duceman skrev:Hallo!!
vad inebär det rent praktiskt med en e-reg motard??
Abris skrev:Motarder SKA INTE åkas e-reggat!!!
E som i ENDURO!!!
Alltså gäller det bara i enduro samanhang!!
phastasphuk skrev:NIX, man måste ha LV-reg, så man kan ha blinkers, hastighetsmätare, lång bakstänka och långt kedjeskydd och allt annat som motarder mååååste ha
E-reg
ulf_lundin skrev:Det verkar inte finnas nåt skäl att ha e-reggat på gatan. Försäkringen samma, men e-lic kostar 1000-1500/år (inkl. obl klubbmedl.skap). Möjligen för att vissa hojmodeller kanske är svåra att lv-regga pga ljudet. Slipper iofs blinkers o hastmätare, men det är ju rena björntjänsten egentligen.
Fast som e-åkare gillar jag inte att det åker omkring en massa e-reggade motarder på vägarna. Det gör det j-t mycket svårare f Svemo att få till en försäkring efter den verkliga kostnadsbilden för e-åkarna. Fast vi får väl lobba för att försäkringen bara gäller om man vid ev skada har skogsdäck på hojen.
/u
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!
I veckan blev det klart att... |
|
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter
Transportstyrelsen har medd... |
|
Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana
Efter nedläggningen av Järv... |
|
Ny R1 Race och R1 GYTR
Pressrelease från Yamaha ... |
|
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team
Motorsportlegenden och fler... |
|
Miguel Oliveira klar för Yamaha
Miguel Oliveira och Lin Jar... |
|
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem
En ny patentansökan har avs... |
|
BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?
Sedan en tid har olika rykt... |
|
HRC och Repsol avslutar samarbete
Efter 30 års samarbete på d... |
|
MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor
MV Agusta har officiellt be... |