Ducce Monster på 2300mil

Keen

Ny medlem
Gick med
18 Aug 2008
Ort
Karlskrona
Hoj
Street Triple -09
Tjena. Jag är helt ny på hojjar och är på jakt efter en Monster. Har hittat en annons på en Monster 1000 -05a, helt ok pris men den har gått 2300 mil.

Är det "mycket" för en mc och bör jag tänkta på något speciellt om jag åker och tittar på den?
 

mustafas_inn

Sedighi
Gick med
17 Jan 2006
Ort
Stockholm
Hoj
1098 i framtiden
helt ok finns duccar med 5000 mil å¨mätaren min hade 3000 mil 748 så de eok bara den eservad väl skött du ve de vaniga
 

The_Other

Köra Bana..
Gick med
22 Sep 2006
Ort
Gävle
Hoj
Yamaha R1
Vad är det för intervaller på den stora servicen på Monster 1000?
Den kan kosta lite flis, så se till att den är gjord.
 

sportbike

Guest
Vem va det som skrev såhär för ett par dagar sen ?

"jag har bestämt mig

Det blir en monster 969, kommer inte ändra mig.
Ska lägga upp bilder så fort den är min!"
 

Keen

Ny medlem
Gick med
18 Aug 2008
Ort
Karlskrona
Hoj
Street Triple -09
Vem va det som skrev såhär för ett par dagar sen ?

"jag har bestämt mig

Det blir en monster 969, kommer inte ändra mig.
Ska lägga upp bilder så fort den är min!"


Jo jag vet :va
Ber om ursäkt om jag gör dig besviken men det är inte avgjort än
 

elwe

Att veta och kunna är inte samma sak ...
Gick med
2 Sep 2003
Ort
Lund
Hoj
PS 1000 LE från "Den lille fabrikk" och HVA 1950
2300 mil är inget problem alls.
Service bör ske var 1000:e till 1200:e mil.
Fråga om kamremmarna är bytta. (bör de vara en gång på den hojen)
 
Last edited:

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
2300 mil är inget problem alls.
Service bör ske var 1000:e till 1200:e mil.
Fråga om kamremmarna är bytta. (bör de vara en gång på den hojen)
Föstår inte varför folk hänger upp sig på miltalet på hojar? :va
Min Ducce 900 SuperLight har gått 8100 mil. Den är minutsiöst servad och alla utslitna delar är utbytta allt eftersom. Detta inkluderar cylindrar, vevstakar och lager. Min Viffer hade gått 7000 när jag sålde den, hade aldrig några problem med den heller.

Titta på hur maskinen är skött och vad det är för person som ägt den innan och stirra dig inte blind på miltalet. Du kan få tag i ett ras som gått 2 - 3000 mil eller en välskött pärla som gått 5000.

Se till att få se servicehistoriken på hojen, kolla upp antalet ägare (så det inte är onormalt stort), du kan t.o.m ringa förra ägaren och fråga om hans / hennes uppfattning och ta sen beslutet baserat på det, inte på vad som står på mätaren.
 

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna, Stockholm
Hoj
MTS1200s
Inga problem alls. Ducce´s tvåventilare brukar hålla för LÅNGA mil. Tillochmed min gamla 748 hade över 4000 mil på mätarn och den gick alltid klockrent och gör det fortfarande enl. nya ägaren (polare till mig köpte den ifrån mig).

2300 så är det åtminstone ett kamremsbyte och en "stor service" som skall vara gjord.

Ventiljusteringar skall göras var 1000:e mil
Kamremmar skall bytas var 200:e mil eller vartannat år (det som inträffar först).

Titta på..
Det vanliga.. Inget speciellt. Kolla styret i styrstopp läge så ser du lätt om den är lagd. Skall vara lika långt till tanken på båda sidor. Kolla så kopplingen inte slamrar för mycket. Lite blir det, men det skall inte vara ett "ordentligt" knackande, då är det byte av kopplingskorg.
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Inga problem alls. Ducce´s tvåventilare brukar hålla för LÅNGA mil. Tillochmed min gamla 748 hade över 4000 mil på mätarn och den gick alltid klockrent och gör det fortfarande enl. nya ägaren (polare till mig köpte den ifrån mig).

2300 så är det åtminstone ett kamremsbyte och en "stor service" som skall vara gjord.

Ventiljusteringar skall göras var 1000:e mil
Kamremmar skall bytas var 200:e mil eller vartannat år (det som inträffar först).

Titta på..
Det vanliga.. Inget speciellt. Kolla styret i styrstopp läge så ser du lätt om den är lagd. Skall vara lika långt till tanken på båda sidor. Kolla så kopplingen inte slamrar för mycket. Lite blir det, men det skall inte vara ett "ordentligt" knackande, då är det byte av kopplingskorg.


inte 200 mil va:confused:
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top