Dynojet?

Gick med
25 Apr 2003
Hoj
.
M:et skrev:
Akrapovic helsystem är svaret på alla böner, så det så :D
Kan intyga som Kreuger tidigare nämde att hojen känns mycket starkare. Ändå har jag inte justerat in den än.
Den är betydligt lättare att få upp på 2:an. Och så låter den så härligt!!!
Tror jag är kär :kär

Btw, på måndag kommer det en Öhlin styrdämpare på posten, nu börjar hojen bli redo för terror :yoparty

Ha ha !! NU ÄR VÅÅÅÅREN HÄÄÄÄÄRRRR !!!!!!!!!!! Och mitt system
kommer nästa fredag :banana :Bugar

beelsebub

Frutti Di Carne
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
Cagiva Raptor
TomK skrev:
Är det förknasare eller insprut på Rettan ? Vad gäller förgasare är *mycket* billigare att köpa originaldelar (munstycken, nålar m.m.) av exakt den kvalisort som bänkningen och blandningskurvan ger - än att köpa Dynojet. Dynojetnålar har också en tendens att vibrera sönder snabbare än originalen. Det är finjusteringen i bänk som är tricket, inte kittet som sådant.

Med insprut är det samma sak, fast där är det mappningen av elektroniken som motsvarar munstycksbyten m.m. Där finns det egentligen inga motsvarigheter annat än t.ex. Power Commander för snabbt ställbara kurvor.

Om du monterat på slip-on och inte har lambdasond i avgassystemet (som t.ex. Fireblade), så går hojen nu för magert och det är klart illa. Så där bör du ändå se till att finjustera bränsleblandningen. Men ska du ha ut redigt med mer pulver, är det fel ände att börj

Bänkning med blandningskurva = bra
Dynojetkit och andra dyra "produkter" = dåligt

:)

Det var ord och inga visor det !! RESPEKT :Bugar :Bugar

Kongo

Men gasa sa jag!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2014, Kawasaki Z 1000
Goodstuff skrev:
Putte på Cycle Center är MYCKET bra och trevlig!
Har precis pratat med Putte... Mkt trevlig som du säger, men jag undrar varför han tror att det kommer att "landa på" 5000 spänn(!) :3freak Ringde till Schneiders och de sa 3500....

Last edited:

Pank

Försöker ta mig tillbaka,,
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
gixxer 750-94*såld* gixxer 750-99*Crashad* XR600*såld* KTM 690 SMC -08*såld* KLR 650-2014 Kawasaki Cabra 175-1981
Kongo skrev:
Har precis pratat med Putte... Mkt trevlig som du säger, men jag undrar varför han tror att det kommer att "landa på" 5000 spänn(!) :3freak Ringde till Schneders och de sa 3500....

därför att schneiders INTE är cycle center!
kör hos dom, dom e kanon.
///P

Kreuger

Team CaWalli Kawasaki Superbike
Gick med
6 Jul 2003
Hoj
Kawasaki ZX-10R 2010 svart
Pank skrev:
///P

Vore ju bra om du hade några fakta och en bättre motivering till varför Kongo eller nån av oss andra ska lägga 1500 kr extra? :kocko Vad är det för skillnad? :confused: Är det inte samma tjänst man köper? :va

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
Om du har *tid så kan du kontakta Henning på LHL motor!
Han bestyckar och kalibrerar dina förgasare till en vettig slant..
Och så har han lite trolle trix för sig vad det gäller att få ut mer effekt om man vill ha!

Personligen tycker jag du ska satsa på ett helsysten..Akra är en favorit!
Finns beggade i mängder till R1an...
Justera kalibrera fixa filter...
Sen går den lite skojjigare... :tummenupp
Just Dynojet kit är jag inte så impad av...

Ska man fixa förgasarna ..Köp ett set Keihin CR 39 or..
Rasslar och slamrar skit gött och svara hur jäkla rappt som helst!!
Men nu snackar vi överkurs!

