E-Reggad

NS

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
ale
Hoj
Husaberg fe650 04 husaberg 650 fs650 04
E-reggad Cross/enduro som får köras på vägen men vad är det som gäller för regler???
Besiktning/ljud/lampor???
 

HanneZ

Guest
tja, man får dispanser för lite olika saker, lättare bullerkrav. blinkers, hastighetsmätare, bromsljus på handbroms, stänkskärmar....

resten e samma krav som vanlig mc!
 

Marcus_A

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
West
Hoj
BMW S1000RR, CRF 450R
Försöker du hitta ett sätt att få billigare försäkring??? I slutändan blir det nästan lika dyrt som att ha en vanlig försäkring på bågen. Sedan får du enbart köra till o från tävling/träning som är saktionerad. Dvs att du tänker åka till en åker för att köra lite räknas en som träning, måste vara via förbundet.
Glöm ideén o fixa riktig försäkring.
 

MR.SPEED

Bromsen är fartens värsta fiende
Gick med
23 Nov 2003
Ort
Skoghall
Hoj
Kawasaki Z1000 -06 Ktm EXC450 -08 Triumph Tiger -00
du får bara kära en enduro regad mc i samband med tävling
 

avatar

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Ort
-
Hoj
Spritt ny
MR.SPEED skrev:
du får bara kära en enduro regad mc i samband med tävling
..eller träning, organiserad av Svemoansluten klubb.
Inga privata stubbrace alltså.
 

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
John Holmes skrev:
..eller träning, organiserad av Svemoansluten klubb.
Inga privata stubbrace alltså.

Precis. Polisen bryr sej inte om du blir stannad, men det går inte att helförsäkra en enduro och smäller du kan försäkringen bli lidande om du inte kan bevisa att du var på väg till träning/tävling.
 

NS

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
ale
Hoj
Husaberg fe650 04 husaberg 650 fs650 04
Jag skiter i försäkringen.Jag vill ha nåt att köra på vinter till o från jobbet.En cross med en liten lampa fram skulle sitta som en fläskläpp.Nån cr 250 eller rm 250.kanske nån iskörning :banana
 

Skorpan

Guest
HanneZ skrev:
tja, man får dispanser för lite olika saker, lättare bullerkrav. blinkers, hastighetsmätare, bromsljus på handbroms, stänkskärmar....
du måste ha licens oxå o så får du bara köra till o från tävlig/träning
 

Larry

Ny medlem
Gick med
12 Nov 2003
Ort
lule
Hoj
ktm 450exc sm
hur är dey

Skorpan skrev:
du måste ha licens oxå o så får du bara köra till o från tävlig/träning

måste man bara ha licens måste man inte ha nån form av körkort också eller har jag helt fel??
 

thundrace

#57 ROOKIE 1000 2005
Gick med
4 Dec 2003
Ort
Ekeby
Hoj
Honda CBR954RR-03
Jamen...

Nu är det så att det finns inga enduroförsäkringar längre utan försäkras som vilken hoj som helst :fakta
 

HanneZ

Guest
jojo visst måste man ha licens, ja tänkte mest på vad som gällde kring hojen

mjo trygghansa tog ju bort sin enduro försökring, o nu har dom tagit bort sin offroad försäkring osså, så snart e dom la lika dyra som rettorna!
 

ulf_lundin

Ge f-n i att ändra här !
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
R 1200 GS, XR600
Idag finns det ingen anledning att e-regga en hoj om man inte måste ha den e-reggad.
Licensen är dyr, svemo-klubb-medlemskap kostar, förs dyr (tom MYCKET dyr för vassa hojar) o man får inte köra (i teorin iaf) annat än till-o-från svemo-klubb-arrangerad träning/tävling.
Det enda man 'tjänar' är att man 'slipper' blinkers o hast.mätare. O möjligen är dom mer generösa m bullret v besiktning, men det är tveksamt.
/u
 

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Borensberg
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Det bevisade ju din intelligens.... :fatta! :7peta

//jaG

NS skrev:
Jag skiter i försäkringen.Jag vill ha nåt att köra på vinter till o från jobbet.En cross med en liten lampa fram skulle sitta som en fläskläpp.Nån cr 250 eller rm 250.kanske nån iskörning :banana
 

HanneZ

Guest
som ulf säger, tidigare va enduro hojar billiga o försäkra. Det gäller ej längre. Tidigare så va det massa dispenser för skärmar o annat men dom reglerna är borttagna nu så det har nästan bara med bullret o göra. Väldigt svårt att få igenom en riktig fräsig enduro genom det stenhårda förbi-farts-provet. Det är bl.a. därför som xr650 levereras med så väldigt lite häst som lv-reggad jämfört med enduro reggad. Hojjarna måste strypas rejält för att klara provet.

Kollade upp allt detta när jag förra året försökte lv-regga en TT350 som va e-reggad.

Mvh. Hannes
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top