E den här sajten for real ?!11

Infamous

GO Kånkelberrys!!!
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
2004 Kwakka kryss-tia
Vad är det då som gör skillnaden?

Min kompis köpte ett par handskar av märket High Five, billiga som satan. Efter första säsongen var de slut, flera sömmar trasiga, inget fäste kvar i kardborre mm.

Mina betydligt dyrare märkeshandskar är inne på 4:e säsongen nu och är fortfarande perfekta, men jag tänker köpa nya för att de börjar se skabbiga ut.

du körde ju utan handskar?

:D :tuttar

Lidström

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2003
Hoj
Husqvarna 701 SM -16
Jag har själv tänkt o köpa ett ställ från pejer i helgen, jag har lagt en hoj i ca 70-80 i ett "no name ställ" och de var inte en tillstymmelse till att gå hål nånstanns, så de ska nog funka bra de med. Verkar som man får ringa innan man kommer dit om jag förstått det rätt, nån med erfarenhet?

Lidström

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2003
Hoj
Husqvarna 701 SM -16
Jag har själv tänkt o köpa ett ställ från pejer i helgen, jag har lagt en hoj i ca 70-80 i ett "no name ställ" och de var inte en tillstymmelse till att gå hål nånstanns, så de ska nog funka bra de med. Verkar som man får ringa innan man kommer dit om jag förstått det rätt, nån med erfarenhet?

Jahopp jag svarar på mitt eget inlägg!

Nu har jag köpt skinnställ och är fruktansvärt nöjd, jag är "lite" rund så jag har lite svårt o få tag i ställ som sitter sådär perfekt annars. Jag beställde ett måttsytt och det sitter verkligen så sjukt bra, är hur nöjd som helt med service och allt vad det innebär! Och detta tjöt om no-name ställ, som sagt har ja krashat själv i no name ställ och inte en enda söm var i närheten av att gå upp.

Och som trådskaparen skrev om de dära 7-14k grejen. Om det stått arleness, alpinestars elr liknande på stället så hade nog faktiskt kosstat dessa priser för jag kan inte se nån skillnad på detta och ett "erkännt märke"...

bara mina 2 öre

Sen nåra fina cHokis bilder på mig då, vet inte hur ja fick till den sweeta minen :näsblod

Bifogat

• redigerad_stall.JPG
    redigerad_stall.JPG
    40.7 KB · Visningar: 216
  • redigerad_stall3.JPG
    redigerad_stall3.JPG
    50.1 KB · Visningar: 147

theailer

skänkes pengar, någon ??
Gick med
2 Feb 2007
Hoj
Blå Kawasaki ZX9-R -98
Beställde faktiskt ett ställ själv, med mina egna mått.
Passade ganska bra och ser verkligen bra ut.
Kan varmt rekommendera ställen!!

philleee

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2007
Hoj
crescent
Klart det kan vara bra grejor. Det är bara det att CE-märkningen är något företaget själv gör för att garantera att det uppfyller de krav som är satta för den produkten. Det krävs inget test för att få CE-märka saker, det är en "frivillig" märkning som inte kräver någon certifiering värd namnet.

Det är därför lite skojigt att man skriver CE-klass när man lika gärna kunde ge sig på och sätta in CE-märkta skydd.

EU homologering och typgodkännande kräver tester och kostar massor med pengar.

Lite förbryllande att de har Alpinestarsloggan med på hemsidan när man inte hittar något i listorna. Eller är jag halvblind? :va

Du har fel i det där. CE är Eu-benämning som visar att produkten är säker! Det vill säga testad och godkänd.
Ul är däremot en annan sak (usa-marknaden)

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Ja faktiskt , I runda slängar gäller det på dom flesta produkterna som tillverkas.

Hög kvalité = högre pris.

Ja det såg vi ju om inte annat när det testades ryggskydd nu senast...

Lidl's ryggskydd kostade ju bara en bråkdel, och se hur det klarade sig i testet...

Fluffig

Vill men kan inte
Gick med
19 Jul 2005
Hoj
SV 650
Du har fel i det där. CE är Eu-benämning som visar att produkten är säker! Det vill säga testad och godkänd.
Ul är däremot en annan sak (usa-marknaden)

Nja CE märket är en tillverkardeklaration som visar att tillverkaren anser att den uppfyller de krav som ställts i det direktiv som står under CE märket.
Sen kan det stå att en vara är testad och godkänd enligt ett visst direktiv och då har ett godkänt oberonde testinstitut kontrollerat varan och gett den ett intyg att den upfyller kraven. Detta gör man med tex hissar och elinstrument.

CE märket gäller inom EU länderna medan UL gäller USA och CSA gäller i Kanada.

Ni som fått ett skinnställ uppsytt åt er tog ni måtten där då eller kan man skicka in dem?

Sen undrar jag lite om alla märkesskinnställ blir sämre om man köper dem i Tyskland eller Turkiet för där kostar de ibland bara halva priset mot här i Sverige.

Fast glöm inte de gamla marknadsföringknepen att man tror att saker är bättre bara för att de är dyrare.

Last edited:

agazza

Grövre än Jwzrd!
Gick med
4 Jun 2006
Hoj
ingen :(
vid märkesgrejjer är många % av priset just namnet. Swedx tillverkas tv apparater med samsungs 20.000kr klass paneler men säljer dom under sitt namn för 8000. same shit differrent name.

ta ett dyrt skinställ och ett billigt sen fråga någon gammal symormor hur mycket sömmarna skiljer sig osv..

man ska inte gnälla på allt som är billigt. finns vodka för 200.000kr och hembränt för 70kr för samma mängd av samma innehåll..

ja.. jag kan komma med nästan hur många exempel som helst där du betalar mycket för namnet.

Obs, man kan skilja på billigt och billigt också.

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept