dyrt med barn??

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
tackar!!

tack för alla vägledande ord och råd :tummenupp .....blir nog en enkel match det här :tummenupp ..självklart blir det minimoto till vare sig det blir en flicka eller pojke. kommer gå in i föräldraskapet med en ny hoj ...... :) och en racebäbis :tummenupp .tur man har en förstående och underbar flickvän .....

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
GP skrev:
Nu tar du o kammar till dig BB! Du brukar ju se sakligt på grejer,.

Klart man inte behöver acceptera det... Det finns ju folk som lever gott på att tjejer inte vill acceptera sina hängtuttar.
Så om man inte vill, behöver man inte ha hängisar.. ;)

Kamma till mig? Nej vet du vad GP!
Ibland måste man acceptera att saker o ting förändras.
Som nybliven förälder har man verkligen inte 40 000:- till övers för att stoppa in silikon i brösten enbart för att dom blir lite hängigare än "ungdomlighetens fasthet" som någon nämnde ;)

Jag hade tänkt skriva ett bra uttryck som handlade om att man inte blir kär i blablabl någonting med utseende men jag drabbades utav plötslig demens o skyller på att klockan är mycket. har ju faktiskt varit ute o svängt dom lurviga på körskolehojen idag.

Snabbe_jag

Kalla på Åsa!!!
Gick med
6 Mar 2003
I ett gult hus med blå dörr någonstans i Tollarp
Hoj
Lilltösens depåstöd!!!
Re: Re: dyrt med barn??

Lisa skrev:
Vad är nu detta? Varför inte en minimoto till flickan? Det tycker jag iallfall, hade blivit överlycklig om jag hade fått en när jag var liten tös och gick runt i kjol & knästrumpor. :confused:

Blir en till tösen nästa sommar då hon nu är 2,5 lite tidigt för henne. Så det blir ingen hästjävel här för jag har fått lära mig att man ska inte leka med maten....

petter

aka [telia]sketatufftnamn
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
mellan hojar
jag har hamnat i situationen att behöva sälja hojen nu för att ha råd med kamremsbyte på bilen så hela min lilla familj skall kunna åka med. min dotter kommer också att prioriteras före mig själv på det viset att hon skall få den cross jag aldrig fick när jag var liten, och detta är inget jag "tvingar" på henne då hon nästan varje dag pratar om motorcyklar.
men detta får bli till nästa sommar då hon fyller fyra och då kanske min ekonomi har ordnat upp sig såpass så att jag har råd med en egen hoj (nyare en den stackarn jag har nu) och helst en till min tjej också.

edit: grattis till det bästa i livet

Felix

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR650R
Macho Woman skrev:
Om vi ska snacka jämlikhet så måste vi ta upp den underliga syn som den blivande fadern verkar ha på könen. Varför måste flickor ha hästar och pojkar motorcyklar? Varför inte tvärtom? Låt dem för helsicke välja själva och blir det en tjej hoppas jag du tar med henne ut i garaget och lär henne meka. Köp henne en minimoto och hoppas på att hon blir den första tjejen som blir världsmästare i MotoGP!

Hehe, jag har gått på ridskola, och körde cross :D

GP

Skruvad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös! Det är för JÄVLIGT, helt enkelt...
Bikerbitch skrev:
Kamma till mig? Nej vet du vad GP!

Jag visste väl att du skulle hugga. Fast jag trodde det skulle bli mer... :( Nästan lite besviken att brandfacklan gav så dåligt utslag. Måste nog träna på sånt en stund. Kanske ska fråga johan23 om han har några tips, hehe...

:hej

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Seizure Later skrev:
Hur kan DU se det som et nederlag? Det är väl et val han i så fall gör själv? Han kommer nog tillbaka.. Det kanske är så att dom har kommit överens om att göra så. Du förstår i ett parförhållande måste man oftast vara överens..

Det låter ju verkligen som ironi, Flemming. :)

Han var ju roligare förr. :(
Ja, man måste komma överens, men det där är diktatur från hennes sida.

750RR

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Felix skrev:
Hehe, jag har gått på ridskola, och körde cross :D

OJ! En till förmodligen kille?
Då kan ju jag med komma ut med att jag oxå har gått på ridskola. OCH tävlat i gokart. :D

750RR

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
GP skrev:
Jag visste väl att du skulle hugga. Fast jag trodde det skulle bli mer... :( Nästan lite besviken att brandfacklan gav så dåligt utslag. Måste nog träna på sånt en stund. Kanske ska fråga johan23 om han har några tips, hehe...

:hej

Hugga o hugga. Jag är varken arg eller ledsen. Hua. Fråga inte den grabben. Johan23 är en underlig filur.
Vad är du ute efter, bitch? Inte fått något på länge? :crash

GP

Skruvad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Tur att du inte blev ledsen, för det var ju faktiskt inte meningen...

Att fråga johan23 om något står strax nedanför att äta en tub kopparpasta på min önskelista. Däremot att se johan23 äta samma kopparpasta... Det står klart högre.

Ska du låna ut din mördarmaskin till jP på licenskursen?

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
No more!! :( :( :(
John Holmes skrev:
Barn är kul. Barn är bra. Våra barn är vår framtid.

Och tyvärr så får dom inte plats i vårat samhälle som det ser ut idag....!!!.... jag ser bortom det rosa skimret.

Dubbeljobbande föräldrar som måste in med ungen på dagis när den 1,5 år...för att få tillvaron att gå runt.

Väcka ungen klockan 6 på morgonen för att stressa iväg....Hur kul är det!

