Haziza skrev:2273778Har beställt ett Effektavgasrör XXL men det verkar inte passa någon annan som ochså har det som fått ditt det? Står ju att det ska passa denna maskin.
Haziza skrev:2273778Har beställt ett Effektavgasrör XXL men det verkar inte passa någon annan som ochså har det som fått ditt det? Står ju att det ska passa denna maskin.
xtreme skrev:2274406Du kanske har köpt ett rör som passar till en annan modell? Den modellen jag säljer tex. passar inte på 14e utan att svetsa om kröken...
Andreas_ace skrev:2275309Vart står det att den ska passa 14e?
Haziza skrev:2275559Antog det när det står passar de lesta minimoto och eftersom 14E är den vanligaste väl? Tycker att de minstone kan skriva att man behöva svetsa om på annan model lr liknande.
Andreas_ace skrev:2275689Nja, 14e är en känd " betäckning", men det är inte många som är 14e ute på markanden.
Oftast är det kanske Pb-898, m1 eller m101.
Det är en hel del skillnader mellan 14e och andra varianter Dels ramen.
14e har en tvärgående stång under sitsen, det har inte dem andra.
max vikt på 14e är beräknad till 150KG, andra har 110KG.
Baksvingen är triangel formad på 14e, det är här man lättast ser vad det är för modell.
Tanklocken är olika.
14e har ett annat bromsok fram och även fästet.
Hjulpinnen på 14e går rakt igenom framgaffeln, som även är förstärkt med 2 "klumpar" som jag kallar det för.
14e saknar bakskärm.
Ett helt annat kedjeskydd.
Kort och gott 14e skijler sig en del mot dem "flesta minimotos"
Haziza skrev:2276280Har iaf kappat av den där pinnen nu, får se om vi svetsar ditt den längre ner senare verkar inte behövs. Men ja måste säga att grejerna jag fick ifrån affären jag beställde så var det rena skiten håll på cyllinder toppen var ju inte raka utan vi var tvunga att slippa ner ena kanten för att äns kunna skruva ner bullten.
Kan även säga att det inte verkar som att kolven är för liten för cyllindern när man skruvar på starten går det väldigt lätt? Vill helst avråda er alla att handa ifrån superbilligt det har absolut igen koll på vad som passar och inte, får antagligen beställa en ny kolv ifrån dom nu det blir iaf mitt sista köp ifrån dom!
Andreas_ace skrev:2277537Köpte du en extra kolv?
Eftersom orginal kolv på 14e är 40mm och trim är 44mm.
Synd med din topp, men som sagt. Det är kina produkter. Jag lägger ngr hundra extra och får ADA racing delar.
Tänk på att superbilligt säljer trim för 14x modellerna. Ska passa 14e, men det är en del saker som skiljer sig.
Tänk på att om du har 40mm kolv ( 39cc) så får du inte dit en 44mm. Eftersom kolvbulten på 39cc är 10mm och 49cc är 12mm.
Så då behövs en ny vevstake.
14x modellen har detta som standard
Haziza skrev:2277609Helsike va jobbit det blev, men det borde väl räcka med att jag köper trimmkolven som superbilligt säljer eftersom jag köpte trimcyllindern där?
Haziza skrev:2277609Helsike va jobbit det blev, så det räcker väl om jag köper trimkolven hos superbilligt? Den borde väl funka.
Viglo skrev:2277882Om du idag har 39cc (40mm kolv) så har du som Andreas säger en vevstake avsedd för 10 mm kolvbult, 44mm kolven som används till din nya cylinder använder 12mm kolvbult ! Du får byta vevaxel med stake eller så ringer du mig och ger mig din adress så skickar jag ett par bussningar som du sätter i kolven. (Sedan får du inte glömma att mäta in ditt squishmått för där kan du tappa mycket effekt).
MVH Leif BBmoto 0706-682756
Haziza skrev:2278225Jag köpte min minimoto ifrån minimorocenter det står iaf att det är en Minimoto 49cc du tror inte det funkar med den ifrån superbilligt då utan att behlva köpa ny vevstake ochså? Annars ringer jag dig direkt!
Viglo skrev:2277882(Sedan får du inte glömma att mäta in ditt squishmått för där kan du tappa mycket effekt).
MVH Leif BBmoto 0706-682756
Viglo skrev:2278378Om Minimotocenter sa att den var på 49cc så stämmer det säkert då de är pålitliga och bra att ha med och göra. Men det enklaste är om du innan du beställer ny kolv, demonterar cylindern och mäter kolvdiameter, cylinderdiameter samt diametern på kolvbulten. Bara så att du inte köper ny kolv i onödan.
MVH Leif BBmoto
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |