Firefighter
tokiga masar
Någon här som e haj på och montera ett sånt på en -00 R1 ....
törs fan inte ge mig in o pilla på det själv
törs fan inte ge mig in o pilla på det själv
hp skrev:Varför vill du montera ett Dynojet-kit på en redan så vass hoj? Du kommer inte att märka någon större förbättring. Lägg pengarna på bensin istället eller en injustering i bromsbänk...
Men den skillnaden kan du få fram med originalmunstycken oxå! Dynojet är inga mirakel, bara nya munstycken och nålar.yonsson skrev:Jag kan ju säga att jag märker en jävla skillnad på min hoj i alla fall.
dynojet ska kompletteras med minst slip-on och effektfilter för bra effekt.
Ca 10 hästar ska det ge tillsammans sägs det, men varierar mycket från hoj till hoj.
Ett råd: Be en auktoriserad verkstad sätta på det!!!!
Det e inte så dyrt och då blir inställningarna bra. Blir dom inte bra så kan det ge +-0 hk eller t om bli sämre.
Ja, så kan man sammanfatta det. Man kan lika gärna finlira med orginalnålar och munstycken utan att behöva köpa ett dyrt kit.Firefighter skrev:som jag fattat d hela så är ju ett dynojet bara lite finlir av bränsle o luft
man tänjer lite på gränserna så att säga.....
rätta mig om jag har fel eller
hp skrev:Ja, så kan man sammanfatta det. Man kan lika gärna finlira med orginalnålar och munstycken utan att behöva köpa ett dyrt kit.
Att bara montera ett Dynojetkit utan att köra hojen i bänk är rena gissningsleken. Det kan till och med bli sämre om du har otur.
Ett tips är att läsa min signatur nedan så ser du vad jag tycker om det hela...
yonsson skrev:Jag kan ju säga att jag märker en jävla skillnad på min hoj i alla fall.
dynojet ska kompletteras med minst slip-on och effektfilter för bra effekt.
Ca 10 hästar ska det ge tillsammans sägs det, men varierar mycket från hoj till hoj.
Ett råd: Be en auktoriserad verkstad sätta på det!!!!
Det e inte så dyrt och då blir inställningarna bra. Blir dom inte bra så kan det ge +-0 hk eller t om bli sämre.
hp skrev:Man kan lika gärna finlira med orginalnålar och munstycken utan att behöva köpa ett dyrt kit.
Att bara montera ett Dynojetkit utan att köra hojen i bänk är rena gissningsleken. Det kan till och med bli sämre om du har otur.
Men lyssna nu: Du har alltså bänkat hojen för att få reda på effekten. Istället för att montera "Dyno steg 1" kunde du bett att dom monterade större originalmunstycken och fått exakt lika mycket effekt! Fantastiskt va!! Dom pengarna som "dyno steg 1" kostade är bortkastade! Originalmunstycken kostar en bråkdel, har du tur kan tom verkstaden ta dina gamla i inbyte så kostar delarna gratisDanny78 skrev:Har en zx7r den lämnar 119.4 på slangen med myzzy system o dyno steg 1 så de kan ju inte va helt bortkastade pengar.... (122 org i motor)
Nr:18 skrev:Men den skillnaden kan du få fram med originalmunstycken oxå! Dynojet är inga mirakel, bara nya munstycken och nålar.
hp skrev:För en "normal" gatåkare är en förarkurs på bana ett mycket effektivare sätt att få hojen att gå fortare än att köpa dyra munstycken som kanske inte passar.
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |
|
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
|
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |