Duke-service hos Lelles...

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
DRZ 400S -07 nu sänkt åt Lotta, Kingquad 450 "Smutsfrutt edition"
Prova å kör utan accpump ifall det kvarstår, men accpumpen har inget med hojen att göra när du håller jämn gas. det är bara när du vrider till som den duschar lite......

Konstigt, man bänkar väl för att slippa luckor å annat crap i registret, fick du någon graf för det lär ju synas ett dipp någonstans

Gummi

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Scrambler -06, Honda XR650R -03, BMW R60 -57
Tom Byron skrev:
Prova å kör utan accpump ifall det kvarstår, men accpumpen har inget med hojen att göra när du håller jämn gas. det är bara när du vrider till som den duschar lite......

Konstigt, man bänkar väl för att slippa luckor å annat crap i registret, fick du någon graf för det lär ju synas ett dipp någonstans

Hur sätter man accpumpen ur spel om jag nu skulle testa det?

Jodå, jag har tre grafer..
En som den såg ut när jag lämnade in den och sedan två till under tuningen, det konstiga är att det inte syns några dipp där. Bara på den första grafen som ser ut som ett lögndetektortest, riktigt illa.. men så såg den ut när jag lämnade in den.
Den verkar iofs gå bra när den är kall, men jag antar att de inte kan ha bänkat den ouppvärmd eller?

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Går bra när den är kall...... prova å sänk nålen ifall det blir någon skillnad....... ? Det tar ju inte så lång tid å är enkelt, men har de bänka så borde det ju vara grönt?

Gummi

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Tom Byron skrev:
Går bra när den är kall...... prova å sänk nålen ifall det blir någon skillnad....... ? Det tar ju inte så lång tid å är enkelt, men har de bänka så borde det ju vara grönt?

Okej, jag ska testa det... den får mindre soppa om man gör det va, eller har jag fel?

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Gummi skrev:
Okej, jag ska testa det... den får mindre soppa om man gör det va, eller har jag fel?

Du lär ju prova någe, jag säger inte att det blir bättre. Du flyttar clipset ett hack uppåt på nålen...... då kommer nålen automatiskt lite lägre (tun blandning) i förknasaren.

Gummi

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Tom Byron skrev:
Du lär ju prova någe, jag säger inte att det blir bättre. Du flyttar clipset ett hack uppåt på nålen...... då kommer nålen automatiskt lite lägre (tun blandning) i förknasaren.

Nålen satt på högsta läget sänkte den två hack till det mittersta. Nu försvann lite av den här "dö-ut" effekten runt 5000 varv, dock så gick den sämre förövrigt, small och hade sig, så jag antar att man måste justera luftskruv mm nu...

Gasen är inte lika "rapp" längre heller, när man släpper den så varvar inte motorn ner lika snabbt som innan jag flyttade nålen. Så var det innan jag lämnade in den på service, det är iofs inte lika illa nu som då...

Hmm vad ska man göra? Känns som att den skulle behöva bänkas om egentligen, jag har inte så bra koll så att jag kan justera in det här... trist..

HW

Behandlar dig som du behandlar mig!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Tillfälligt hojlös
Kör tillbaka hojen och be dom göra om det gratis, dom har ju gjort bort sig.

/H

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...