*fråga Belsebub vad jag menar med det! :D

Gick med
25 Apr 2003
Hoj
.
Kongo skrev:
Har precis pratat med Putte... Mkt trevlig som du säger, men jag undrar varför han tror att det kommer att "landa på" 5000 spänn(!) :3freak Ringde till Schneiders och de sa 3500....

Lämnade in min på Schneiders under lågsäsong och pröjsa
1000:- och fick upp effekten från 112.6 hk till 148.7 på slangen
(helt original) Klart prisvärt tycker jag !!! :yoparty Fast då var
det ju en avgasport som kärvade lite förstås :) Hur som helst är
dom duktiga och jävligt trevliga på schneiders.. (läs Fredrik) :tummenupp

Yammaretta

to ride or not to ride...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1 -05
.

Kongo skrev:
Annars kan du ju prata med Nicke K:s Mc trim AB
Han kolvjackar och sätter på en trimlänk billigt + bänkar säkert oxå en sisodär 50-60 kg! :arsele :D :D :D :D

Kongo

Men gasa sa jag!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2014, Kawasaki Z 1000
BLUERIDER skrev:
Hur som helst är
dom duktiga och jävligt trevliga på schneiders.. (läs Fredrik) :tummenupp
Så där ja! Nu har jag pratat med Fredrik och beställt! :tummenupp Ska köras dit i helgen(på något sätt.. :va , Hjälp någon som har racebuss?) Ringde runt på samtliga Dynojetställen kring mälardalen och Fredrik på Schneiders var absolut trevligast och billigast! , Cyclecenter, Putte var trevlig men dyr...

Otrevligast utan konkurens:Moto Speed i västerås
(tydligen generalagent i sverige :3freak ), Efter TRE försök så svarar en man vid namn Göran(Nedan kallad Gubbollat), Jag presenterar mig och säger att jag är intresserad av en offert....

gubbollat svarar:
-Jaha du, det där gör vi bara i mån av tid, och allvarligt så är inte japshojar nå't vi vill hålla på med..(!)

Jag: - Så du tycker inte att ni har tid att ta hand om min hoj?

Ollat: - Näe, det är mycke' nu, vettu , snart e' våren här och så...

Jag: - Ja, ja då får jag väl ringa vidare då, men får jag fråga en sak, Varför har ni erat namn med i annonsen där det står att man ska kontakta ER för att fixa sin hoj om ni sen inte vill jobba med japshojar och säger att ni inte har tid?

Ollat: - Vi är ju generalimportörer och tar ju någon hoj då och då...

Jag: - Men inte japsar?

Ollat: - Näe, vi föredrar andra hojar.

Jag: - OK , då vet jag er inställning, tack så JÄTTEMYCKET för hjälpen!

Ollat: *Klick*

Ta för h-vete bort ert namn ur annonsen om ni inte vill att folk ska anlita er!! :kocko (Stå kvar som G.A kan man ändå!)

Pank

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
gixxer 750-94*såld* gixxer 750-99*Crashad* XR600*såld* KTM 690 SMC -08*såld* KLR 650-2014 Kawasaki Cabra 175-1981
Kreuger skrev:
Vore ju bra om du hade några fakta och en bättre motivering till varför Kongo eller nån av oss andra ska lägga 1500 kr extra? :kocko Vad är det för skillnad? :confused: Är det inte samma tjänst man köper? :va

eller så kan man ju läsa mitt inlägg som att du INTE ska lägga 1500:- extra utan att du SKA åka till schneiders där dom är bra och billiga.
:kocko

///P

Kreuger

Gick med
6 Jul 2003
Hoj
Pank skrev:
eller så kan man ju läsa mitt inlägg som att du INTE ska lägga 1500:- extra utan att du SKA åka till schneiders där dom är bra och billiga.
:kocko

///P

Om det var så du menade så har du ett syftningsfel i det du skrivit. Ditt svar var nämligen en fortsättning på Kongos inlägg där du citerar honom och svarar. Om du tar och börjar från början och läser igen ser du att du i din text faktiskt skriver som att du fortsätter syfta på Putte och Cyclecenter.

