duceman skrev:Hallo!!
vad inebär det rent praktiskt med en e-reg motard??
Abris skrev:Motarder SKA INTE åkas e-reggat!!!
E som i ENDURO!!!
Alltså gäller det bara i enduro samanhang!!
phastasphuk skrev:NIX, man måste ha LV-reg, så man kan ha blinkers, hastighetsmätare, lång bakstänka och långt kedjeskydd och allt annat som motarder mååååste ha
E-reg
ulf_lundin skrev:Det verkar inte finnas nåt skäl att ha e-reggat på gatan. Försäkringen samma, men e-lic kostar 1000-1500/år (inkl. obl klubbmedl.skap). Möjligen för att vissa hojmodeller kanske är svåra att lv-regga pga ljudet. Slipper iofs blinkers o hastmätare, men det är ju rena björntjänsten egentligen.
Fast som e-åkare gillar jag inte att det åker omkring en massa e-reggade motarder på vägarna. Det gör det j-t mycket svårare f Svemo att få till en försäkring efter den verkliga kostnadsbilden för e-åkarna. Fast vi får väl lobba för att försäkringen bara gäller om man vid ev skada har skogsdäck på hojen.
/u
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |