dynojet fråga !

brallan

Då Fantomen är vred darrar lejonet.
Gick med
5 May 2004
Ort
i de djupaste skogarna i värmland
Hoj
på jakt efter ny
Har just köpt en fireblade 97a !
nu är det så att jag skaffat ett Kn filter , men när jag öppnade burken så satt det redan ett där så nu undrar jag om det kanske sitter dynojet på den också .
hur ser jag om det sitter det på cykeln? har ju inte så mycket att jämföra med ! ska plocka isär fuggarna och kolla munstyckena och mäta diametern på dom men vad är orginal diametern ??
vore tacksam för tips
 

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Ort
Vid en bromsbänk i Uppsala
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
Vanligt brukar ju vara att man får med den lilla Dynojet lådan med orginalgrejset i på sidan om!

Har tyvär annars inget bättre svar att komma med i denna frågan!
 

aLcATRAZ

Hårdrock, vad annars?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skarpnäck
Hoj
Kawasaki Ninja ZX-6R '98, Akrapovic Carbon Oval Bolt-on, PiperCross filter, Dynojet, Planad & portad av Grottis (R.I.P.), 13:1 komp.
På mina dynojetmunstycken så står det DJ på iallafall, ganska säker på det.

Men förmodligen också på nålarna men det kan jag inte bekräfta. Det är ju lättare att kolla nålarna bara. Kika och du skall finna!

/a
 

brallan

Då Fantomen är vred darrar lejonet.
Gick med
5 May 2004
Ort
i de djupaste skogarna i värmland
Hoj
på jakt efter ny
aLcATRAZ skrev:
På mina dynojetmunstycken så står det DJ på iallafall, ganska säker på det.

Men förmodligen också på nålarna men det kan jag inte bekräfta. Det är ju lättare att kolla nålarna bara. Kika och du skall finna!

/a

Ahh ska pillra isär fuggarna imorgon!! idag är det bara öl som hägrar !!! :fyllisar
Tack för tippset !!
 

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Ort
Vid en bromsbänk i Uppsala
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
brallan skrev:
fick inte med nåt sånt alls till cykeln , gubben ja köpte den av visste inte mycket om hojen då det var hans son som ägd den , han hade tydligen dött i bilolycka för nåt år sedan ..

Ok...

Vanligt är det ju att man monterar det i samband med KN och Helsysten / Slipon!
Något bänkningsdiagram?
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Passar inte originalmunstyckenas gängstigning i emulsionsrören är det Dynojet. Det är lixom vitsen med Dynojet, att inget annat ska passa. Dvs tjäna pengar på ovetande K&N och kit-köpare.
 

SoX

#2752
Gick med
7 Oct 2004
Ort
Gefle
Hoj
no
Är munstyckena i blötmässing och snedborrade med en slö borr,
är det garanterat Dynojet.
 

brallan

Då Fantomen är vred darrar lejonet.
Gick med
5 May 2004
Ort
i de djupaste skogarna i värmland
Hoj
på jakt efter ny
Kamikaze kid skrev:
Ok...

Vanligt är det ju att man monterar det i samband med KN och Helsysten / Slipon!
Något bänkningsdiagram?

Nej jag fick inte med nånting till cykeln ! har plockat isär fuggarna och det verkar som att den är spik orginal , polaren hade ett kit på sin blade och han sa att han hade andra trottlar med borrade hål i och det var det inte på mina . är det inte ganska lätt att köpa lösa munstycken och fixa trottlarna själv ??
 

2FAST4U

Medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Katrineholm
Hoj
CBR 1100 Blackbird streetfighter , Aprilia RSVR,Can am Outlander 800 xxc , Triumph Daytona 675 , Honda CB750 Caferacer.
Borrade trottlar

brallan skrev:
Nej jag fick inte med nånting till cykeln ! har plockat isär fuggarna och det verkar som att den är spik orginal , polaren hade ett kit på sin blade och han sa att han hade andra trottlar med borrade hål i och det var det inte på mina . är det inte ganska lätt att köpa lösa munstycken och fixa trottlarna själv ??
har han hål borrade i trottlarna så är den ju strypt !
Borra inga hål i dina !!!!
 

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Ort
Vid en bromsbänk i Uppsala
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
Köp et set Keihin FCR 39 or istället!!!

Brukar dyka upp här å där för mellan 5-7000:-
Klart mer prisvärt och roligare åkning!

Har haft et set sådana på min -99a innan Blackbird motorn slank in!
 

brallan

Då Fantomen är vred darrar lejonet.
Gick med
5 May 2004
Ort
i de djupaste skogarna i värmland
Hoj
på jakt efter ny
andersbrink skrev:
Borra om du vet exakt varför du ska borra - inte bara för att det "borde kanske" göras, enligt någon.

Enligt polaren så hade hålen i trottlarna inverkan på gasresponsen kan ju tillägga att han kanske inte är nån supermekaniker (inte jag heller) andra trottelfjädrar var det tydligen också ..
 

Poacher

Muskelhojspilot.
Gick med
20 Sep 2004
Ort
Uppland
Hoj
cb1100
andersbrink skrev:
Passar inte originalmunstyckenas gängstigning i emulsionsrören är det Dynojet. Det är lixom vitsen med Dynojet, att inget annat ska passa. Dvs tjäna pengar på ovetande K&N och kit-köpare.
haha så sant så sant:lol

Faktum är att det kan bli sämre än de orginalnålar och munstycken man kan köpa till förgasaren billigare.