Kongo frågar:

Inskickat av Kongo
Har precis pratat med Putte... Mkt trevlig som du säger, men jag undrar varför han tror att det kommer att "landa på" 5000 spänn(!) Ringde till Schneders och de sa 3500....

Å du svarar alltså på varför Putte tror att det kommer att kosta 5000 spänn med:

///P

När du då skriver "dom" kan inte det tolkas annorlunda än att du menar Putte och Cyclecenter, om du menade tvärt om har du skrivit fel och får gärna korrigera det så vi vet :)

Gick med
25 Apr 2003
Hoj
.
Så där ja! Nu har jag pratat med Fredrik och beställt! Ska köras dit i helgen(på något sätt.. ,

Kanon !!! Du blir inte besviken ! Men han hade svårt att trolla
fram 30 extra hk från 148.7 för en tusenlapp till :rofl Märkligt ! :va
Vi syns till våren, dvs om 2-3 veckor :) Fast fortsätter det så
här så verkar ju en snöskoter vara en bättre investering än hoj..... :confused:

Pank

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kreuger skrev:
Om det var så du menade så har du ett syftningsfel i det du skrivit. Ditt svar var nämligen en fortsättning på Kongos inlägg där du citerar honom och svarar. Om du tar och börjar från början och läser igen ser du att du i din text faktiskt skriver som att du fortsätter syfta på Putte och Cyclecenter.

Kongo frågar:

Inskickat av Kongo
Har precis pratat med Putte... Mkt trevlig som du säger, men jag undrar varför han tror att det kommer att "landa på" 5000 spänn(!) Ringde till Schneders och de sa 3500....

Å du svarar alltså på varför Putte tror att det kommer att kosta 5000 spänn med:

///P

När du då skriver "dom" kan inte det tolkas annorlunda än att du menar Putte och Cyclecenter, om du menade tvärt om har du skrivit fel och får gärna korrigera det så vi vet :)

är absolut ingen svenskalärare, så ett syftningsfel är det säkert.
men då jag tidigare i denna tråd "26-02-2004, 17:45" skriver:

"dinmc mellan sthlm o uppsala eller schneiders i sthlm.
har en kompis som brukar bänka sina på schneiders o e kanon nöjd"

så kan det ju tyckas (från min sida) vara ganska tydligt huruvida jag rekomenderar cycle center eller schneiders.

men ska försöka vara tydligare i framtiden.
"dom"=schneiders.

///P

Kreuger

Gick med
6 Jul 2003
Hoj
Pank skrev:
är absolut ingen svenskalärare, så ett syftningsfel är det säkert.
men då jag tidigare i denna tråd "26-02-2004, 17:45" skriver:

"dinmc mellan sthlm o uppsala eller schneiders i sthlm.
har en kompis som brukar bänka sina på schneiders o e kanon nöjd"

så kan det ju tyckas (från min sida) vara ganska tydligt huruvida jag rekomenderar cycle center eller schneiders.

men ska försöka vara tydligare i framtiden.
"dom"=schneiders.

///P

Sorry, missa det, skulle nog kollat igenom hela tråden lite noggrannare....

my bad..

smilee

Tillbaka igen
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX R 750 -87
Kongo skrev:
Så där ja! Nu har jag pratat med Fredrik och beställt! :tummenupp Ska köras dit i helgen

Lova att rapportera resultat. Är nyfiken på vart detta slutar. Lycka till :tummenupp

xx

"RWP"
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
1352cc
Finns en kille i Storvreta som heter Andreas Bladlund som har en fullflödes bänk. Han har bra priser och gör bra jobb.

litet tipps till dom som vill göra samma sak som kongo....

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
xx skrev:
Finns en kille i Storvreta som heter Andreas Bladlund som har en fullflödes bänk. Han har bra priser och gör bra jobb.

litet tipps till dom som vill göra samma sak som kongo....

Men man måste vara på alerten och se till att avgassystemet är helt tätt innan mätning och att acc-pumpen kopplas ur (om man har sådant), samt ingen fullgas direkt vid bänkningen. Hörde något om att han missat sådana detaljer och det blir inget vidare resultat då... Det är inte bara att slänga upp cykeln på bänken och köra.

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...