amullo
Italiensk Allroad
Även jag kör med Zeke´s koppling och är mycket nöjd med den.
Slipperclutch är en nödvändighet om man kör mycket bana och inte orkar lära sig motgasa eller att det börjar gå så fort att man inte hinner det.. Annars funkar vanlig koppling ganska bra. De större 996 motorerna har lite trögare massa, så där är nog slipperclutch mer berättigat än på min lilla varvvilliga 748.
Ett tydligt tecken på kopplingslitage är att oljudet ökar, hojen blir svårkörd och ryckig på lägre varv och speciellt i lägra hastigheter. Ta av kopplingskåpan och titta på spelet mellan korgen och lamellerna. är det mer än 2mm så kan man börja titta på att köpa nya lameller och korg. Normal koppling ca 3000-3500:-. Slipper från 4200:- och uppåt.
Men en bra bränslemapp kan även minska hackigheten på lägre varv. Men duccarna brukar gilla lite högre varv än 3500.. kör minst runt 4000 så funkar den bättre..
Och välkommen som ägare!
Slipperclutch är en nödvändighet om man kör mycket bana och inte orkar lära sig motgasa eller att det börjar gå så fort att man inte hinner det.. Annars funkar vanlig koppling ganska bra. De större 996 motorerna har lite trögare massa, så där är nog slipperclutch mer berättigat än på min lilla varvvilliga 748.
Ett tydligt tecken på kopplingslitage är att oljudet ökar, hojen blir svårkörd och ryckig på lägre varv och speciellt i lägra hastigheter. Ta av kopplingskåpan och titta på spelet mellan korgen och lamellerna. är det mer än 2mm så kan man börja titta på att köpa nya lameller och korg. Normal koppling ca 3000-3500:-. Slipper från 4200:- och uppåt.
Men en bra bränslemapp kan även minska hackigheten på lägre varv. Men duccarna brukar gilla lite högre varv än 3500.. kör minst runt 4000 så funkar den bättre..
Och välkommen som ägare!