Dum situation...

Tottan77

Söker......
Gick med
13 Apr 2013
Hoj
Kawa Z900
Höghus? :va

Undras om det är bara jag som blir kräsen när jag blir full? :dummer

Hmmm höghus.... Jävla program som rättade mig med ett annat ord.... Tyvärr så har jag glömt vilken ord jag egentligen skulle skriva..... Får nog ta ett flak öl så det kan bli rätt!:fyllisar

EgoGirl

Gammal o grå....
Gick med
10 Apr 2008
Hoj
suzuki gsx-r 750
En vecka har nu gått efter Lelleträffen och problemet är inte längre ett problem. Att kunna köra ifrån någon är inte fel alls, och vill han roa sig med en hd så får han göra det tills han inser hur korkat det är.

Däremot så har jag kommit fram till att jag är väldigt sugen på att ta ut Suzukin på bana.... När är nästa bandag i närheten av Dalarna?

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Husqvarna 450/HYM698/Honda Monkey King/ ATC125//Navstyrd supermono
En vecka har nu gått efter Lelleträffen och problemet är inte längre ett problem. Att kunna köra ifrån någon är inte fel alls, och vill han roa sig med en hd så får han göra det tills han inser hur korkat det är.

Däremot så har jag kommit fram till att jag är väldigt sugen på att ta ut Suzukin på bana.... När är nästa bandag i närheten av Dalarna?

Monzta är väl där i närheten?
http://www.svmc.se/Distrikt/dalarna/Nyheter/Kurs-pa-Monzta/

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)

Du har alltså nyktrat till? :va

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Hoj
600+650+800+1000x2
Så, då blir det Gelleråsen på söndag... :D

Nu är det kört för dig. Du kommer att börja planera dina ledigheter utifrån SMC:s kalender. Och vet du vad det värsta är? Det enda du kommer att ångra är att du inte tog steget tidigare... :tummenupp

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Nu är det kört för dig. Du kommer att börja planera dina ledigheter utifrån SMC:s kalender. Och vet du vad det värsta är? Det enda du kommer att ångra är att du inte tog steget tidigare... :tummenupp

Och när man blivit tillräckligt inbiten banknarkare så tar man licens, och då jäklar. :crash

EgoGirl

Gammal o grå....
Gick med
10 Apr 2008
Hoj
suzuki gsx-r 750

Det hoppas jag verkligen! Men jag måste ju erkänna att jag är lite nervös. Har inte kört på storbana innan.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Det hoppas jag verkligen! Men jag måste ju erkänna att jag är lite nervös. Har inte kört på storbana innan.

Det är inget att vara nervös för. SMC är väl organiserat och du kommer hela tiden veta vart du ska vara och vad du ska göra. Och själva bankörningen är helt fantastiskt rolig. :)
Vilken hastighetsgrupp tänkte du köra i?

EgoGirl

Gammal o grå....
Gick med
10 Apr 2008
Hoj
suzuki gsx-r 750
Det är inget att vara nervös för. SMC är väl organiserat och du kommer hela tiden veta vart du ska vara och vad du ska göra. Och själva bankörningen är helt fantastiskt rolig. :)
Vilken hastighetsgrupp tänkte du köra i?

Har ju kört på gokartbana med SMC och det har varit bra organiserat, så den delen är jag inte det minsta orolig för. Däremot så känns det ju lite större med större bana, så det är lite pirrigt. Däremot så är det ett positivt och förväntansfullt pirr. :) Som skräckblandad förtjusning, utan skräckdelen.

Kommer börja i lugnaste gruppen, iaf skrev jag det på anmälan. Roligare att upptäcka att jag tycker att det går för långsamt än att upptäcka att jag tycker det går för fort. Första gången kan ju gärna få vara lite lugn och fin...

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Hoj
600+650+800+1000x2
Har du kört med SMC tidigare så är det absolut ingen fara. Då känner du ju till upplägget. Och när det gäller hastighetsgrupperna så justeras de under dagen också med målsättningen att alla skall hamna rätt.

Det jag tycker är de största skillnaderna mellan Knix och Storbana är hastigheten (som så klart är högre på storbana) och att man hinner reflektera lite mellan svängarna på storbana (vilket man inte alltid hinner på en tight gokartbana).

Om du gillade Knix kan jag lova att du kommer att gilla Storbanekurserna. :fakta

EgoGirl

Gammal o grå....
Gick med
10 Apr 2008
Hoj
suzuki gsx-r 750
Har du kört med SMC tidigare så är det absolut ingen fara. Då känner du ju till upplägget. Och när det gäller hastighetsgrupperna så justeras de under dagen också med målsättningen att alla skall hamna rätt.

Det jag tycker är de största skillnaderna mellan Knix och Storbana är hastigheten (som så klart är högre på storbana) och att man hinner reflektera lite mellan svängarna på storbana (vilket man inte alltid hinner på en tight gokartbana).

Om du gillade Knix kan jag lova att du kommer att gilla Storbanekurserna. :fakta

Då blir detta skitkul! :D

Tottan77

Söker......
Gick med
13 Apr 2013
Hoj
Kawa Z900
Nope, kört! Nån nyktrade till... :)

Hihi tröttnade han på att bara se röven på dig när du drog ifrån?:arsele
Lycka till på bana....jag har kört på Falkenbergs motorbana 2 ggr o älskar det. Ska snart köra igen....synd bara att försäkringarna inte täcker ev skador:gnissla

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA