dyrt med barn??

Seizure Later

Directors cut...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ingen just nu
maverick_750rr skrev:
Ni måste hjjälpa mig, eller min kompis menar jag.

Han kommer troligen inte att köra sin ST4 i år och det ser jag som ett nederlag. Han blev pappa i januari.
Hur kan DU se det som et nederlag? Det är väl et val han i så fall gör själv? Han kommer nog tillbaka..

Hur ska han göra? Han viker sig sin en slö daze när hans fru vill ut och resa så DET har de råd med, men INTE motorcykeln....... Hur fan kan man prioritera så? :confused:
Det kanske är så att dom har kommit överens om att göra så. Du förstår i ett parförhållande måste man oftast vara överens..

750RR
PS. Grattis till ditt förälderskap.

Det låter ju verkligen som ironi, Flemming. :)

v-g

Inget pulver
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kreidler
Att föda ett barn från sproilans nytt till 18 år är en kostnad på c:a 1 000 000 kronor. Bra att veta då ni blir gamla! Bara att påpeka att du lagt ner en miljon på ungarna och nu är det dags att betala tillbaka :D

BB: Man blir stor under graviditeten JA. Men ser man till att inte fläska i sig allt man ser bara för att man "ändå" är tjock och sköter sin kost normalt så går saker och ting tillbaka till det normala ganska snart efter förlossningen. Dock blir aldrig bysten den samma som före tyvärr :(

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Seizure Later skrev:
Jaja, så taler en barnlös. Ungefär som diskussionen mellan twin och radfyra folket (stånka regerar ändå)

Jo, det kan nog vara så men jag ryser iallafall vid tanken... :eek:
Man kanske kommer över det någon gång, den som lever får se.

Seizure Later

Directors cut...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ingen just nu
Bikerbitch skrev:
Seizure Later, jag är inte insatt i ämnet vilket märks.
Men vad man -typ- vet är ju att mamman är hemma mestadels med barnet o att pappaledigheten inte är så lång..

Hälften är din, hälften är hans. I nuläget är 2 månader öronmärkt till honom, dom kan han inte överlåta. Tar inte han ut dom innan barnet fyller 13, fryser dom inne.

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
v-g skrev:

BB: Man blir stor under graviditeten JA. Men ser man till att inte fläska i sig allt man ser bara för att man "ändå" är tjock och sköter sin kost normalt så går saker och ting tillbaka till det normala ganska snart efter förlossningen. Dock blir aldrig bysten den samma som före tyvärr :(

Finns ingen anleding att fläska till sig. Jag kommer ju jobba under graviditeten. Mina två tuttar är o kommer förbli riktig stora mjölkmaskiner efter jag fött barn. Visst sjuttsningen är det synd att dom blir hängiga men vad skall man göra? Bara till att acceptera.

fireblade

Mitt tjänstefordon är större än ditt...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR954RR -02, Qingqi 125cc scooter -06
får la börja med att säga GRATTIS!

sen det där med ekonomi och så löser sig alla gånger.

Visst händer det att man funderar på om inte ett barn skulle vara kul, men då brukar jag låna en kompis barn en stund och då brukar det gå över.

Men inga andras barn kan ersätta ett eget antar jag...

(märks det att man börjar bli gammal och vis eller)

GP

Skruvad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös! Det är för JÄVLIGT, helt enkelt...
Bikerbitch skrev:
Visst sjuttsningen är det synd att dom blir hängiga men vad skall man göra? Bara till att acceptera.

Nu tar du o kammar till dig BB! Du brukar ju se sakligt på grejer,.

Klart man inte behöver acceptera det... Det finns ju folk som lever gott på att tjejer inte vill acceptera sina hängtuttar.
Så om man inte vill, behöver man inte ha hängisar.. ;)

Gummi

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Scrambler -06, Honda XR650R -03, BMW R60 -57
Jag ska också bli farsa.. i september, har samtidigt planer på att börja plugga i höst, känns som en svår kombination..

Hmm, hur fasen ska man ha råd med bågen?
Måste lösa det på något sätt.. vill inte sälja!
Hur många trisslotter ska man behöva skrapa egentligen :confused:

v-g

Inget pulver
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kreidler
Bikerbitch skrev:
Finns ingen anleding att fläska till sig. Jag kommer ju jobba under graviditeten. Mina två tuttar är o kommer förbli riktig stora mjölkmaskiner efter jag fött barn. Visst sjuttsningen är det synd att dom blir hängiga men vad skall man göra? Bara till att acceptera.

