2535448 Ska jag berätta en hemlis...?
Anledningen till att det blev Yamaha R1 i ERF-B är lika enkel och logisk.
1. Det är en vanlig hoj som är rätt billig i inköp då andrahandsvärdet på en R1gör den prisvärd. Detta beror på att markanden är översvämmad av kloka killar som vet vad som gäller. När dom sen upptäcker att tjejen vid korvmojjen faktiskt blev så impad av att se min "retta" och att hon betalar försäkringen och däcken mot att få fota alla mina wheelisar.
2. Det finns massor av reservdelar tillgängliga på marknaden då ovanstående killar faktiskt då och då försöker sig på konststycket att sätta personligt varvrekord på våra banor. Dom inser inte att den där superhojen dom sitter på har alldeles för mycket effekt (Speciellt gästspelande duccekillar)och bromsar som faktiskt funkar. Slutresultatet blir att dom hamnar i leca havet. Lyckliga ERF team kan handla Duccedelar och elda upp.
Kontentan: R1 är en superbra ERF hoj, körställningen är dock lite touring orginal så man får lasta på den lite rejsigare höjda fotpinnar och andra clipons, en effektivare bromspump och andra broms- och kopplingsgrepp är inte heller fel.
Kort o gott, en superb leksak som passar bra att ha i sandlådan ihop med hink o spade.
Vad e det du säger....