Dyno jet..vad är era EGNA erfarenher

moppekalle

Second place ist first looooooser
Gick med
25 Jun 2004
Ort
Trollhättan
Hoj
moped(R1 -05)Pimpad och bromsad!!..68bhp!!..eller var det 168..shit the same
Kort och gott.Vad är era egna erfareheter av dyno jet som använt det.
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Erfarenheter? Satsa slantarna på en bänkning med injustering istället. Har du moddat nåt på hojen eller är den original?
 

Arctic#1

www.saltdalmc.com
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Norge
Hoj
Kawasaki Zx6R
Har Dynojettad hoj men har ingen aning om hur det funkar eftersom jag inte har provat hojen utan.....
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Sök på dynojet på forumet här finns mängder av bra trådar om detta...

Samanfattning: Dynojet säljer nålar+munstycken efter egen modell som slits snabbare än orginalgrejerna och dessutom kostar de massor och ger oftast ingen eller marginell effektökning. Dessutom så kräver en del kit att man borrar i förgasaren vilket absolut inte är att rekomendera.
För bäst resultat skall cykeln lämnas in för bänkning och ombestyckning med orginalmunstycken.
 

moppekalle

Second place ist first looooooser
Gick med
25 Jun 2004
Ort
Trollhättan
Hoj
moped(R1 -05)Pimpad och bromsad!!..68bhp!!..eller var det 168..shit the same
Nr:18 skrev:
Erfarenheter? Satsa slantarna på en bänkning med injustering istället. Har du moddat nåt på hojen eller är den original?

Endast ett yshimora slip-on och ett KN filter som ej monterats.
 

moppekalle

Second place ist first looooooser
Gick med
25 Jun 2004
Ort
Trollhättan
Hoj
moped(R1 -05)Pimpad och bromsad!!..68bhp!!..eller var det 168..shit the same
Borsiin JR skrev:
Sök på dynojet på forumet här finns mängder av bra trådar om detta...

Samanfattning: Dynojet säljer nålar+munstycken efter egen modell som slits snabbare än orginalgrejerna och dessutom kostar de massor och ger oftast ingen eller marginell effektökning. Dessutom så kräver en del kit att man borrar i förgasaren vilket absolut inte är att rekomendera.
För bäst resultat skall cykeln lämnas in för bänkning och ombestyckning med orginalmunstycken.

Är det din egen erfarenhet av dyno jet kit eller antaganden?
 

sandstream

Guest
Men måste man inte hålla isär äpplen och päron här?

Dynojet kitten med nålar osv för hojar med fuggar och Dynojets Power Commander för hojar med sprut.
Det senare har jag hört ska vara värt pengarna när man tex byter till slip/bolt-on :)
 

Snigel

juckar å snurrar å bär mig åt
Gick med
6 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
ZX10R
Jag har haft 2 st hojar med dynojet kitt i när jag köppte dem.
zx10a 88a org avg system ombestyckad i förg den gick dåligt på mellanvarv vid 5-5700 orka den inte alls däremot gick den betydligt bättre från 8 tusen å upp. Kompisen hade en likadan utan kitt som jag provade klar skillnad min gick kass innan 8 å bättre efter.

Hade en bl bird 97a senast med helsystem luftfilter å dynojet körde den mot kompisens bl bird av samma årsmodell samma där taskigt register men stor skillnad på topp.

Jag gillar inte att tokvarva å hade därför ingen fördel av dynojet förutom vid toppfartsnotering 1 gång per år typ.
Rekomenderar att du lägger pengarna på en vassare cykel el på däck bensin fika bjuda ut söta tjejer å sånt istället :tummenupp
 

Mr Cincinnati

Ny medlem
Gick med
30 May 2005
Ort
Finland
Hoj
Thunderace
Frågade ett företag som trimmade hojar för en tid sen. Dom sa att dynokitten kommer från och tillverkas i USA. Där har dom förgasare med pluggade blandningsskruvar och fasta bränslenålar. Där kommer dessa kit till sin rätt. Dom hade inte märkt nån höjning av maxeffekten i jämförelse med en rätt inställd orginalförgasare
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
*DanTheMan* skrev:
Var grymt nöjd med dynojet kittet på min förra hoj.Svarade bättre på gas o kändes som det blev ett par kusar mer på låga varv.
Du hade säkert fått samma effektökning genom att bestycka om din hoj med vanliga munstycken.
 

Rundningsmärke

%#(/&_;!"#^¨
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bålsta
Hoj
R1 ver 2.0
Nr:18 skrev:
Du hade säkert fått samma effektökning genom att bestycka om din hoj med vanliga munstycken.
Jo, men han slapp byta munstycken 18 gånger och/eller lämna in för bänkkörning,
det är väl ändå det man betalar för. Om man tänker så är det inte fullt lika dyrt.

/A
 

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Dåliga lågvarvsegenskaper (som kan bli gradvis sämre i takt med att nålar och nålsäten slits ned) men bättre klipp på topp. Inget att slösa pengar på.
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Rundningsmärke skrev:
Jo, men han slapp byta munstycken 18 gånger och/eller lämna in för bänkkörning,
det är väl ändå det man betalar för. Om man tänker så är det inte fullt lika dyrt.

/A
En duktig firma fixar det på 4-5 repor i bänken. Pris ca 1500-2000 jämfört med 1500 för ett dyngojetkit med tvivelaktigt resultat. Jag har sett bänkningar med såna kit som varit rena baktrimningarna med sämre vrid som enda resultat.
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Lixom, du MÅSTE bänka hojen även efter att du har installerat ett Dynojet kit för att få bränsleblandingen optimal.

Ska du INTE bänka, köp ett snäpp större originalmunstycken och höj trottelnålen ett eller två hack så får du samma förbättring i körbarhet som ett Dynojetkit. Skillnad i pris? 3 flak öl.

Hojarna är snålt ställda från fabrik av miljöskäl.

Att installera ett K&N luftfilter, well... har man en bränsleinsprutad hoj som man kan mappa om är det värt det. Däremot en förgasarhoj, ptja... om du tycker det är kul.

/brink - som inte köper stekt gröt på ICA utan lagar mat själv :hihi
 

Mats757

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Dec 2004
Ort
Hedemora
Hoj
Tiger 800XCx
Erfarenhet:
Tyvärr ingen referens mot orginal.
Kinkig vid kallstart, känslig på chok.
Drar ca 1liter/mil även vid crusing med bönan på pallen.
Bluddrig på låga varv.
Svarar brutalt rappt på gasen vid låga varv. Hjular lätt redan vid 3000rpm på ettan.

Summa sumarum, den går bra när man kör hårt på bekostnad av finåkningsegenskaper.
 

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Min hoj går bra mycket bättre nu än innan.
Bättre botten och mellan register och bättre gasrespons.
 
Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Top