Många rår fakist inte för att de äter då hormonerna spelar flipperspel i kroppen är det lätt att ge efter. Fasen JAG klarar ju inte av att låta bli godis tänk om då nåt ytterligare påverkar.

Hängiga är inte det jag menar även om det ofta är så det blir.

Det som händer är ju att huden töjs ut, hur mkt beror på generna vissa ser ut som om de fått ett par torpeder i ryggen och vissa syns det inte alls på. Detta går inte alltid tillbaka till 100% särskilt om de växer mycket då huden ju töjs mera.

Men man får inte tillbaka den ungsomliga fastheten det är det jag menar. Men lite träning kan göra susen på detta område faktist. Simning är en bra träning tex.

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
r1666 skrev:
ska bli farsa i oktober.........är det bara att sälja hojen eller??? ska jag fört som fan gå och köpa det värsta?? eller börja spara till bäbis prylar.VAD KOSTAR ÖHLINS DÄMPARE TILL EN BARNVAGN??

kanske en minimoto till sonen?? eller en ponny......till flickan

Ponny! Hon ska ha en minimoto hon med! :fakta

Liwa1

Supermedlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 600 racehoj & Honda CBR 600 racehoj -09
Grattis och klart ungen ska ha en hoj, vad det än blir för kön.

Ekonomin löser sig nog. Jag kommer inte lägga av med mina intressen den dag jag jag får barn. Man måste leva själv med för det man tycker är kul och jag vet att jag vill göra mer saker trots att jag en dag är mamma med (det där lät som den hemska reklamen på tv).

Som jag ser idag så skulle varken jag eller grabben sluta åka hoj eller sälja någon av hojarna och skulle intresset finnas och barnet vill. Ja då köps det en kattecross eller minimotor till den.

Se nu fram mot barnet grabben och sköt även om tjejen.

Sen tjafs om hur tjejer förändras vid graviditet....som om inte en del grabbar gör det med och går upp i vikt dom med. Sen kan man göra något åt en del av det men kanske inte allt

En sak är säker, jag skulle inte vilja ha barn med en grabb som bara såg mig som snygg och älskade mig för att jag var smal, fast och snygga kurvor. Det finns mer att älska än det anser jag.

Ken Keniff

Skrapar trisslotter
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Den brann upp för länge sen och nån ny blev det inte
Jag har två ungar 8 och 5 år och det kostar mer än man tror men det går att lösa om man vill och planerar ................Barnen måste få kosta så är det MEN man ska inte glömma sig själv och sin partner , ni MÅSTE också få kosta på er det som ni gillar till er själva annars så blir ni inte trevliga att leva med , man måste få ägna sig åt det som man gillar , det måste bli lite harmoni ...............Ställ upp för varann och hjälp varann och kom ihåg att det inte är nån dans på rosor men livet blir bättre och bättre för varje år som går och man får så jäkla mycket tillbaka av ungarna så det är fan inte sant. LYCKA TILL.

v-g

Inget pulver
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kreidler
Liwa1 skrev:
Sen tjafs om hur tjejer förändras vid graviditet....som om inte en del grabbar gör det med och går upp i vikt dom med. Sen kan man göra något åt en del av det men kanske inte allt

Du blandar ihop begreppen. Det är vid giftemål som mannens kropp förändras mest ;-)

v-g

Inget pulver
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kreidler
bgix skrev:
Ekonomin är inget större problem så länge ungarna är små. Värre är det med tonåringar som abslut MÅSTE ha gåsjackor för 5kkr - som sedan omedelbart blir så "fel" att man bara inte KAN använda dem längre.

Kan man svara : Det finns sommarjobb. Har de jobbat ihop till en jacka kan jag lova att den inte är "ute" efter en vecka.

sEiKo

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Mellan två hojjar just nu
Det kanske inte hör hemma här riktigt men jag kom på en sak som Babben Larsson sade om att föda barn; "Att föda barn är som att skita ut en soffgrupp"
Min syn på frågan.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...