Och inte att förglömma
Arerodynamiken på hojen (och till viss del föraren) spelar en jävla roll i ett sammanhang då man är ute efter att köra så fort som möjligt på det vridmomentet man har tillgängligt...
Testa själv att köra i 200, stick upp huvet och räta på ryggen, utan att ändra läget på rullen, så ska ni få se att det gör en hel del på hastighetsmätaren... och ju snabbare det går, desto mer gör det på hastigheten också...
Sen är det som ovan beskrivs... vissa hojar har "värre" glädjemätare än andra. Felmarginalen kan vara rättså frisk från cykel till annan.
Men vad gör det när allt kommer ikring... jag hade knappast köpt en cykel för att den är den "snabbaste 600 enligt bike", den som gör det är duktigt slut i huvudet, för det säger inte fis i rymden om hur snabbt man kan framföra cykeln i verkligheten...
Hur ball är ett toktrimmat jänkejärn på en kurvig väg? Nej, chassie, bromsar och stabilitet är fan så mycket viktigare när det kommer till kritan...