dynojet

Valentinic

Maxar
Gick med
13 Mar 2003
Ort
Vargön - Vänersborg
Hoj
R1000 K5
Har du bytt ljuddämpare och luftfilter så kanske det är ide att kolla så den får rätt bränsle/luftblandning. Då kan det kanske behövas andra nålar och munstycken, men å andra sidan säger ju en del att det går att åstadkomma samma sak med orginaldelarna så.
 

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
kolla andra trådar i ämnet...det finns hur många som helst. Är själv grymt skeptisk till Dynojets fuggegodis. De positiva effekterna av tex bättre gasrespons är inte sällan övergående eftersom Dynojetkomponenterna slits ned snabbare än originalgrejorna. Har två polare (Kawa ZRX 1200 -01 resp VTR Firestorm -99) som var tvungna att slita bort prylarna efter ca 1000 mil eftersom hojarna gick som skit. I båda fallen var nålar, nålsäten och trottlar onormalt slitna.
 

Roberth

Jag är egentligen ganska snäll.
Gick med
3 Oct 2004
Ort
Uppsala
Hoj
Kawasaki ZZR1100. Yamaha R1
Långa farbron skrev:
Orginal munstycken brukar gå att beställa för en liten peng.

Skulle tro att du kommer undan med 40-70 kr per munstycke.
Det är billigare än så. 15-25spänn. :) :tummenupp
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Det finns bara ett sätt att få hojen rätt bestyckad för maximal effekt - om det är det du är ute efter. Att bänka hojen och låt bänkoperatören byta munstyckesstorlekarna (av originaltyp) åt dig. Installera inte något "magiskt" kit som inte tillför någonting på förgasarmotorer. Med bränsleinsprutning är det en annan femma.

Sök på "dynojet" på SH så vet du varför du inte ska köpa ett Dynocrap-kit.
 

stranglefoot

Medlem
Gick med
2 Aug 2004
Ort
kalix
Hoj
GSXR 750 -87
andersbrink skrev:
Det finns bara ett sätt att få hojen rätt bestyckad för maximal effekt - om det är det du är ute efter. Att bänka hojen och låt bänkoperatören byta munstyckesstorlekarna (av originaltyp) åt dig. Installera inte något "magiskt" kit som inte tillför någonting på förgasarmotorer. Med bränsleinsprutning är det en annan femma.

Sök på "dynojet" på SH så vet du varför du inte ska köpa ett Dynocrap-kit.

Passar på att fråga om det stämmer, att piratmunstycken har dålig tolerans? :va
 

dronkers

2slow2die
Gick med
13 Aug 2005
Ort
Stockholm / Söderhamn
Hoj
625, 640, 660, 690 (inte bestämt än)
har läst igenom de här trådarna som finns nu, hmm känner mig lite smådum men jag vet fortfarande inte vad en dynojet är... :9 så gärna lite info om någon har tid, tack :)
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
dronkers skrev:
har läst igenom de här trådarna som finns nu, hmm känner mig lite smådum men jag vet fortfarande inte vad en dynojet är... :9 så gärna lite info om någon har tid, tack :)

Ett Dynojet-kit till en förgasarhoj är munstycken och trottelnålar (och i vissa fall även luftfilter) som är dyra specialtillverkade saker av Dynojet. Ett original Mikuni-munstycke är billigare än ett Dynojet-munstycke. Vad Dynojet gör med förgasarkit är att "uppfinna hjulet på nytt och sälja det dyrt".

Genom att bänka hojen (som man även ska göra med Dynojet-kit) och använda originalprylarna blir det billigare men bättre. Förgasarkit från Dynojet är så nära humbug, bluff & båg som man bara kan komma.

Det Dynojet gör genom att sälja förgasarkit är att att sälja onödiga prylar pga köparens okunskap.
 

dronkers

2slow2die
Gick med
13 Aug 2005
Ort
Stockholm / Söderhamn
Hoj
625, 640, 660, 690 (inte bestämt än)
andersbrink skrev:
Ett Dynojet-kit till en förgasarhoj är munstycken och trottelnålar (och i vissa fall även luftfilter) som är dyra specialtillverkade saker av Dynojet. Ett original Mikuni-munstycke är billigare än ett Dynojet-munstycke. Vad Dynojet gör med förgasarkit är att "uppfinna hjulet på nytt och sälja det dyrt".

Genom att bänka hojen (som man även ska göra med Dynojet-kit) och använda originalprylarna blir det billigare men bättre. Förgasarkit från Dynojet är så nära humbug, bluff & båg som man bara kan komma.

Det Dynojet gör genom att sälja förgasarkit är att att sälja onödiga prylar pga köparens okunskap.
aha, så reklamen de gjorde på den där sidan var bara båg ? jag började faktist tro på dem.. : / tur att du berättade att det var "båg", tack, tack!
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
dronkers skrev:
aha, så reklamen de gjorde på den där sidan var bara båg ? jag började faktist tro på dem.. : / tur att du berättade att det var "båg", tack, tack!

Sök på Dynojet på SH och ta reda på vilka personer det är som är positiva respektive negativa till Dynojets förgasarkit och undersök sen vad de personerna verkar ha för slags mekaniskt/tekniskt kunnande.
 

dronkers

2slow2die
Gick med
13 Aug 2005
Ort
Stockholm / Söderhamn
Hoj
625, 640, 660, 690 (inte bestämt än)
andersbrink skrev:
Sök på Dynojet på SH och ta reda på vilka personer det är som är positiva respektive negativa till Dynojets förgasarkit och undersök sen vad de personerna verkar ha för slags mekaniskt/tekniskt kunnande.
ska bli.
 
Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

Top