Ducatister! Här kommer en nyfrälst! (med lite frågor)

Kongo

Men gasa sa jag!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2014, Kawasaki Z 1000
Japp, där finns det folk som kan sånt riktigt bra. Min stallade när jag slog av på gasen lite väl snabtt, alltså körde rätt snabbt och upp och ner innan och sen skulle hem och typ släppte rullen helt, det var nått fel i den mapp som var i PC´n...Därför använder jag inte PC utan låter Tom på Hypertrick fixa det.

Varför har du PC ??? På 1098s är det väl termi pipor med tillhöradne ECU...
Satt pc3 på, inte termisar utan yoschi helsystem på denna (undrar också varför han satt dit det, men men,,,)

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
Yo Duccatister!
Har ett annat litet problem nu har jag märkt när jag kört den lite, den "tjuvstannar" för mig ibland. Sitter en PC3:a + att den är mappad i ECU:n, kan det ha med det att göra? Hade en R1:a med pc3, som gjorde likadant. Det kan t.ex vara när man åkt aktivt, kommer in mot stan och kopplar ur i bilköer eller inför en skarp böj, känns så där om den skulle lägga av mitt i utgången på en kurva. Den startar direkt när sen, och batteriet är helt nytt....

Någon som vet vad det kan vara:va

Du vägrar lyssna på mig in i det sista va? :D

Kongo

Men gasa sa jag!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2014, Kawasaki Z 1000
Du vägrar lyssna på mig in i det sista va? :D
haha, Absolut inte! Vill gärna att din kontakt kollar över den, jag är ju verkligen okunnig när det gäller mekprylar/inställningar, så jag är bara glad åt alla tips, det är som sagt inte JAG som gjort dessa grejor på hojen. Den går dock sjukt bra, bara jag får till kopplingsjäveln nu:va

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Har kört många hojar, liters rad4, zzr 1400 med 190 bänkade bakhjulshästar, men inget har varit så brutalt som när man körde en ducce 1098..både urkraften men framför allt hejdarna:)(man kan lura sig med att rister, låter och lever om också, men att en twin med levererar längre ner i registret;) Men skulle själv inte vilja ha en sådan, men glädjs med dig och din sommar med Duccen:tummenupp

Hojen ser ny ut, ja med under 400 mil så ska den bara det:)

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
haha, Absolut inte! Vill gärna att din kontakt kollar över den, jag är ju verkligen okunnig när det gäller mekprylar/inställningar, så jag är bara glad åt alla tips, det är som sagt inte JAG som gjort dessa grejor på hojen. Den går dock sjukt bra, bara jag får till kopplingsjäveln nu:va

Ja min "kontakt" Tomtom på Hypertrick har rivit bänken här för renovering.
Så vi får ta det när bänken är klar.
Men troligen strular PCn eller är felaktigt justerad.
Min rekommendation är att kasta bort den och göra en ny mapp direkt i ECUn.

En Ducati skall inte ha en PC! Pungt.

nilax

Mullihatta -Ka-svosch
Gick med
7 Apr 2008
Hoj
Kawa zx10r -04, en grön en
Skakar det såpass mycket att bokstaven "r" trillade bort i rubriken? Jag säger bara ....Ducati.:lol

emullo

Gick med
3 Apr 2003
Hoj
Ducati Hypermotard 1100, Honda CBR 1000RR
Ja min "kontakt" Tomtom på Hypertrick har rivit bänken här för renovering.
Så vi får ta det när bänken är klar.
Men troligen strular PCn eller är felaktigt justerad.
Min rekommendation är att kasta bort den och göra en ny mapp direkt i ECUn.

En Ducati skall inte ha en PC! Pungt.

Nu när jag tänker på det hade iof de första 1098orna tomgångsproblem "stalling issues" som det snackades om på ducati.ms formumet.. Har oxå för mig att det var en mindre fix som återförsäljare skulle åtgärda runt det här..
Anyway.. Efter Tomtom trixat till det är väl allt orginal ersatt med hans 1or och 0or så hojen går bra för jämnan.. =)

Kongo

Men gasa sa jag!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2014, Kawasaki Z 1000
Nu har Tom pillat och ställt upp tomgången i ECU:n samt kollat att den "mår bra" som han uttryckte det, vilket den gjorde, har bara hunnit köra lite än, men tycker mig märka att den är bättre på "stallandet", men den stannade EN gång.., måste väl boka tid igen.
'
En fråga till:
Ni som har 1098:eek:r:
Jag tycker att min har en tendens att gå varm, sist jag körde i köer i sthlm så gick tempen upp till 110 grader, fick ingen varningslampa på att den började bli överhettad, men orolig blir man, hur hett blir det för er?:va

Last edited:

Nailer

Surgubbe
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducati 900SS
Grattis till en schysst hoj :) Ducati Stockholm är bra att ha att göra med om du skall serva. Nu har du ju en ny hoj med en massa elektronik och digitala prylar och ventiler till förbannelse så man kanske drar sig för att mickla för mycket själv. Jag är inne på hoj nr 14 nu eller nåt sånt varav 4 ducati, kan inte påstå att jag tycker de går sönder mer än några andra. Lite skruvar och grejer blir man ju av med men när man lärt känna Loctite är det problemet ett minne blott :D

Sen kan man ju få rätt ont i röven om man kör längre sträckor, de slösar inte på stoppningen i sadeln direkt. Men det kan vara jag som är gammal också...

Gick med
23 Aug 2007
Hoj
Ducati 1198 S -09
Lånar tråden lite... Hur kollar man att kedjan ska spännas? Att lyfta på kedjan för att se ifall spelet är för stort går ju inte. Kedjan tar ju i svingen bara efter någon centimeter. :gnissla

Gick med
23 Aug 2007
Hoj
Ducati 1198 S -09
Brukar sitta ett klistermärke på svingen som visar mätpunkterna, gissar att du inte har någon, då är det nog ägarmanualen eller servicehandboken.

Edit: http://www.ducati.org/forums/technical/860-how-do-you-set-chain-tension-1098-a.html#post8859

Tack för svaret och länken! Visst sitter det ett klistermärke där, men ändå är det lite knepigt, för som jag skrev, så tar kedjan i svingen bara man lyfter den en liten bit. Hur som så verkar den ok för tillfället. Tror jag. :)

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!