Duke2

mike andersson

Ny medlem
Gick med
10 Sep 2003
Hoj
YZ 450 -08 Motard
Tjenare på er! Tänkte inföskaffa mig en gathoj i sommar. Eftersom pengarna vill iväg på annat håll så är det en hoj som är billig i drift som jag söker. Sneglar lite åt en Duke2. Så min fråga till er som har/ har haft en sådan: är det något att ha.

/ Micke

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
Japp!

Alldeles underbar! Bara å köpa! bra stadshoj och lekhoj. :tummenupp
Inget man åker touring med kanske....vibrerar en del....
Köper du en 03:a eller nyare så får du "higflow-toppen"

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Hoj
Trehjuling
Den officiela åsikten är att den är tung,slö och trött,och alla kommer ropa -köp 660.

Jag äger en Duke själv och hävdar att den är helt ok,dock har jag "trimmat" lite med helsystem och Mikkuni TMR41 förgasare,vilket i princip gör den till en 625 motormässigt.

Sänkt den 5mm i gafflen och justera till bakfjädringen ordentligt så har du en väldigt lättkörd kurvhoj.

Dock suger alufälgarna fett,då dom är känsliga för allt vilket gör dom skeva.
Plasten är dyr till dom pga att den är lackad.

SKÄGGET

www.nogg.se/skagget
Gick med
3 Jun 2005
Hoj
DukeII-01 till salu och Ktm 950 -06
ja köpte min ny -01 å har kört ca:1800mil dock helt orginal
men ja trivs bra med den och kan helt klart rekomendera :banana

Wesslan

Unusual Scrambler user
Gick med
18 Jan 2005
Hoj
2015, Ducati Scrambler FT
Jag har också haft en Duke2 (-01) och tycker det är en kanonhoj. Den finns i västerås nu :)
Du kanske kan leta upp den, hehe.

Nackdelen är som sagt fälgarna som inte tål någonting!!

flöjt

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Hoj
GSR 750 -12
Hade själv en 02a förra sommaren som jag saknar som fan. Körde cirkus 1000 mil med den, utan problem. Mina fälgar var då hela och fina..fast det kanske beror på att man kör som en kärring? ;P Nej men allvarligt talat så tror jag inte att det är nån fara så länge man passar sig för att lägga omkull hojen eller hoppa in i trottoarkanter...

Skulle lätt kunna köpa en igen, bara för att det är en sån skön hoj..och förbannat snygg! :tummenupp

El Duke..

Aleleo

Medlem
Gick med
3 Nov 2004
Hoj
BMW R nineT -14
mike andersson skrev:
Tjenare på er! Tänkte inföskaffa mig en gathoj i sommar. Eftersom pengarna vill iväg på annat håll så är det en hoj som är billig i drift som jag söker. Sneglar lite åt en Duke2. Så min fråga till er som har/ har haft en sådan: är det något att ha.

/ Micke

Tänkt igenom vad du ska ha den till. Om du bara vill busa i stan / köra småvägar runt stan på max tio mil åt gången så är det en förträfflig och prisvärd hoj. Vill du kunna köra längre sträckor så kommer du sakna pulver över 100 km/h samt att den är ganska hård i fjädring, sadel och totalt saknar kåpor, vilket gör att man blir ett vindfång.
Jag har haft skitkul på min men ska nog byta till våren till förmån för nåt med åtminstånde halvkåpa och lite mer hästar :) Vill kunna köra längre sträckor.

mike andersson

Ny medlem
Gick med
10 Sep 2003
Hoj
YZ 450 -08 Motard
Tack för alla svar! Det klarnar nu... Låter som en vettig hoj. Man kan ju kanske köpa en CRF 450 eller något liknadne... men jag ska bara ha den till transport innanför stadsgränsen samt att åka lite med polarna.. En renodlad motard är säkert intressantare men då får man ju så mycket skryvande på köpet... och det orkar jag bara inte med! Tack/ Micke

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...