud (även fast jag bara hade orginalstrutar). Lite klen spis (hade ju en SS i.e. 750 med endast 65 bhp). Den va helt okäj och hyfsat (läs tillräckligt) snabb i de flesta lägena. Dock inte så att man fick skinnställ när man rullade med högerhanden(!). Men endå räckte den lilla spisen för att hänga av 600cc rad4:eek:r (med normalbra/dåliga förare bak kåpan) vid aktiv körning på kurviga vägar. Mkt stabil chassie som tålde att pressas. Hårt. Tyvärr hade jag urusla touringdäck (Avonhelvet AV45/46) som släppte titt som tätt både fram och bak. Sista gången på Knudan med SDK där framtofflan sa whoops när det blev för varmt vilket gav resultatet färdigklotat&skamvagnåk. Detta med chassie märker man skillnad först nu när man kör en zx6r fr -96.

Jag har absolut inget emot varken Ducati eller Ducatister, så länge det inte blir vi vs. dom-mentalitet för att det står Ducati på tanken. För mig är vi alla MC-entusiaster. Och där räknar jag in de med veteranhojar, touringfreaks och superretarder också (notera hur jag utelämnar kromslädar och guldvingar).

Jag skulle gärna köpa mig en hyper om jag a) har möjlighet och kan serva demsoventilerna själv eller b) ser det försvarbart att ge 6000-9000kr för en service om a) inte är görbart. Handsken på Termagonin, Duccarna är löjligt snygga bågar (se min sidobild på min gamla Ducce i min profil :yoparty ) och bilder gör dem inte rättvisa. Där slår de jappshojarna på fingrarna. Med råge.

Men som sagt, ska det snackas själ, hokus pokus, bättre si och bättre så, då är det bara roligt att retas med Ducatisterna. :)

/The Traitor
:cdevil

Dr.Bike

Guest
Zee skrev:
2558120 :lol Missade den fina detaljen. :lol

Ahäm.. :) Jo, asso..

Jag har absolut inget emot varken Ducati eller Ducatister, så länge det inte blir vi vs. dom-mentalitet för att det står Ducati på tanken. För mig är vi alla MC-entusiaster. Och där räknar jag in de med veteranhojar, touringfreaks och superretarder också (notera hur jag utelämnar kromslädar och guldvingar).

Men som sagt, ska det snackas själ, hokus pokus, bättre si och bättre så, då är det bara roligt att retas med Ducatisterna. :)

/The Traitor
:cdevil

Den vred du dig ur på ett snyggt sätt! :lol :tummenupp

Superlight

SDK #2003 & BoTT #41
Gick med
29 Apr 2003
Hoj
Ducati 1050® by Hypertrick
Hahaha Sandstream, att du orkar! Jag antar att du inte åker på semester till Italien för att landet inte funkar på ett, enligt dig, ultimat sätt.

Keep up the good work Sandstream!

Själv är jag så patetisk att jag gillar nästan allt med Italien.

Barbone

Ny medlem
Gick med
28 May 2004
Hoj
yamaha -06
VW passat???

Bifogat

• 060912_AR_8C_11_500.jpg
    060912_AR_8C_11_500.jpg
    32.9 KB · Visningar: 67

Fist Woman

Guest
Nu är jag inte på något vis en förespråkare av Alfa Romeo, även om jag ägt några stycken och har en GTV6:a stående någonstans. Jag ogillar dessutom liknelsen mellan Alfa och Ducati.
Ducatis sportmotorcyklar har tilräckligt med pondus för att betraktas som kompromisslösa nöjesmaskiner, Alfor är sedan 70-talet (möjligen med undantag för Montreal och Zagato-coupen) i bästa fall sportiga familjebilar.
Sedan Alfa 155 är de dessutom mycket riktigt uppiffade Fiat-bilar, med framhjulsdrift och i sina allra värsta utföranden,huuää, med diesel.

Nåväl, vad jag ville säga var bara att det faktiskt har byggts Alfa-motorer på Ducatifabriken!
3-literssexorna som var längsmonterade (de sista som byggdes med LE-jetronic) byggdes i Ducatifabriken 1989-1990.
Alfamotorerna var ungefär lika ruttna som de hojar som producerades där då, tex 750 sport och Paso.

JohanL

Osocial - Jobbar på det!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
2 med Duccemotor
Va! Är inte Ducati världens bästa motorcykel?

Fan! Jag är lurad.... :huvet

Då måste jag byta till en R1a eller GSXR 1000 för då kommer jag kunna:
Acca på framhjulet.
Parkera på bara bakhjulet.
Skrapa knät i rondellen runt fontänen på Sergels torg.
Slippa bekymra mig om att få möte i skymda kurvor.

Eller så skaffar jag en snabbare (dyrare) Ducce så kan jag:
Köra till stranden i shorts och badtofflor, det går ju ändå så långsamt.
Ligga med småflickor som tycker det är ballt med dyra leksaker.
Betala mycket för en service och skryta om det.

Eller är det kanske så att färdighet att framföra en hoj är viktigare och att allt ovan går att använda för att rätfärdiga sitt hojval? :näsblod

Buster

Speedking
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
cbr600rr, cbr1000rr, RSVR
Fiat, Ferrari, Toyota eller Volvo?

Nej, en Alfa 33 Stradale 1967.
2liters V8. Gjorde 300blås redan på 60-talet
Alfa är Alfa.

Bifogat

• t33stradale.jpg
    t33stradale.jpg
    60.3 KB · Visningar: 56

*Superlight*

Aldrig mer ett BERIK skinnställ!!!
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Ducati 985SL, 854R, 1098 CORSA
Buster skrev:
2562549 Fiat, Ferrari, Toyota eller Volvo?

Nej, en Alfa 33 Stradale 1967.
2liters V8. Gjorde 300blås redan på 60-talet
Alfa är Alfa.

2 bilar jag gärna skulle vilja äga...

1964_porsche_904_05_m.jpg
std_69_ferrari-fiat__dino_246_gt.jpg

Triggerhappy

Måste man tvätta den?
Gick med
25 Apr 2003
Hoj
Hojlös
Den duger nog att kolla MotoGP på !!

Kostar ju som två desmosedici RR dock.....hmm
Tror jag hellre tar två Duccar istället för tv´n ...eller föresten:

1 st Suzuki GSXR1000K7 + Superbike trim
1 st Yamaha R1-07 + Superbike trim
1 st Honda CBR1000RR-07 + Superbike trim
30 set Däck
1 bättre beggad rejsbuss.

För pengarna som blir över tjackar jag en 42" plasma och en Ducati corse keps!

emullo

Gick med
3 Apr 2003
Hoj
Ducati Hypermotard 1100, Honda CBR 1000RR
Triggerhappy skrev:
2579413 Den duger nog att kolla MotoGP på !!

Kostar ju som två desmosedici RR dock.....hmm
Tror jag hellre tar två Duccar istället för tv´n ...eller föresten:

1 st Suzuki GSXR1000K7 + Superbike trim
1 st Yamaha R1-07 + Superbike trim
1 st Honda CBR1000RR-07 + Superbike trim
30 set Däck
1 bättre beggad rejsbuss.

För pengarna som blir över tjackar jag en 42" plasma och en Ducati corse keps!

Jag tar en volvo.

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...