Jag får stämma in i kören ang. dålig service på E&D.
Jag skulle "bara" byta olja på hojen (ktm 660) en morgon när jag kommit till jobbet. (Jobbar i huset bredvid E&D).
Tömde oljan, böt packningar och skulle skruva tillbaka oljepluggarna. Petar knappt på spärrskaftet och det blir gängsallad i blocket där ena oljeplugegn sitter.
Gick över till E&D och frågade om de kunde montera en instatsgänga. Får som svar att de kan göra jobbet men att jag ska försöka få ut bulten själv.
Ok, tänkte jag. -När kan ni göra det, har ni tid idag? Jag kör nämligen hojen till jobbet och skulle behöva den i eftermiddag.
-Njae, jag kan nog få en lucka i eftermiddag. Rulla hit hojen så hör jag av mig sen.
Fick ut bulten och rullade över hojen. Han frågade om telefonnummer och sa åter igen att han hör av sig när den är klar.
-Hinner du inte idag så får jag hämta tillbaka hojen och göra det själv sa jag.
-Vi hörs sen sa jag innan jag gick tillbaka till jobbet.
-Hej då sa snubben på E&D.
Klockan blev väl runt halv fyra på eftermiddagen och jag gick återigen över för att jag skulle kolla hur det gick. Precis innan mig så gick det in en anan kille.
Han började sitt samtal med: "-Hej, kommer du ihåg mig?"
Det där lät inget vidare tänkte jag medan jag nyfiket lyssnade vidare. Han hade lämnat in en cbr för service och hämtat den tidigare i veckan. När han sen var ute och körde en sväng för att kolla att allt fungerade som det skulle inför helgens bankörning så visade det sig att det läckte olja från toppen.
Killen hade börjat kolla vad som var fel och upptäckte att bultarna till ventilkåpan inte var åtdragna, han kunde skruva åt dem för hand.
Killen på E&D stod helt tyst och såg allmänt korkad ut när han fick höra det.
Kunden frågade om han inte hade något att säga om det.
Då kläcker han ur sig: -Njae, det låter väldigt konstigt...
Kunden avslutade med att han aldrig kommer lämna in något på E&D igen. Eftersom det hade varit problem vid samtliga tidigare tillfällen också då han hade varit tvungen att komma tillbaka för att de glömt eller gjort ett dåligt jobb som de fått göra om.
Det blev min tur och jag frågade hur det gick med min hoj, om han skulle hinna bli klar innan dagens slut.
-Nej, idag? Frågar han. -Det hinner jag inte, kanske i slutet på veckan eller nästa vecka.
-Va fan, tänkte jag. Visserligen sa han inte att det skulle vara klart under dagen men det lät ganska positivt först. Så från "Det är nog inga problem" till "Nej, om en vecka".
När jag då sa att jag tar tillbaka hojen och gör det själv så vände han sig om, hämtade min hoj och drog igen porten utan ett ljud, om man bortser från porten som gick igen med en jävla smäll.
Vilken jävla idiot, jag tänker inte sätta min fot här igen. Tänkde jag, när jag slutat jobbet blev det med hjälp av morsan en shoppingrunda för att inhandla verktyg för att gänga om hålet och få dit en anna bult.
Det här var tidigare i juli omjag inte missminner mig. Så de verkar ju inte har bättrat sig sen 09 då tråden skapades.