Dyraste trafikförsäkringen ni hittat!

Norqen

Oslagbar
Gick med
5 Jun 2005
Hoj
R1 -98
Hej allihoppa
Jag har lyckats med världens dundertabbe. Jag avförsäkrade min cbr 600 f4 -99 och glömde ställa av den i samma veva, så jag fick en såndär automatisk trafikförsäkring som kostar 10% mer än den dyraste trafikförsäkringen på marknaden.

Nu är det så att de vill jag ska betala närmare 2900kr för 14 dagars försäkring. Alltså 195 kr om dagen!!! Finns det verkligen så dyra trafikförsäkringar???

195kr/dag betyder ju ca 5900kr/månaden det är ju vad de vanliga försäkringsbolagen tar per ÅR

Detta är astronomiska summor för mig som är student och har ca 2500kr/mån att leva på

Är det verkligen ett rimmligt pris??? Känner mig så jäkla trög som missade att ställa av den :huvet

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
There is no other way. Bara att betala på. Tycker dock det var lustigt att du kunde avförsäkra ett påställt fordon. :va

devo81

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2006
Hoj
i graven : ( meen det kommer nog nån ny av nått slag
oxå åkt på detta då jag köpte hojen å inte lyckades försäkra den på några dagar , fick "bara" en räkning på ca 1000. :huvet fick en varning EFTER räkningen kom..... :mad:

å jag köpte hojen på en lör.... knasig "stil" av dom tycker jag...

Hej allihoppa
Jag har lyckats med världens dundertabbe. Jag avförsäkrade min cbr 600 f4 -99 och glömde ställa av den i samma veva, så jag fick en såndär automatisk trafikförsäkring som kostar 10% mer än den dyraste trafikförsäkringen på marknaden.

Nu är det så att de vill jag ska betala närmare 2900kr för 14 dagars försäkring. Alltså 195 kr om dagen!!! Finns det verkligen så dyra trafikförsäkringar???

195kr/dag betyder ju ca 5900kr/månaden det är ju vad de vanliga försäkringsbolagen tar per ÅR

Detta är astronomiska summor för mig som är student och har ca 2500kr/mån att leva på

Är det verkligen ett rimmligt pris??? Känner mig så jäkla trög som missade att ställa av den :huvet

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
oxå åkt på detta då jag köpte hojen å inte lyckades försäkra den på några dagar , fick "bara" en räkning på ca 1000. :huvet fick en varning EFTER räkningen kom..... :mad:

å jag köpte hojen på en lör.... knasig "stil" av dom tycker jag...

Sådant gör man "upp" med tidigare ägare..så har ni trots att hojen köptes på Lördagen så var officiella köpdagen måndagen..annars om man vet att man skall köpa el 90% säker, så kan man teckna en försäkring, blir det inte den hojen så bara att ta bort försäkringen, går inte i alla bolag, då den del vill ha massa avgifter.

devo81

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2006
Hoj
i graven : ( meen det kommer nog nån ny av nått slag
nu har jag lärt mig det :rolleyes:

Sådant gör man "upp" med tidigare ägare..så har ni trots att hojen köptes på Lördagen så var officiella köpdagen måndagen..annars om man vet att man skall köpa el 90% säker, så kan man teckna en försäkring, blir det inte den hojen så bara att ta bort försäkringen, går inte i alla bolag, då den del vill ha massa avgifter.

Biohazard

BKK-instruktör
Gick med
16 Mar 2003
Hoj
Nightrod
Hej allihoppa

Been there, done that :huvet
Bara att betala & svära lite till.

Skalleper77

krasharen
Gick med
5 Mar 2007
Hoj
zx9 r
aj fan då får man vara uppmärksam när man ska köpa och se till att försäkra helst innan köpet.

njelger

Guest
Hej allihoppa

ungefär samma som jag fick från folksam 72000 per år.

