Ducativerkstaden Halmstad-Gustav, ett seriöst företag?

RobRas

Guest
Just den där biten med oljan kan jag förstå, kanske. Dom brukar ju ta ut en miljöavgift för att dom tar hand om den gamla oljan. Fast det brukar väl stå separat för den delen med, men dom kanske bakar in det i oljepriset.

igelhammar

gud är bedragare......
Gick med
7 May 2003
Hoj
yz 144,piaggio 125....
det är ju båg med miljöavgift på oljan,vi får betalt för den gamla på jobbet.castrol jobbar vi med.
att få grejor i tid hos halmstadgustav brukar vara problem men tycker ändå de har fått en bättre attityd på senare år men helt klart är ju marcussen bäst i stan:tummenupp

Sad Glad

Kolestrolet som täpper till dina artärer
Gick med
1 Feb 2005
Hoj
Ducati Multistrada 1000DS, Bimota DB2
Jag är nöjd med dem, de förseningar som dykt upp har legat utom deras kontroll, typ att Ducati i Italien tagit lång tid på sig att skicka ventilstyrningar och att dudden som skulle montera dem hade mycket att göra.

I övrigt har jag varit med om att det både blivit billigare och dyrare än vad som sagts, ofta billigare faktiskt. Jag lämnade in hojen på en annan verkstad för att de skulle fixa tomgången och fick tillbaka hojen med en tomgång som var värre än när jag lämnade in den. Efter en service på Halmstad-Gustav gick den dock bättre än någonsin förr.

Fast det jag gillar med dem är att de tar sig tid att prata med varje kund och att de minns mig. De känner både mig och min hoj och jag vill inte lämna den någon annanstans.

_stensmo_

ingen kommer ihåg en fegis
Gick med
7 Aug 2005
Hoj
honda tsr 250, honda crf 250
tjena, jösse va de vart mkt om oljan där då, de va bara en tanke jag hade dära.

"CAPTAIN AWESOME"
angående balanseringen av hjulena så är det något som är svårt att ta betalt
då de är så lite jobb, men mekanikerna har haft arselet fullt nu i en par veckor, så kalle ville nog inte avbryta dem för att balansera ett sett däck som du har fått pålagd av ett annat företag.

sen är det ju beklagligt det som hände med oljebrickan där, jag brukar iaf alltid göra så när ja ska ha skruvar mutra brickor osv, att alltid ha med mig
det jag ska byta ut så ja är säker på att jag får rätt.

detta är min åsikt, och det är vell mer menat att kanske ge lite förståelse i varför de har blitt som de blitt.

har även hört rykten om att de ska komma in lite yngre folk där
så får se vad som händer då.

Bubbas

nähä, om man skulle...
Gick med
17 Mar 2005
Hoj
K 1300 Gin & Tonic
Jag har bara positiva erfareheter.
Jag har bl a beställt kåpskruvar till min 1098:a då de har en tendens att skaka loss efter att man varit och pillat.

Fixar allt utan mankemang via telefon. jag får exakt det jag beställt.
Skickat fraktfritt och mot faktura. Grejorna på 5 dagar. Rätt pris.

Servade där, 100mila. Priset på förhand via telefon var 1310 kr, vilket var exakt samma som Ducati Malmö.

Fick vara med på servicen. Meken kom dessutom tidigare för att det skulle passa mig. Servade 07.15. Notan slutade på 1243 kr.

Som sagt, min erfarenhet. Trist för vissa andra, tydligen.

rayback

Sir Yes Sir
Gick med
16 Feb 2006
Hoj
R1
RG Engineering

Lämna den till RG Engineering i Falkenberg, där har ni en kille som kan och har humana priser

Torpalasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Aug 2008
Hoj
Stiga Park
Hur dom servar mc vet jag inget om, dock är servicen ngt av det långsammaste man varit med om.

Hade beställt en liten grej och stog i kö ca 20 min tillsammans med en annan kille medan Kalle snackade skit och en gammal gubbe sprang fram och tillbaka allmänt förvirrad. När gubben sen ska hjälpa tar det lika lång tid att betala för både deras dator och gubben själv kommer från istiden.

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
peter junvik, precis som rayback skriver:

nästa gång det är dags spar du 4 mil enkel resa och ringer RG engineering här i falkenberg, en av sveriges bästa (vågar jag påstå), bra priser, inget bullshit-snack som många andra versktäder utan raka puckar och framför allt: han vet vad fan han sysslar med:tummenupp

PeterJunvik

Ny medlem
Gick med
2 Jun 2008
Hoj
05, Ducati Monster S2R
Kul med så många svar, både positiva och negativa!

För egen del har jag sålt min S4R till en kille som åkte och hälsade på ett staket, en lyktstolpe och slutligen asfalten ett par hundra meter senare. De nya kamremmarna kändes plötsligt inte så viktiga. Det är dock en helt annan historia, nu hoppas jag bara att nån på Halmstad-Gustav får nos på den här tråden, förhoppningsvis kan det leda till att fler upplever att de blir väl bemötta i framtiden.

Jag hörde för övrigt ett rykte om att de hade konkursat, men såvitt jag vet finns de kvar ännu? Någon som har mer info?

Crilljack

Säg Hej vettja!
Gick med
20 Jun 2007
Hoj
Husa 650-04, Yamaha R6-01
Har för det mesta fått bra bemötande utan halmstad gustav, har väll varit någon enstaka gång men överlag så har det funkat. Dock alltid köpt reservdelar ingen service osv.

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Hur är det med Biscaya i Alingsås? Det lilla jag haft med Christoffer och Panta att göra har varit väldigt bra. Bor du i Göteborg kan du dessutom spara ytterligare 6 mil.

PeterJunvik

Ny medlem
Gick med
2 Jun 2008
Hoj
05, Ducati Monster S2R
MartinB >> Mjo, Biscaya hade definitivt varit ett bra alternativ idag. Jag hade dock hört mycket om att det kostade skjortan att lämna in hojen där, så jag valde HalmstadGustav istället, de är ju ändå märkesverkstad för Ducati och angav från början ett pris som jag tyckte lät helt ok. Synd bara att det inte var samma pris när hojen skulle UT ur deras verkstad som när den skulle IN.

Jag vill dock poängtera att det inte är de extra kronorna det handlar om, jag har inget emot att man tar betalt för sitt arbete och dessutom vill ha en mariginal.
Det som retar mig är det oärliga beteendet, när man anger ett pris för att få in jobbet och sen lägger på en godtycklig summa (i mitt fall ~40-50%) när det är dags att hämta ut hojen.
Samma tycker jag om affärsidén som BTS tidigare i tråden blev utsatt för, där man gjort jobb på hojen som kunden inte beställt.

Fult. Mycket fult.

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...