sandstream
Guest
K5:an är en Trabant i Ducati-folkets ögon.icko skrev:2556761Funtade på en sak: Om K5:an e en V70, e 999Biposto kombiversionen av Ferrarin då???
Ungefär som när Alfa folket känner något konstigt samröre med Ferrari
K5:an är en Trabant i Ducati-folkets ögon.icko skrev:2556761Funtade på en sak: Om K5:an e en V70, e 999Biposto kombiversionen av Ferrarin då???
sandstream skrev:2556788K5:an är en Trabant i Ducati-folkets ögon.
sandstream skrev:2556788K5:an är en Trabant i Ducati-folkets ögon.
Oavsett banden mellan tillverkarna ser jag lika få likheter mellan Alfa och Ferrari som mellan Volkswagen Passat och Lamborghini Murcielago (trots att den har delar från Audi som ägs av Volkswagen).Bj.O.rn skrev:2557476Finns historiska band mellan de flesta fabrikerna därnere, att Alfa å Ferrari har ett gemensamt förflutet innan kriget vet väl de flesta. Att båda fabrikerna sen en massa år ingår i Fiatfamiljen vet väl de flesta om också. Att Ducati tillverkade de något modifierade Ferrarimotorerna som satt i Lancia thema 8.32 på 80-talet vet kanske inte så många. Så här kan man hålla på hur länge som hellst, så jag slutar här...
sandstream skrev:2557781Oavsett banden mellan tillverkarna ser jag lika få likheter mellan Alfa och Ferrari som mellan Volkswagen Passat och Lamborghini Murcielago (trots att den har delar från Audi som ägs av Volkswagen).
Men om någon blir lycklig av att känna ett "samröre" med en "finare" tillverkare så...
Zee skrev:2557825Helvete vad lågt ni har hamnat i dissikeringen nu pöjkar.
stronzo skrev:2557924Ändå verkar du ha missat det mest väsentliga.... http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=2555873&postcount=152
Vi förväntar oss ett svar värdigt en hagelsprakare i knäskålarna!
Zee skrev:2558120Missade den fina detaljen.
Ahäm.. Jo, asso..
Jag har absolut inget emot varken Ducati eller Ducatister, så länge det inte blir vi vs. dom-mentalitet för att det står Ducati på tanken. För mig är vi alla MC-entusiaster. Och där räknar jag in de med veteranhojar, touringfreaks och superretarder också (notera hur jag utelämnar kromslädar och guldvingar).
Men som sagt, ska det snackas själ, hokus pokus, bättre si och bättre så, då är det bara roligt att retas med Ducatisterna.
/The Traitor
betsy skrev:2561377Jag tänkte åka och kolla på den här, men jag är lite orolig att den inte har nån själ...
http://cgi.ebay.co.uk/DUCATI-999F05-racing-bike_W0QQitemZ190041041828QQihZ009QQcategoryZ10448QQcmdZViewItem
Buster skrev:2562549Fiat, Ferrari, Toyota eller Volvo?
Nej, en Alfa 33 Stradale 1967.
2liters V8. Gjorde 300blås redan på 60-talet
Alfa är Alfa.
Triggerhappy skrev:2579413Den duger nog att kolla MotoGP på !!
Kostar ju som två desmosedici RR dock.....hmm
Tror jag hellre tar två Duccar istället för tv´n ...eller föresten:
1 st Suzuki GSXR1000K7 + Superbike trim
1 st Yamaha R1-07 + Superbike trim
1 st Honda CBR1000RR-07 + Superbike trim
30 set Däck
1 bättre beggad rejsbuss.
För pengarna som blir över tjackar jag en 42" plasma och en Ducati corse keps!
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|