Dunlop Rodsmart vs. Michelin Road 2ct (Poll)

Vilken av dessa däck skulle du valt?

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Ja Säsong 2010 blir det nån av dessa två däck märken/modeller.

Blir blandad körning med mycket slangningar, stoppies, pendlingar till jobbet, bandagar (inte kört storbana förut) gocart banor och aktiv körning på sveriges slingriga vägar.

Last edited:

Lonsdale

Yamaha Racing
Gick med
14 Mar 2006
Hoj
Yamaha XSR700 X-T, Yamaha Tenere 700, Yamaha WR450F, Yamaha FZ6-RR
Håller med föregående:tummenupp
Bra grepp och livstid!

HondaV4

Ny medlem
Gick med
2 Aug 2007
Hoj
Honda VFR800 -02
Jag gillar road 2 bättre eftersom jag upplever det mer lättsvängt än roadsmart. Livslängden är ganska likvärdig.

bullysmile

Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Svar NEJ, Roadsmart går att pressa klart hårdare än Road 2'an!! :tummenupp

BIKE UK: "Stabiliteten vid körning rakt fram är god - bromsning och kurvtagning i 265km/h känns otroligt okomplicerat - allt känns väldigt kontrolerat" testvinnare

MOTO JOURNAL FRANKRIKE: "känns enklast på bana, men fördelarna är också bra på väg och i vått" testvinnare

PS MAGAZINE TYSKLAND: "En njutbar överraskning, Roadsmart är testvinnare! Varför? Därför att det finns i princip inget att kritisera, Grattis i från PS!" testvinnare

MOTORRAD TYSKLAND: "Rekomenderas i alla väderlekar. Roadsmart presterar bra genomgående på både våta och torra vägar." testtvinnare

Tack Fürstenhoff för test resultaten!:tummenupp du borde nog bli en riktig säljare och tjäna massor som Dunlop betalar dig, du gör nog mer nytta för detta märke/företag än du får tillbaks tror jag. Om bloggblondiner kan tjäna på företag/märken genom sina dåliga resentioner om hudkrämer eller what ever varför ska inte du kunna tjäna pengar på det du gör för Dunlop?

Då är min fråga vad är det för skillnad mellan roadsmart och roadsmart K förutom priset?

Är hittills 3 personer som valt tredje alternativet. Dela gärna med er vad det är ni kör med som är likgiltigt med dessa två däck som passar denna sorts körning.

Last edited:

omega3

www.bombrepa.se
Gick med
10 May 2008
Hoj
Yamaha R1 -01 + cbr600f1 -87
Jag kan bara säga att Roadsmart ger mycket däck för pengarna. Har kört med Roadsmart i 2 år, dvs 5 däck...

Kört en del på gocartbana i vått och torrt.
Jag har kört 3 storbandagar med samma Rodsmart. Fått ut ca 1000-1500 mil på ett däck. Funkar väldigt bra både i torrt och blött.

Jag kör dock inte supersnabbt, utan kör mellantempo. Kan t ex berätta att smc-instruktören på Gelleråsen inte vågade hålla min fart på blött underlag. Släppte lite men helt odramatiskt.

Rekommenderas!

bullysmile

Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Jag kan bara säga att Roadsmart ger mycket däck för pengarna. Har kört med Roadsmart i 2 år, dvs 5 däck...

Kört en del på gocartbana i vått och torrt.
Jag har kört 3 storbandagar med samma Rodsmart. Fått ut ca 1000-1500 mil på ett däck. Funkar väldigt bra både i torrt och blött.

Jag kör dock inte supersnabbt, utan kör mellantempo. Kan t ex berätta att smc-instruktören på Gelleråsen inte vågade hålla min fart på blött underlag. Släppte lite men helt odramatiskt.

Rekommenderas!

