dyrt med barn??

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
GP skrev:
Nix, ledig idag.

Är hemma och tar hand om disk och tvätt som det anstår en riktig man. Så vinka på du, jag kan behöva lite uppmuntran.

Klart man inte skäms på räääser!

åh. vilken lyx. det är jag med. men har tonvis med skolarbeten.
Sitter dock bara o slappar, pillar navelludd o begrundar dom två handbollarna gud gav mig. Det blir nämligen pansarvårtor så fort man bara tittar ut genom fönstret..
handbollar undrar säkert du GP. ja.. det är ju ett par bollar som ryms i en hand. as simple as that.
:rolleyes:

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
No more!! :( :( :(
Goodstuff skrev:
Angående arbetstid och övrig tid har man ju ett eget val även på detta område.

Självklart så kan man välja att jobba mindre för att få mer tid över för sina barn... men då måste man samtidigt strama in på en del saker.... eftersom det är uppbyggt så.

Och som vissa föräldrar gör...som tror att dom ska hinna ALLT. Leva sina liv som vanligt sen får barnen knö in sig så gott det går.

Nä..jag är hellre egoist utan barn...än egosit med barn.

Och det är lite skillnad på att bli mamma.....än att bli pappa. Nu menar jag inte känslomässigt.... men en pappa är inte lika låst som en mamma... :fakta

GP

Skruvad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös! Det är för JÄVLIGT, helt enkelt...
Bikerbitch skrev:
eh nej. du har kulor. handkulor.
Testiklar stora som bollar vill jag se en dag.
Eller syftar herrn på sina otränade bröst kanske? :rolleyes:

Okej då, handkulor..
Om du får syn på handbolls-kulor vill jag se bildbevis. Samtidigt hoppas jag att mina aldrig blir handbolls-kulor.
Hade jag haft tillräckligt otränade bröst hade de inte fått plats i handen.

Lycka till i skolan

Felix

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR650R
Madhonda skrev:
Självklart så kan man välja att jobba mindre för att få mer tid över för sina barn... men då måste man samtidigt strama in på en del saker.... eftersom det är uppbyggt så.

Och som vissa föräldrar gör...som tror att dom ska hinna ALLT. Leva sina liv som vanligt sen får barnen knö in sig så gott det går.

Och det är lite skillnad på att bli mamma.....än att bli pappa. Nu menar jag inte känslomässigt.... men en pappa är inte lika låst som en mamma... :fakta

Du har helt rätt, fast jag vill ha barn någon gång, och de får mina intressen stryka på foten till viss del, har jag barn kommer dom få gå före såväl jobb som intressen,

Gixxer Rolle

Värst i klubben
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10R
Madhonda skrev:

Vad menar du med att en pappa inte är lika låst som en mamma?
(Om du nu inte menar under amningstiden) Jag ser ingen skillnad.
Ps jag har fyra barn så jag har en liten anning om vad det inerbär att ha barn :rolleyes:

ambulans

Ambulans
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen för tillfället
o jag har en på 11 år snart.. som ja har haft varannan vecka i 8 år... varför skulle ja inte va lika låst som en mor :confused:
bara det att jag ser det inte som att va låst.. ja ser det som ytterst trevligt....

Mr. President

Luspank
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
En 86:a GSX-r 750, en ProStreet Gsx-r1100 Turbo, en ProStreet Hayabusa och har blivit med Honda oxå
Att man som pappa skulle vara mindre "låst" än som mamma är skitsnack (om man räknar efter ammningen). Jag tycker "låst" är helt fel ord att använda också, men helt klart får man mindre "ledig" tid. Men man måste ju faktiskt kunna kompromissa lite grann också så att både mamman och pappan kan få tid till att göra lite egna saker.

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Madhonda skrev:
Det är uppbyggt så att de som tjänar bra inte behöver "strama in" något särskilt, medan de som tjänar dåligt måste dra in på det mesta. Om du vill ha barn utan att behöva minska din konsumtion så får du väl skaffa dig ett välavlönat arbete. Jag säger inte att det är lätt eller att det går utan ansträngning, bara att det går om det är det du prioriterar. Sedan kan du välja både hemmabioanläggningen och barnen.

Felix: skatterna är ett mycket större bekymmer för den fattige än för den rike.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024