Dynojetkit

Firefighter

tokiga masar
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Björbo
Hoj
R1
Någon här som e haj på och montera ett sånt på en -00 R1 ....

törs fan inte ge mig in o pilla på det själv

:huvet
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Det är inte så svårt som det må hända låta. Du lossar tanken. Skruvar lite på förgasargummiskruvarna under förgasara så de är lite lösa, sen drar du lossa (vickar) förgasarna. Vänder upp och ner på skiten sen är de bara o börja skruva. Du behöver inte vara så speciellt händig, bara du vet vad du gör (går det ihop?).

Annars låt en vän göra det åt dig. bjussa han på donken eller nån mat för besväret.
 

Firefighter

tokiga masar
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Björbo
Hoj
R1
inte speciellt händig bara du vet vad du gör, hehe är ju tvärsom här ...är ganska händig men har ingen jävla aning om hur man gör d där :confused: :confused: :confused: :confused:
 

hp

Stödmedlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
.
Hoj
.
Varför vill du montera ett Dynojet-kit på en redan så vass hoj? Du kommer inte att märka någon större förbättring. Lägg pengarna på bensin istället eller en injustering i bromsbänk... ;)
 

Firefighter

tokiga masar
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Björbo
Hoj
R1
hp skrev:
Varför vill du montera ett Dynojet-kit på en redan så vass hoj? Du kommer inte att märka någon större förbättring. Lägg pengarna på bensin istället eller en injustering i bromsbänk... ;)


Menar du allvar.... det blir alltså ingen skillnad :confused:
 

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Jag kan ju säga att jag märker en jävla skillnad på min hoj i alla fall.
dynojet ska kompletteras med minst slip-on och effektfilter för bra effekt.
Ca 10 hästar ska det ge tillsammans sägs det, men varierar mycket från hoj till hoj.

Ett råd: Be en auktoriserad verkstad sätta på det!!!!
Det e inte så dyrt och då blir inställningarna bra. Blir dom inte bra så kan det ge +-0 hk eller t om bli sämre.
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
yonsson skrev:
Jag kan ju säga att jag märker en jävla skillnad på min hoj i alla fall.
dynojet ska kompletteras med minst slip-on och effektfilter för bra effekt.
Ca 10 hästar ska det ge tillsammans sägs det, men varierar mycket från hoj till hoj.

Ett råd: Be en auktoriserad verkstad sätta på det!!!!
Det e inte så dyrt och då blir inställningarna bra. Blir dom inte bra så kan det ge +-0 hk eller t om bli sämre.
Men den skillnaden kan du få fram med originalmunstycken oxå! Dynojet är inga mirakel, bara nya munstycken och nålar.
 

Firefighter

tokiga masar
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Björbo
Hoj
R1
som jag fattat d hela så är ju ett dynojet bara lite finlir av bränsle o luft

man tänjer lite på gränserna så att säga.....

rätta mig om jag har fel eller
 

hp

Stödmedlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
.
Hoj
.
Firefighter skrev:
som jag fattat d hela så är ju ett dynojet bara lite finlir av bränsle o luft

man tänjer lite på gränserna så att säga.....

rätta mig om jag har fel eller
Ja, så kan man sammanfatta det. Man kan lika gärna finlira med orginalnålar och munstycken utan att behöva köpa ett dyrt kit.

Att bara montera ett Dynojetkit utan att köra hojen i bänk är rena gissningsleken. Det kan till och med bli sämre om du har otur.

Ett tips är att läsa min signatur nedan så ser du vad jag tycker om det hela... :) :)
 
Last edited:

Firefighter

tokiga masar
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Björbo
Hoj
R1
hp skrev:
Ja, så kan man sammanfatta det. Man kan lika gärna finlira med orginalnålar och munstycken utan att behöva köpa ett dyrt kit.

Att bara montera ett Dynojetkit utan att köra hojen i bänk är rena gissningsleken. Det kan till och med bli sämre om du har otur.

Ett tips är att läsa min signatur nedan så ser du vad jag tycker om det hela... :) :)


med andra ord så är det en bromsning som gäller

:tummenupp
 

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Pannkakslandskapet
Hoj
En fet en!
yonsson skrev:
Jag kan ju säga att jag märker en jävla skillnad på min hoj i alla fall.
dynojet ska kompletteras med minst slip-on och effektfilter för bra effekt.
Ca 10 hästar ska det ge tillsammans sägs det, men varierar mycket från hoj till hoj.

Ett råd: Be en auktoriserad verkstad sätta på det!!!!
Det e inte så dyrt och då blir inställningarna bra. Blir dom inte bra så kan det ge +-0 hk eller t om bli sämre.

Nja men bara slipon,KN och dynojetkit är det nog svårt att hitta 10 hästar skulle jag tro.
Däremot om det handlar om helsystem så är det annat.Jag fick ut 11 hästar på bakhjulet med Akrapovic helsystem,dynojetkit,KN filter,öppnad filterburk o så givetviss bänkkörning .
 

bippen

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2003
Ort
Österhaninge/Stockholm
Hoj
GSX 1100 -82, 1290 cc, R-hjul o gaffel, en GSX 1100 -82 samt en T250 -72
hp skrev:
Man kan lika gärna finlira med orginalnålar och munstycken utan att behöva köpa ett dyrt kit.
Att bara montera ett Dynojetkit utan att köra hojen i bänk är rena gissningsleken. Det kan till och med bli sämre om du har otur.

Bra svar. Detta har varit uppe i många trådar, kolla vad t.ex Anders Brink anser om Dyno jet: Bortkastade pengar på grejer som snabbt slits ut.
 

Danny78

Ny medlem
Gick med
28 Feb 2004
Ort
Säffle
Hoj
GSX-R 600
Har en zx7r den lämnar 119.4 på slangen med myzzy system o dyno steg 1 så de kan ju inte va helt bortkastade pengar.... (122 org i motor)
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Danny78 skrev:
Har en zx7r den lämnar 119.4 på slangen med myzzy system o dyno steg 1 så de kan ju inte va helt bortkastade pengar.... (122 org i motor)
Men lyssna nu: Du har alltså bänkat hojen för att få reda på effekten. Istället för att montera "Dyno steg 1" kunde du bett att dom monterade större originalmunstycken och fått exakt lika mycket effekt! Fantastiskt va!! Dom pengarna som "dyno steg 1" kostade är bortkastade! Originalmunstycken kostar en bråkdel, har du tur kan tom verkstaden ta dina gamla i inbyte så kostar delarna gratis :tummenupp
 

hp

Stödmedlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
.
Hoj
.
För en "normal" gatåkare är en förarkurs på bana ett mycket effektivare sätt att få hojen att gå fortare än att köpa dyra munstycken som kanske inte passar.
 

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Nr:18 skrev:
Men den skillnaden kan du få fram med originalmunstycken oxå! Dynojet är inga mirakel, bara nya munstycken och nålar.

Som sagt. Det beror ju på hur hojen e inställd orginal.
På min hoj gjorde det stor skillnad i alla fall. Den e tydligen snålt inställd orginal. En R1:a e väl knappast snålt inställd från början.
 

Firefighter

tokiga masar
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Björbo
Hoj
R1
hp skrev:
För en "normal" gatåkare är en förarkurs på bana ett mycket effektivare sätt att få hojen att gå fortare än att köpa dyra munstycken som kanske inte passar.


Axxar den bättre rakt fram om man går en förarkurs :confused: :confused:

Bara undrar
 
Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Top