Ett barn ska få växa upp med trygghet o harmoni... och det är det ont om idag.

Jag skippar att skaffa barn.... är hellre utan än ger mig in i kampen om tillvaron.

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
GP skrev:
Tur att du inte blev ledsen, för det var ju faktiskt inte meningen...

Att fråga johan23 om något står strax nedanför att äta en tub kopparpasta på min önskelista. Däremot att se johan23 äta samma kopparpasta... Det står klart högre.

Ska du låna ut din mördarmaskin till jP på licenskursen?

Jag blir sällan ledsen. och blir jag det så visar jag det inte;)
Mördamaskinen står kall o ensam i boden nu eftersom det snöar så in i helskotta. jP vill nog inte åka 400 på kursen.. då skäms han säkert. Du kan ju låna ut din ;)

GP

Skruvad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Näru...

Då skulle han ju få skämmas ännu mer på en 250 juh.
Dessutom ska ju jag köra själv, men han kan få åka med bakpå för all del
:tummenupp

På tal om snö så ser det ut så här på gatan 2 timmar efter att broddway var här o hojåka-putsade gatan. :( :mad:

Bifogat

• dscf0045.jpg
    dscf0045.jpg
    34.2 KB · Visningar: 80

Felix

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR650R
Madhonda skrev:
Och tyvärr så får dom inte plats i vårat samhälle som det ser ut idag....!!!.... jag ser bortom det rosa skimret.

Dubbeljobbande föräldrar som måste in med ungen på dagis när den 1,5 år...för att få tillvaron att gå runt.

Väcka ungen klockan 6 på morgonen för att stressa iväg....Hur kul är det!

Ett barn ska få växa upp med trygghet o harmoni... och det är det ont om idag.

Jag skippar att skaffa barn.... är hellre utan än ger mig in i kampen om tillvaron.

Det är sorgligt att det skall behöva vara sådär, för 30-40 år sedan klarade en familj sig på att en förälder jobbar,

Känns som man betalar och betalar och när man väl skall utnyttja public service finns det inte, är villkorat eller fungerar ej.

Well, man får kanske flytta utomlands när man skall skaffa barn

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Personligen längtar jag till augusti för att få vara med om mitt första barns födelse. Klart att hela ens värld kommer att förändras och både tid och pengar för egna intressen kommer att minska men det är jag beredd på och lätt ett pris jag är villig att betala.

Angående en del killars patetiska syn på tejer efter födsel så känns väl risken ganska stor att många som tycker det viktigaste för en mamma direkt efter födseln är att börja träna själva är lite småfeta med begynnande kaggar under skjortan. Min sambo har nog aldrig varit vackrare än vad hon är nu med putande mage och annat. Att jag inte skulle älska henne efter födseln är ju trams.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Felix skrev:
Det är sorgligt att det skall behöva vara sådär, för 30-40 år sedan klarade en familj sig på att en förälder jobbar,

Känns som man betalar och betalar och när man väl skall utnyttja public service finns det inte, är villkorat eller fungerar ej.

Well, man får kanske flytta utomlands när man skall skaffa barn

Varför tror du det är bättre utomlands? Sverige har västvärldens generösaste lagar för föräldraledighet och barnomsorg. Inte att barnomsorgen funkar perfekt men den är betydligt bättre än i många andra länder. Eller har du exempel på länder där det är enklare att skaffa barn?

Angående arbetstid och övrig tid har man ju ett eget val även på detta område.

Felix

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR650R
Goodstuff skrev:
Angående en del killars patetiska syn på tejer efter födsel så känns väl risken ganska stor att många som tycker det viktigaste för en mamma direkt efter födseln är att börja träna själva är lite småfeta med begynnande kaggar under skjortan. Min sambo har nog aldrig varit vackrare än vad hon är nu med putande mage och annat. Att jag inte skulle älska henne efter födseln är ju trams.

Håller med dig till 110% här, blir det att skaffa barn kommer jag säga exakt som dig! :fakta

Felix

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR650R
Goodstuff skrev:
Varför tror du det är bättre utomlands? Sverige har västvärldens generösaste lagar för föräldraledighet och barnomsorg. Inte att barnomsorgen funkar perfekt men den är betydligt bättre än i många andra länder. Eller har du exempel på länder där det är enklare att skaffa barn?

Angående arbetstid och övrig tid har man ju ett eget val även på detta område.

Vad jag menar är att det är rätt kört att vara hemma och ta hand om sitt barn om man bor i Sverige, du har knappast råd, jag skulle gärna vara hemma 1 år eller 2 och jag tror att många föräldrar vill själva ta hand om sitt barn och inte lämna bort det bums. Att vara en som jobbar och försörja hela familjen är få förunnat idag men det fungerade faktistk för några decennier

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Re: Näru...

GP skrev:
Då skulle han ju få skämmas ännu mer på en 250 juh.
Dessutom ska ju jag köra själv, men han kan få åka med bakpå för all del
:tummenupp

På tal om snö så ser det ut så här på gatan 2 timmar efter att broddway var här o hojåka-putsade gatan. :( :mad:

Uäck. jag skall till kärrtorp om en timme.. vinkar när jag åker förbi ditt hus då. men är inte du på jobbet?

man skäms inte på en 250. Den har ju mer acc än min.
Åka bakpå går bort direkt. man skall köra själv :D

GP

Skruvad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nix, ledig idag.

Är hemma och tar hand om disk och tvätt som det anstår en riktig man. Så vinka på du, jag kan behöva lite uppmuntran.

Klart man inte skäms på räääser!

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...