Dum fråga men: köra i våtdräkt?

marsianmejler

Sporthojsnörd
Gick med
31 Aug 2007
Hoj
Suzuki
Pga utrymmesbrist funderar jag på att köra med våtdräkt under textilstället. Är det jävligt dumt i fall jag trillar? Med tanke på att neoprenet säkerligen smälter vid marksyning...

Hedgehog

Talanglös...... :(
Gick med
17 May 2006
Hoj
En långsam VFR, en lika långsam RD350 samt en liten motard
Personligen skulle jag satsa på underställ, neopren är ju inte världsbäst på att andas.

BananBosse

Bosse Bus, lekfarbror -Svineri MC
Gick med
2 Jun 2007
Hoj
KTM 660, KTM 540 2t under renovering!Nu även en CBR 954 för sakens skull.Och en CRF 450 -07 för fun.
Ha ha ha gahhhhhaaaaa...allvarlig!?
Testa torrdräkt annars...skitbra när det regnar.

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Gsxr 1000 K6
Kan bli riktigt kyligt på hemresan! Råkade blöta ner fodret i hjälmen när jag var och tvättade bettan och hemresan på 5km var jefligt kall!

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Min polare körde moppe i enbart våtdräkt, simfötter och hjälm.

Hör väl inte till saken men endå :rolleyes:

BananBosse

Bosse Bus, lekfarbror -Svineri MC
Gick med
2 Jun 2007
Hoj
KTM 660, KTM 540 2t under renovering!Nu även en CBR 954 för sakens skull.Och en CRF 450 -07 för fun.
haha simfötter, coolt, skall jag fan prova på motarden...

Poppler

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
660 SMC
för att jag ska dra och surfa och med ett kitesegel på ryggen så försöker man ju minimera bagaget allt vad man kan....

Du ska väl inte köra med brädan bak på också? Låter fullständigt livsfarligt isf. Gör som jag och ta bilen eller bussen om du ska åka iväg till stranden, eller ännu bättre: samåk :tummenupp

Edit: Tror nog att det går bra att köra med våtdräkt under. Nog för att det kan bli varmt om rumpan när man ramlar men att smälta neopren tror jag inte. Speciellt om du har en såpass tjock våtdräkt att du kan surfa så här års...

Last edited:

marsianmejler

Sporthojsnörd
Gick med
31 Aug 2007
Hoj
Suzuki
Du ska väl inte köra med brädan bak på också? Låter fullständigt livsfarligt isf. Gör som jag och ta bilen eller bussen om du ska åka iväg till stranden, eller ännu bättre: samåk :tummenupp

Edit: Tror nog att det går bra att köra med våtdräkt under. Nog för att det kan bli varmt om rumpan när man ramlar men att smälta neopren tror jag inte. Speciellt om du har en såpass tjock våtdräkt att du kan surfa så här års...

haha nä brådan lämnar jag hemma ska bara ut och prova en nyinköpt kite. Har dock kört med den (135 cm bred bräda) på tvären bak på bågen från Aarhus till Gdansk (100 mil cirkus) men det var ju inte så smart fattar jag ju.

Lucus

Guest
Jag har stött på en surfare i Habo, Lomma som åkte sporthoj med hela kite ekipaget på hojen. Var lite förvånad över att han tog sig till Lomma via motorväg med brädan fäst på hojens ena sida men han kom ju fram. Har denna kille lyckats med att packa ner allt utan att ha våtdräkten på sig tror jag att du klarar det också. Vad gör man inte för kitesurfing en fin blåsig och solig dag, jag har cyklat med utrustningen på ryggen packat i och runt om en kitebag brädan var fäst med remmar bak på ryggsäcken. Det var lite tungt i längden inget jag skulle åkt motorväg med i alla fall inte med brädan utstickande över huvudet.

marsianmejler

Sporthojsnörd
Gick med
31 Aug 2007
Hoj
Suzuki
Jag har stött på en surfare i Habo, Lomma som åkte sporthoj med hela kite ekipaget på hojen. Var lite förvånad över att han tog sig till Lomma via motorväg med brädan fäst på hojens ena sida men han kom ju fram. Har denna kille lyckats med att packa ner allt utan att ha våtdräkten på sig tror jag att du klarar det också. Vad gör man inte för kitesurfing en fin blåsig och solig dag, jag har cyklat med utrustningen på ryggen packat i och runt om en kitebag brädan var fäst med remmar bak på ryggsäcken. Det var lite tungt i längden inget jag skulle åkt motorväg med i alla fall inte med brädan utstickande över huvudet.

vad var det för hoj och hur hade killen lyckats med det? För jag har sannerligen stått och dividerat i garaget om det kanske kanske går, men gett upp. för övrigt så ska jag till Habo i morgon vid 10-11-tiden bara testa en kite om du vill hänka.

Lucus

Guest
vad var det för hoj och hur hade killen lyckats med det? För jag har sannerligen stått och dividerat i garaget om det kanske kanske går, men gett upp. för övrigt så ska jag till Habo i morgon vid 10-11-tiden bara testa en kite om du vill hänka.

Använd spännband som du kan handla på Clas Ohlson för att fästa brädan http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=20673268

Har inte exakt koll på vad det var för modell på hojen, men tror att det var en äldre suzuki sporthoj med helkåpor.

När du menar i morgon är det den 30 tisdag för att det är redan måndag. Menar du tisdag så hänkar jag gärna på, vad är det för kite du ska testa?

Bifogat

• spännband.jpg
    spännband.jpg
    53.9 KB · Visningar: 36

marsianmejler

Sporthojsnörd
Gick med
31 Aug 2007
Hoj
Suzuki
Använd spännband som du kan handla på Clas Ohlson för att fästa brädan http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=20673268

Har inte exakt koll på vad det var för modell på hojen, men tror att det var en äldre suzuki sporthoj med helkåpor.

När du menar i morgon är det den 30 tisdag för att det är redan måndag. Menar du tisdag så hänkar jag gärna på, vad är det för kite du ska testa?

det blir kräppväder tisdag enligt smhi men jag pmar när ja e på g nästa gång. det är en naish boxer 12kvm 05a som ska ut i vinden nu. inte en kalaskite men för 1700 är det ok. haha jag får rejsa till obl. föreläsning i våtdräkten för att hinna.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA