Mr.Buell
Ny medlem
- Gick med
- 28 Jan 2006
- Hoj
- Triumph T120R-69 Chopper *såld, Fireblade-93 *såld, Flattrack Sportster *såld, Buell XB9R *såld, Buell X1-99 *såld, Yamaha Teneré-08 *såld, Moto Guzzi V7
Vet du från vilken årsmodell ISF det sitter AGM batterier som orginal, för på broderns Deuce 03'a har jag ett bestämt minne av att det stod GEL på batteriet som dog för evigt efter en vinterförvaring som tömde batteriet.
Efter det inhandlades en "HD" laddare, för några hundra mer än jag gav för min Ctek.![]()
Den flyttas nu mellan två olika HD i ett välkoreograferat mönster hela vintern, medans jag inte hade laddat mitt gud vet hur gammla Suzuki blöt- batteri på hela vintern, men den tuffade igång ändå...
(insprutningen på HD verkar vara känslig på att spänningen inte får sjunka när startmotorn drar runt)
Från och med '00-'01 fick alla modeller nya AGM batterier så det verkar mystiskt med ett Gel batteri i en '03:a... Men det kanske inte är det som satt i från början? H-D körde med en annan typ av slutet batteri innan AGM batteriet i ett eller ett par år, vet dock inte om det var Gel men jag kan tänka mig det. Det kanske var ett sånt?
H-D's orginal larm drar en hel del ström så det är faktiskt därför det finns en Ctek laddare med H-D logga, det medföljer en sån med varje ny H-D i förebyggande syfte. Det är ju klart att det ska vara en specifik H-D laddare till en H-D!!