Men de säljer på att det låtere så lätt och bra att fläska ur en massa effekt och allt vad de nu säger.
 

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Ort
Vid en bromsbänk i Uppsala
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
brallan skrev:
Enligt polaren så hade hålen i trottlarna inverkan på gasresponsen kan ju tillägga att han kanske inte är nån supermekaniker (inte jag heller) andra trottelfjädrar var det tydligen också ..

Kör den i bänk och justera den efter röret och filtret...
hamnar på sisådär 117 - 120 kusar på slangen om jag inte mins fel!

Skit i Dynojet grejset...
Borra inte i fuggarna själv...Kommer troligen gå sänre av det!
 

freddexwing

дьявол
Gick med
7 Aug 2003
Ort
Skyffladyngamåla
Hoj
hoj hoj
Tjena!
Kolla om du har clips på nålen dvs att du kan flytta den uppåt och neråt då är det en dynojet nål.

Hål borrar man i trottlen och monteras tillsammans med en annan fjäder (skruvad på andra hållet jämnfört med original). På 919 funkar dynojetkit askalas, minns jag inte fel så langa i 120 munstycke, nålen på #2 och tuta och kör! :D

http://www.dynojet.nu/kurvor/sport_cbr900rr_hp_4.gif

Min gamla -97a :)
 

freddexwing

дьявол
Gick med
7 Aug 2003
Ort
Skyffladyngamåla
Hoj
hoj hoj
Poacher skrev:
haha så sant så sant:lol

Faktum är att det kan bli sämre än de orginalnålar och munstycken man kan köpa till förgasaren billigare.

Men de säljer på att det låtere så lätt och bra att fläska ur en massa effekt och allt vad de nu säger.

Man byter ju inte ens emo-rören i ett vanligt steg 1 kit (vilket 99% har).

...snacka går ju...garva också...
 

brallan

Då Fantomen är vred darrar lejonet.
Gick med
5 May 2004
Ort
i de djupaste skogarna i värmland
Hoj
på jakt efter ny
freddexwing skrev:
Tjena!
Kolla om du har clips på nålen dvs att du kan flytta den uppåt och neråt då är det en dynojet nål.

Hål borrar man i trottlen och monteras tillsammans med en annan fjäder (skruvad på andra hållet jämnfört med original). På 919 funkar dynojetkit askalas, minns jag inte fel så langa i 120 munstycke, nålen på #2 och tuta och kör! :D

http://www.dynojet.nu/kurvor/sport_cbr900rr_hp_4.gif

Min gamla -97a :)

kollade upp munstyckena nu det satt 115på de yttre fuggarna och 118 på de innre , så det duger bra med 120 då alltså ? en sak till var att nålarna var ju inte justerbara utan är det shimsa som gäller då eller ? :va
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
brallan skrev:
är det ingen som labbat med detta :confused:

Uhm, hm... för att VETA måste du upp i bänk med lambdasond. TRO gör man någon annanstans. Den finns inte två exakt likadana hojar som får samma resultat med lika bestyckning.

Dynojet spelar just på den här okunskapen. "Med Dynojet kan det inte bli fel, det är ju utprovat". Trots spenderade pengar lär man iaf upp på Dynobänkten - för att VETA att det blev rätt. Det står säkert nånstans i det finstilta som följer med Dynojets svindyra universalbotemedel (dvs mot för mycket pengar i plånboken).

"Staggered jetting" är vanligt när man ligger på gränsen i t.ex. endurance och bara måste ha kylning på de inre cyllarna. För vanligt gatbruk, ptja... du tappar effekt på de inre cyllarna iom att de går FÖR fett.
 

brallan

Då Fantomen är vred darrar lejonet.
Gick med
5 May 2004
Ort
i de djupaste skogarna i värmland
Hoj
på jakt efter ny
andersbrink skrev:
Uhm, hm... för att VETA måste du upp i bänk med lambdasond. TRO gör man någon annanstans. Den finns inte två exakt likadana hojar som får samma resultat med lika bestyckning.

Dynojet spelar just på den här okunskapen. "Med Dynojet kan det inte bli fel, det är ju utprovat". Trots spenderade pengar lär man iaf upp på Dynobänkten - för att VETA att det blev rätt. Det står säkert nånstans i det finstilta som följer med Dynojets svindyra universalbotemedel (dvs mot för mycket pengar i plånboken).

"Staggered jetting" är vanligt när man ligger på gränsen i t.ex. endurance och bara måste ha kylning på de inre cyllarna. För vanligt gatbruk, ptja... du tappar effekt på de inre cyllarna iom att de går FÖR fett.

ja att jag måste upp i bänk med cykeln hade jag räknat med ! sån tur är så bor jag inte långt ifrån ett garage med just en fint liten testbänk :)
har suttit och läst på en hel drös med hemsidor om just detta med ombestyckning och så och de flesta skriver just att de rekomenderar 122 munstycken och flytta upp nålen 2steg, men det innebär ju att jag måste byta mina nålar då de inte är justerbara eller är det shimms som gäller ?
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top