gixxer_1255
Suzuki samlare?
- Gick med
- 6 Mar 2003
- Ort
- Boden
- Hoj
- Suzuki GSXR 7/11 1985, Suzuki GSXR 1100 1986 & Suzuki GSX Katana 1983
Skall jag sätta en dumpventil på min GSXR 1137Turbo (snart 1195cc), gör den någom nytta?
Hur stor risk är det att man skadar turbon om man åker utan dump?
Jag har en 1052motor med Banditcylinder och kolvar och en Turbosats från McXpress (Alf special) med ett TD04L-14 aggregat, och laddar ca 0.9.
Hest skulle jag vilja slippa montera någon dump, tycker det är perfekt med en hoj som är tystare än en standard och ändå lämnar 240hk på bakhjulet
Och någon större behov av snabbare spoolup känner jag inte att jag har.
(jag har läst Wastegate = dumpventil? tråden, men jag fick inget övertygande svar)
Hur stor risk är det att man skadar turbon om man åker utan dump?
Jag har en 1052motor med Banditcylinder och kolvar och en Turbosats från McXpress (Alf special) med ett TD04L-14 aggregat, och laddar ca 0.9.
Hest skulle jag vilja slippa montera någon dump, tycker det är perfekt med en hoj som är tystare än en standard och ändå lämnar 240hk på bakhjulet
Och någon större behov av snabbare spoolup känner jag inte att jag har.
(jag har läst Wastegate = dumpventil? tråden, men jag fick inget övertygande svar)
Bifogat
Last edited: