Dunlop däck(Sportmax)

nucce

ligger så ofta jag kan..
Gick med
29 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Ninja, zx9r -00
Jag vill egentligen bara veta om någon har någon uppfattning om detta däcket då man kan få det byt fram och bak för 1500 kr mindre än ett Michelin Road 2 däck..

Jag antar att Dunlop däcket har lite mjukare gummi som slits snabbare men med tanke på att man kör slut på dom ganska fort så känns det som att det är värt att köpa billigare däck.

Så därför undrar jag om någon har erfarenhet av dessa dunlop däcken.

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
jag åker med SportMax D208 både fram å bak, de är mjukt för att vara ett gat däck, men de har inte samma arbetstemp som Qualifire däcket från dunlop...

jag gillar SportMax D208 däcket mycket mer än Superkorsa däcken jag körde på tidigare men de är ju en smaksak,

körde 2 bandagar på Gelleråsen med D208 puckarna å de ger gott med grepp för en amatör/hobby rider som mig.

så personligen vill jag rekommendera SportMax D208 puckarna. dock är de jävligt hårda, så ta till en polare om du ska lägga om puckarna själv.

EDIT: De däck jag har nu har jag kört hyffsat långt med å de är färsha fortfarande, 200mil plus 2 dagar på Gelleråsen å de finns gott om gummi mitt på. så denna uppsättning håller nog bättre än min förra då jag knapp kom 400mil på de bakdäcket, dock körde jag mycket med de bakdäcket när de var kallt ute å de tugga gummie som satan.

Last edited:

nucce

ligger så ofta jag kan..
Gick med
29 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Ninja, zx9r -00
Okej, jag kommer nog köpa sådana här däck, men jag har är lite fundersam över beteckningarna. Vad är skillnaden mellan

Dunlop Sportmax D 208 F
och
Dunlop Sportmax D 208 F RR

Rätt ny på detta så jag är lite noob.. :)

mowow_ninja

Ny medlem
Gick med
31 Mar 2006
Hoj
hojlös..!!
Jag har Dunlop sprotmax 208 RR och dom funkar grymt bra både på gata och på bana med de tempot jag håller..!! Tror att sportmax RR är lite mjukare och skilljer lite på mönstret på däcket..!!

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
Okej, jag kommer nog köpa sådana här däck, men jag har är lite fundersam över beteckningarna. Vad är skillnaden mellan

Dunlop Sportmax D 208 F
och
Dunlop Sportmax D 208 F RR

Rätt ny på detta så jag är lite noob.. :)

RR är mjukare.. de är sådana jag åker med nu.

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
Jag har Dunlop sprotmax 208 RR och dom funkar grymt bra både på gata och på bana med de tempot jag håller..!! Tror att sportmax RR är lite mjukare och skilljer lite på mönstret på däcket..!!

mönstret är de samma bara de att RR är mjukare.

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0