Duccepipor?

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Ort
Saltsjöbaden
Hoj
Blandat japansk skrot
Jag har just köpt min först ducce, en 996:a. Tyvärr är den helt orginal och bullernivån jag önskar är betydligt högre. Jag tänkte bara dra på ett par slipon då jag skiter i effekten (det är ju inte därför man köper en ducce). Jag undra således hur mycket insprutet klarar av att kompensera vid byte av avgassystem, måste man chippa för att den inte ska gå snålt om man slänger på helpipor eller bara slipon?. :confused:
 

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Nej, nästa år.
kin kompis duccefrank har sillmotor kolfiber slipon och ett chip...den går som fan.släng på ett perfomance chip :) alla som byter burkar vekar ju chippa.
 

oneleg

Vila La Figa!
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Östersund
Hoj
Ducati 916 BIP
FIM Chip eller DP (Ducce Performance) är väl de mest använda.

Termignoni eller SIL-Moto är vanliga slip-on, mullrar bra.

Jag kör med rensade originalburkar och FIM, hade Senna-chip innan men då surade den ner sig så lätt.
 
Nyheter
Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Top