DucaTIST :-D

Jennylu

Ny medlem
Gick med
1 Jun 2007
Hoj
Yamaha R6
Shit alltså, jag har säkert missat nåt... Men råkade hamna på Ducati-klubbens SMC sporthojskurs i Gelleråsen förra veckan... och får då höra att Ducatiåkarna kallar sig DUCATISTER!!! Jeeeesus, jag fick lite gåshud i ryggslutet... ha ha ha! DUCATIST! Vem har hittat på DET?? :)
Vad kan vi andra kalla oss då? ;-)

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
Jag ska börja kalla mig för popcornist!
popcorn-smiley.gif

Eller Trollist kanske..:glömdet

Last edited:

Fuzaneko

馬鹿は死なな&#
Gick med
25 Nov 2009
Hoj
Italiensk läckerhet... ja, hon läcker, därav namnet...
Vad är Nipponister för nåt? Ha ha!! Jag har inget emot att var och en väljer sig egen typ av hoj, Ducatis kanske är coolt men va faan DUCATIST!!

NUDIST då?

en Ducatist är en finförnäm hojåkare som gärna förklarar charmen med att äga ett fordon som pajjar mitt ute i skogen en regnig kväll över att äga något så mainstream som en väl fungerande dussinhoj :rolleyes:

Jonas76

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2009
Hoj
Ktm 950sm
Du är bara avundsjuk, innerst inne vill du ha en Ducati 848 och bli kallad DUCCATISTA som de andra donnorna i ducceklubben :krama

lengan

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2009
Hoj
FZ1 - 08, KX450F -11
Fick du inte höra något glåpord angående att du kör Skramlaha? ;D

Vi ktm-piloter kanske kan kalla oss kåtisar då man brukar säga kåtte om ktmer..:gnissla

dahlgren

Gick med
9 Jun 2008
Hoj
ZX7R
Du får köra ducati du med jennylu, det finns inga särskilda regler eller normer som ska följas.

O.Larsson

SDK #4201
Gick med
16 Mar 2007
Hoj
Ducati 848
en Ducatist är en finförnäm hojåkare som gärna förklarar charmen med att äga ett fordon som pajjar mitt ute i skogen en regnig kväll över att äga något så mainstream som en väl fungerande dussinhoj :rolleyes:

Min 848 är farligt nära en fungerande dussinhoj...H-vete, man är ju nästan besviken när det bara är att tanka och gasa. Det enda som skiljer den åt från en riktig dussinhoj är att den är snygg, låter bra, och svänger exakt dit man styr :yoparty

:krama

visabild.php

Fuzaneko

馬鹿は死なな&#
Gick med
25 Nov 2009
Hoj
Italiensk läckerhet... ja, hon läcker, därav namnet...
Min 848 är farligt nära en fungerande dussinhoj...H-vete, man är ju nästan besviken när det bara är att tanka och gasa. Det enda som skiljer den åt från en riktig dussinhoj är att den är snygg, låter bra, och svänger exakt dit man styr :yoparty

:krama

visabild.php

Den där saken har juh våtkoppling! Vågar du kalla dig själv för ducatist?!? Hädare!!! :fatta!

Hehe :katt

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...