PeGe skrev:2526934:corn
Är det nån som vet när de nya tröjorna kommer???
Näe, inte va ja vet. Borde ja va d ?Superlight skrev:2529497Är du lillebror till V-Gurra
/Ssss
håkan skrev:2527213Plåta vann på en KTM Superduke i standardskick! Inga Öhlins nåt annat "bling bling", direkt från affärn utan extra nåt (en speciell båt o säkerhetsdetaljerna var fixade såklart)
Endast avgasystemet var utbytt, utan bänkning efteråt tillomed
Ducati for life skrev:2529536...och då inser vi hur bra det går att köra med ett europeiskt rörams twinnmotor paket mellan benen.
Nån måste ju bemöta Ducati-myterna med lite faktaZee skrev:2527668Hahaha! Varenda gång. Gång på gång på gång. Fy fan vad bra.
Ingenting men om du läst inlägget jag citerade hade du kanske förstått.*Superlight* skrev:252778980Nm..., vad är det som är så fantastiskt med det...
sandstream skrev:2529542Nån måste ju bemöta Ducati-myterna med lite fakta
Den gamla sanningen att en twin har ett så oooootroligt vridmoment och är överlägsen vilken radfyra som helst slutade att gälla för ett par år sedan när de japanska literhojarna fick bättre kurvor än twinnarna från Ducati och Aprilia med samma motorvolym.
Jag är usel på motorer (det blir lätt så när man kör japanskt och aldrig behöver meka) så någon annan kan säkert förklara det för dig på ett pedagogiskt vis.Keihin skrev:2529551Vad är egentligen vridmoment (orkar inte söka och Mr S verkar kunna det här)?
Ingenting men om du läst inlägget jag citerade hade du kanske förstått.
Den gamla sanningen att en twin har ett så oooootroligt vridmoment och är överlägsen vilken radfyra som helst slutade att gälla för ett par år sedan när de japanska literhojarna fick bättre kurvor än twinnarna från Ducati och Aprilia med samma motorvolym.
Sen att Ducati har en modell som kostar dubbelt så mycket som en normal japs med bra kurva är inget att hänga i granen förrän japanerna tar fram en lika dyr modell.
Triggerhappy skrev:2529539App,app din lille judas, försök inte frottea dig med grabbarna på andra sidan alperna.
Du e Ducce, han är KTM....det är INTE samma sak !!
Han vann, du förlorade.
Triggerhappy skrev:2529558Tänk om man sa åt japanerna att de kunde ta fram en sporthoj som fick kosta 280´000:-.
Den behöver inte hålla så bra, det får gärna kräva dyra servicar ofta, fanatiska köpare garanteras.
Vad tror ni, skulle de bygga en twin på 150hk stånkandes i ett plockepinn bo på 200kg med kolfiberstänka ??
Keihin skrev:2529551Vad är egentligen vridmoment (orkar inte söka och Mr S verkar kunna det här)?
/K
Keihin skrev:2529551Vad är egentligen vridmoment (orkar inte söka och Mr S verkar kunna det här)?
/K
Saxat från ducati.com:Zee skrev:2526356
Nu kan ducatisterna kanske dra deras egna servicepriser?
Mackz skrev:2529570Självklart har en modern radfyra bättre vrid än en motor med hälften så många cylindrar.
Men diagrammet visar ju att kurvorna är likvärdig med små korsningar i början av kurvan för att sedan gå över till radfyrans fördel.Mackz skrev:2529570Självklart har en modern radfyra bättre vrid än en motor med hälften så många cylindrar. Det som uppfattas som bättre vrid i en twin är att effekten och vridet kommer på mycket lägre varvtal än på en radfyra. R1000 -04:an jag hade var björnstark men den behövde mer varv för att sticka. Duccen svarar mycket längre ner och det är väldigt trevligt enligt många.
Nope, men jag skulle gärna göra detMackz skrev:Har du kört en potent twin någon gång?
Servicepriserna är väl det minsta problemet om man vill ha en potent Ducatielwe skrev:2529619Saxat från ducati.com...
Hade onekligen varit intressant att se vad de skulle få fram för monster med en sån prislapp.Triggerhappy skrev:2529558Tänk om man sa åt japanerna att de kunde ta fram en sporthoj som fick kosta 280´000:-.
Den behöver inte hålla så bra, det får gärna kräva dyra servicar ofta, fanatiska köpare garanteras.
Vad tror ni, skulle de bygga en twin på 150hk stånkandes i ett plockepinn bo på 200kg med kolfiberstänka ??
Eskilsson skrev:2526743
Mina Varvtider
Gotlandring - 1:32:05
Kinnekulle - 1:01:xx (Gammal tid. borde bättras med ca 2 sek om jag provar igen)
Gelleråsen - 1:11:79
Sviestad - 0:55:83
Knutstorp - 1.11.xx (Regn)
Falkenberg - 0.48.6
Motulen skrev:2529644Knutstorp 1.11.xx i regn. Rätt hyffsad tid av en gatåkare. Faktist bättre än alla i SM-toppen
Ingenting men om du läst inlägget jag citerade hade du kanske förstått.
Sen att Ducati har en modell som kostar dubbelt så mycket som en normal japs med bra kurva är inget att hänga i granen förrän japanerna tar fram en lika dyr modell.
Vad kostar den aktuella Aprilian och Ducatin som var med i testen hos en auktoriserad svensk åteförsäljare?zhandra skrev:2529682Kan ju inte argumentera emot vad det gäller vrid,kurvor osv. men
Åtminstone vet jag att aprilia så sent som i år piskade samtliga literhojar.
inkl. ducati på jerez i årets masterbike.Å det var ju inte första gången heller.
Jag tycker att masterbiketesterna är ytterst relevanta i den här typen av diskussioner.Alla har samma däck.Riktigt bra förare osv,osv.Aprilian kostar ju inte en förmögenhet heller.Det gick iaf att få en
paralellimp. för 15-20.000 mer än en japsfyra och de betalar jag gladeligen.
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|