Kört med dig vid ett tillfälle i sommras så vet att du inte åker så sakta som du blygt påstår :) men hellre det än att skryta att du är Rossi haha.
Då blir det roadsmart senare när däck ska inhandlas, ska ju köras isracing i vinter så de ska inte på på ett bra tag.

bullysmile

Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Erkänner att jag försöker göra bra reklam för Dunlops produkter till trotts att vi även säljer mängder av andra däck såsom Michelin, Bridgestone, Pirelli/Metzeler mm mm men jag gör reklam för dem först och främst för att dom just nu har ett gediget och bra sortiment rakt igenom i från MX, HD, Supertouring och ultrasport däck - och nej, jag får TYVÄRR inte ut ett djävla skit extra för att jag gör detta hur mycket jag än önskar!! :huvet

Att sen 3 andra föreslagit andra däck än Pilot road 2 och Roadsmart i din frågeställning tror jag först och främst består i att dom inte vill "följa med strömmen" eller inte har provat just Pilot road 2/Roadsmart då inga däck i deras användningsområde har en chans att ens komma nära deras prestanda mm!! :krama

Sen måste jag faktiskt erkänna att Pilot road 2 och Roadsmart är rena skitdäck :huvet för oss handlare med tanke på att dom klarar av att erbjuda 90% av alla mc förare på gatan vad dom behöver vilket innebär att vi säljer mindre däck pga deras livslängd!! :krama

Ha en trevlig kväll!! :yoparty

Hoppas att nån från dunlop läser detta och ger dig en morot för det. inte mer än rätt då du informerar många vilsna om deras produkter i denna djungel.

Inte lätt att hitta rätt däck pågrund av feghet eller bekvämlighet så det du åstadkommer gör en hel del. Ex. jag kommer köra på roadsmart säsong 2010 och säkert ett par till som läst det du har skrivit eller sett denna tråd.

Ja alla är inte seriösa på detta forum, SH är det enda stället de får göra som de inte ska bara för att känna sig lite outlaw :glömdet så jag orkar inte bry mig om dessa 3 röster då de inte ens kan lägga fram nåt vettigt.

Ja det kan jag tänka mig, men då har vi råd att lägga på pengarna på annat godis till hojen, eller på servicen utan att det ska svida för mycket att åka hoj. Vet ett par st som inte åker så mycket som de vill pågrund av alla kostnader med service, däck, reservdelar, snygga till den så den inte ser ut som skit till slut och allt annat som kostar om man ska ha en hoj i drift.

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Köpte en uppsättning Roadsmart av Fürsten i somras.

Är supernöjd.. Vid vanlig "pendling" till och från jobbet känns det som att de inte slits överhuvudtaget...

De har även gjort ett utmärkt jobb på både storbana och gokartbana.. litar på dem till 100% både i vått och torrt..

Jag tror att det finns folk som underskattar dem bara för att de ibland kallas sporttouring-däck... Man kan ju inte ha nåt som kallas för "touring" om man är hardcore,, då måste man ha <nånting>-RR eller hur? ;)

Tycker absolut att du ska testa iaf.. kör du dessutom i regn nån gång så kommer du inte ångra dig..

bullysmile

Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Köpte en uppsättning Roadsmart av Fürsten i somras.

Är supernöjd.. Vid vanlig "pendling" till och från jobbet känns det som att de inte slits överhuvudtaget...

De har även gjort ett utmärkt jobb på både storbana och gokartbana.. litar på dem till 100% både i vått och torrt..

Jag tror att det finns folk som underskattar dem bara för att de ibland kallas sporttouring-däck... Man kan ju inte ha nåt som kallas för "touring" om man är hardcore,, då måste man ha <nånting>-RR eller hur? ;)

Tycker absolut att du ska testa iaf.. kör du dessutom i regn nån gång så kommer du inte ångra dig..

Är man riktigt hardcore ska man ju köra skurna slicks ;) *ironi mode off*

Ja det blir roadsmart till nästa inköp av däck. Verkar vara de vettigaste däcken för min körningsbehov och plånbok.

tar frågan igen då den inte uppmärksammades!

Då är min fråga vad är det för skillnad mellan roadsmart och roadsmart K förutom priset?

Last edited:
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...