Kul med en dyktråd!
Tog ow+aow -95, slutat logga så vet inte riktigt hur många dyk längre. Efter jag köpte undervattenshus till kameran så kändes de inte lika kul att logga, allt finns på bild iaf.
Senaste åren har jag mest dykt utomlands, live-a-boards i Röda havet och Malta. Röda havet bjuder på mycket bra dykning, både vrak- och grönsaksdykning. Gillar Abu Nuhas med 4 gamla vrak som alla gått på samma rev och sjunkit. Här fick vi lyxen att simma med delfiner också vilket nog var det häftigaste jag varit med om i dykväg, även fast vi snorklade just då.
SS Thistlegorm är också ett vrak man måste se om man är i området. Fraktfartyg med brittiskt militär-materiel som skulle till 8e armen i nordafrika och som sänktes av tyskt flyg. Ligger ånglok, stridsvagnar, lastbillar m.m. inne i och runt om.
Scubatravle arrangerar bra live-a-boardresor vilket är riktigt smidigt, ofta 4dyk/dag och allt inkluderat.
Åker man en sydligare rutt så besöker man St Johns med riktigt häftiga undervattens-grottor/formationer..
Börjar rabbla på en massa nu känner jag, men det finns grymt mycket bra dykning i Röda havet. Åkt dit!
Innan dess dök jag mycket i era trakter, Lysekil och Smögen. Gillar västkusten förutom att det är en aningens kallt när man kommer ned lite på djupet. Skall investera i torrdräkt i höst tänkte jag så slipper man kylan och förlänger säsongen lite.
Dyker nikel också eller? Hälsa han från mig