Norqen

Oslagbar
Gick med
5 Jun 2005
Hoj
R1 -98
Det svider så jäkla hårt bara. Hade ju kunnat leva med det om det var 500spänn elelr nått, men det är ju närmare 3000.

jaja det är väl bara att bita i det sura äpplet:pangihuve

andrén

Medlem
Gick med
2 May 2006
Hoj
s1000rr -11 *såld* ……………..Ktm690smc-r 13………….Yamaha R6 -07

tror det bara är o tala in ett meddelande på försäkringsbolagets tele..svar om de ej har telefontid...
ska räcka för en trafikförsäkring.

För helt allvarligt hur många vill släppa iväg någon okänd människa på sin egen försäkring... inte jag iaf

SilentPlanet

Hatar Gubbar Med Hatt
Gick med
17 Sep 2005
Hoj
Ktm 300 -13
Hej allihoppa

Viktigt att ochså kolla så hojen blev avställd så det inte rullar på, 150kr om dagen i 1månad blir dyrt, finns dom som alldrig får meddelande eller varning om det. så efter vinter kommer det en fin räkning på 35,000kr skönt att ha eller:rolleyes:

maltro

Ny medlem
Gick med
29 Sep 2005
Hoj
yamaha r1
hej har hänt mig med... bara att ringa till ditt försäkringsbolag och be dom ändar datumen... på när du ställde av den.. så gjorde jag och då slapp man att betala denna summa.. värt ett försök... lycka till

T509

Spondon rider!!!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Spondonbygge, vikt: 168kg tankad o klar! GSXR 750 -03
Tips, ställ av först så försvinner försäkringen automatiskt, försäkringsbolaget får info om det från vägverket. Man betalar försäkring bara till den dagen som du har haft den reggad.

#Jone#

Ny medlem
Gick med
8 Apr 2003
Hoj
R1-99 och Wr426 Motard
Hej allihoppa

Har oxå gjort ungefär den tabben, köpte en hoj som var påställd men tecknade ingen försäkring förrän efter typ 2,3 veckor, då va avgiften 130 om dan tror jag. Så ja vet hur du känner dig:huvet Hade inte heller så fett på kontot när detta hände men dom gick med på att jag betalade det månads vis, tror jag betalde 200 spänn i månaden i ett år. Drygt men det kändes inte så hårt när inte allt kom på en gång, bara ett tips.

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Hoj
Thruxton, röd!
Dyraste offert jag fått var 132000:- hel/hel för en ny Suzuki SV650, från Folksam.
:näsblod

Jag är förövrigt förbannad med konstant skyhöga premier så fort jag kollar pris någonstans av någon anledning.
27 år, 4:e året med hojkort, skadefri, Malmö.

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
ring till försärkingsbolaget å fråga om de kan ändra datumet då du ställde av den så blir du av med trafikförsäkringsföreningen, när min farmor vart lite för glömsk i sommras så missades det att försäkra bilen hennes osv, fick papper från TFF blablabla, farsan ringde upp FB å fråga om de kunde hjälpa, de satte samma datum då den gammal premien gick ut på den nya även om det va typ 5månader senare... så FB kan säkert hjälpa dig..

Norqen

Oslagbar
Gick med
5 Jun 2005
Hoj
R1 -98
Har kollat upp lite, om jag lyckas få vägverket att byta ägarbytes datum så kan det ordna sig, har skickat ett brev och hoppas på det bästa.

tack för alla tips

nasholm82

Ny medlem
Gick med
11 Aug 2004
Hoj
Suzuki DL1000 V-strom
37000:- PÅ EN DL1000 V-strom.. OBS.. det är fan ingen sport hoj.. det är ju sjukt.. som tur hadde Bilsport och Mc en kanon försäkring så nu betalar man 4200 /hel /hel. 24år. inte illa.:tummenupp

Mini

Ny medlem
Gick med
6 Nov 2004
Hoj
650
blev något fuck-up när jag köpte nuvarande hoj och fick pröjsa några tusenlappar för en oförsäkrad vecka om jag kommer ihåg rätt :huvet

För att svara på trådens titel är 131 000 kronor den dyraste offerten jag erhållit :D

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024